Ministerul Muncii lansează un număr de telefon gratuit pentru informarea cetățenilor, apelabil din orice rețea

0
350

Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a lansat un număr de telefon gratuit (TelVerde), apelabil din oricare rețea, la care cetățenii pot obține acces direct la informații specifice domeniilor gestionate de minister, informează, marți, un comunicat al instituției. „Serviciul de telefonie 0 800 86 86 22 este disponibil de luni până vineri, între orele 9.00 și 22.00”, se precizează în comunicat.

Apelând numărul de telefon menționat, persoanele interesate pot obține informații cu privire la politici publice, pensii și asigurări sociale, asistență socială, protecția persoanelor cu dizabilități, protecția drepturilor lucrătorilor, protecția sănătății și securității în muncă, protecția drepturilor copilului, adopții, sau legislația muncii. „Prin TelVerde, oamenii vor primi informația mult mai repede și vor ști unde să se adreseze pentru a-și rezolva o problemă sau alta. Este important să simplificăm accesul oamenilor la informațiile dorite”, a declarat ministrul de resort, Rovana Plumb.

TelVerde este un serviciu telefonic gratuit și va funcționa utilizând o bază de date formată dintr-un set de întrebări frecvente și răspunsuri clare pentru fiecare domeniu în parte. „Răspunsurile furnizate de operatorii call-center-ului sunt elaborate de MMFPSPV și vor fi actualizate permanent în funcție de feed-back-ul primit din partea cetățenilor. În cazul în care răspunsurile la întrebările formulate de public vor necesita un timp de consultare cu experți ai ministerului, solicitarea va fi transmisă electronic persoanelor abilitate din cadrul MMFPSPV și va fi soluționată conform procedurilor de comunicare aprobate”, se precizează în comunicat.

Totodată, Ministerul Muncii anunță lansarea unui spot video care poate fi vizionat atât pe site-ul propriu, cât și pe cel al instituțiilor aflate în subordinea și sub autoritatea MMFPSPV, precum www.copii.ro; www.prestatiisociale.ro; www.inspectmun.ro; www.anofm.ro; www.cnpp.ro.

Potrivit comunicatului, implementarea serviciului TelVerde se realizează prin proiectul „Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013. În anul 2013, MMFPSPV a primit 38.892 de scrisori oficiale și petiții în baza OG nr. 27/ 2002 și alte 460 solicitări în baza Legii 544/ 2001. În același an, au fost soluționate 1.123 de petiții adresate de către cetățeni pe contul pilot de facebook al MMFPSPV și au fost acordate 230 de audiențe.