Orientări în materie de etică privind utilizarea inteligenței artificiale și a datelor în procesul de predare și învățare pentru cadrele didactice

0
267

Orientările se referă la modalitățile de utilizare a IA în școli, pentru a sprijini atât cadrele didactice și elevii în procesul de predare și învățare, cât și activitățile administrative din cadrul structurilor de învățământ. Orientările fac parte din Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027)și au fost elaborate de un grup de experți al Comisieispecial creat, care a reunit o gamă largă de practicieni din domeniul educației și al formării, din mediul academic, din sectorul privat și din organizații internaționale.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: Inteligența artificială are un mare potențial de a transforma educația și formarea pentru elevi, profesori și personalul școlar. Îi poate ajuta pe elevii cu dificultăți de învățare și poate sprijini cadrele didactice prin învățare individualizată. Însă utilizarea IA și a datelor implică riscuri la adresa vieții private, a securității și a siguranței, în special atunci când este vorba despre tinerii noștri. Prin urmare, mă bucur că aceste orientări vor contribui la garantarea faptului că astfel de riscuri sunt luate în considerare și că elevii noștri pot învăța în condiții de siguranță și protecție.”

https://romania.representation.ec.europa.eu/news/comisia-publica-orientari-pentru-ajuta-cadrele-didactice-sa-clarifice-conceptiile-gresite-despre-2022-10-26_ro