Q-Fort: Mai mult decât un brand al Craiovei

0
1803

Despre SC Casa Noastră SRL, companie 100% românească, producătoare recunoscută pe piaţa externă şi internă de uşi, ferestre, culisante, rulouri, accesorii termoizolante din aluminiu şi PVC vorbesc produsele sale livrate sub marca Q-Fort. Şi când aproape 70% din apartamentele şi vilele care se construiesc anual în Craiova, în zona imediată, dar şi în localităţile doljene, apelează la produsele Q-Fort înseamnă ceva, mai exact o reputaţie validată, o consacrare desăvârşită. Forţând poate uşor aprecierile, SC Casa Noastră SRL este un nerv al industriei doljene, cred că am mai spus asta, şi nu decretăm că este cel mai important, adică vital, dar este unul evaluat ca extrem de reprezentativ prin rezultatele sale, dacă a ajuns la o cifră de afaceri –anul trecut- de 150 milioane euro (din care 115 mil. euro export). Luăm în considerare şi aportul la bugetul statului. Ştefan Cherciu, patronul de la Casa Noastră, prins într-o „fereastră” rară, cu programarea de rigoare, în cursul zilei, şi asta fiindcă ne cunoaştem, ştie preţul automulţumirii în orice competiţie fioroasă pe piaţa internă şi mai ales externă, nu are temeri, dar nici nu coboară ştacheta exigenţei în rândul celor 1.700 de angajaţi, exigenţa –nu culmile intransigenţei- fiind de fapt generatoarea unui plus de calitate, solicitudine, promptitudine, creativitate, apte să răspundă noilor provocări ale pieţelor. Dispunând de numeroase magazine în România, Italia, Franţa, mai nou şi Elveţia şi Marea Britanie, Casa Noastră este într-o competiţie cu sine. Şi-a extins an de an spaţiile şi liniile de producţie (cu o mare capacitate) şi a pus accent maxim pe asigurarea resursei umane. Delicată problemă. Se câştigă bine la Q-Fort. Nu mai puţin de 10 autobuze aduc în fiecare dimineaţă angajaţii companiei din punctele stabilite. Toate acestea par facilităţi, dar Ştefan Cherciu nu le tratează aşa, ci ca o expresie a unui respect faţă de angajaţii săi, cărora le poartă o grijă duhovnicească. N-am spus nimic nou până aici. În strategia sa pe termen mediu şi lung patronul de la Casa Noastră investeşte consistent, eram tentat să scriu „enorm”, dar mă pripeam, în şcolarizarea anuală prin Liceul Industrial din Balş, Liceul Tehnologic Auto, Liceul de Transporturi Auto, Liceul „Traian Vuia”, toate din Craiova, conform programului de învăţământ profesional dual, acordând burse, dar numai 20% din beneficiari, la terminarea studiilor, mai respectă convenţiile stabilite. Oricum, anual se angajează între 100 şi 150 de tineri, care se formează în spiritul de muncă instituit în halele Q-Fort, după mai bine de un an. Cam aşa stau lucrurile. Ştefan Cherciu, deloc grăbit cu judecata şi zgârcit cu iubirea, are o mină senină şi când e tracasat de probleme. Dar când e părăsit de ele? Recunoaşte deschis, fără paranteze şi vorbe ocolitoare, că este credincios (gesturile de caritate sunt nenumărate), şi nu aşteaptă nici confirmarea, nici aprobarea convingerilor sale. A citit suficient. O terapeutică salvatoare. Nici noi nu ne blocăm în reţete şi proceduri standardizate. Luăm aminte la diversitate şi îndreptăţirea ei. Ştiam amănuntul că suntem într-o turmă „laică”. Mi l-am amintit observând o cugetare de a sa, de natură religioasă, la cele două volume intitulate „Oltenia Mănăstirilor” (Ed. Princeps, 2022) sub semnăturile Lianei Carina Tătăranu şi Nicolae Coşniceru, apărute cu sprijinul Q-Fort. Grafică şi conţinut lăudabile. La graniţa dintre o carte de cultură şi una de spiritualitate autorii şi referentul proiectului, părintele Calinic Petcu, relevă rolul Bisericii în societatea modernă, dar prezintă in-extenso mănăstirile Jitianu, Cosuna – Bucovăţul Vechi, Sadova, Lainici, Polovragi, Tismana, Gura Motrului, Strehaia, Topolniţa, Vodiţa, Căluiu, Hurezi, Govora, Cozia şi toate celelalte. Din punct de vedere istoric, iconografic şi arhitectural. Şi vreau să închei: Ştefan Cherciu are un amplasament managerial de invidiat şi o bună înţelegere a vremurilor.