Admiterea în învăţământul liceal şi profesional, în plină desfăşurare

0
327

Este în plină desfăşurare procedura de organizare a examenului de admitere în învăţământul liceal – teoretic, tehnologic şi profesional. Se respectă metodologia de examen, conform legislaţiei în domeniu. La sfârşitul lunii ianuarie 2015, a intrat în vigoare Planul de măsuri judeţean pentru pregătirea şi organizarea admiterii în învăţământul liceal de stat.

Se merge după un program bine stabilit, în care sunt respectate toate etapele cuprinse în proiect. „Am început la finele lunii ianuarie, prin evaluarea planului judeţean de pregătire şi organizare a examenului de admitere în învăţământul liceal de stat. Acest plan, odată adoptat, este transmis unităţilor de învăţământ, atât din sistemul liceal, cât şi din cel profesional. Urmează transmiterea, de către Comisia Naţională de Admitere a modelului fişei de admitere, apoi vor veni afişarea ofertei de şcolarizare, la fiecare unitate de învăţământ, şi tipărirea broşurilor în care sunt cuprinse toate datele referitoare la examen, pentru ambele – liceal şi profesional”, a declarat prof. Nicuşor Cotescu, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Apar ofertele

Învăţământul tehnologic şi profesional constituie o structură aparte a sistemului educaţional din România, şi face paşi mari pentru a reveni la ceea ce a fost odată. „Dacă vorbim de învăţământul profesional, putem spune că s-a finalizat etapa de elaborare a procedurii de preselecţie şi admitere, de către ISJ Dolj, a comisiilor de admitere de la unităţile de învăţământ care au solicitat locuri în acest sens. Fiecare instituţie de învăţământ profesional, care doreşte să organizeze examen de preselecţie, trebuie să încheie un contract cu un agent economic, care îşi selectează, prin interviu, elevii, şi se obligă ca, pe perioada celor trei ani de şcolarizare, să susţină această formă de învăţământ.La ora actuală, Statul român oferă o bursă lunară de 200 de lei pentru fiecare elev, bineînţeles cu obligativitatea frecventării cursurilor”, a mai spus Nicuşor Cotescu. Până în prezent, pentru anul şcolar 2015/2016 sunt înregistrate cereri de şcolarizare, pe adresa Grupului Şcolar CFR, de şcolarizare – o clasă, pentru meseria electromecanic material rulant – din partea SC Reloc, şi de două clase, de către SC Dokara, în specialităţile „mecanică fină” şi „confecţioner produse textile”. Pentru anul şcolar viitor sunt propuse 48 de clase în învăţământul profesional, iar în cel tehnologic sunt oferite 73 de clase.

Nicuşor Cotescu

Noutăţi în învăţământul bilingv

Noua metodologie aduce şi câteva noutăţi. Astfel, o instituţie de învăţământ care are profil bilingv şi doreşte să şcolarizeze, la nivelul de „începător”, elevi, o poate face fără ca doritorii să mai susţină proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă. Consiliul de Administraţie al instituţiei de învăţământ solicită ISJ acest lucru şi, după primirea aprobării, poate înfiinţa acele clase. Acest lucru vine în sprijinul celor care doresc să înveţe într-o limbă modernă, pe care nu au studiat-o în ciclul gimnazial.