Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu cere instituțiilor UE să elimine din legislație întoarcerea obligatorie a camioanelor

0
557
Prevederea care obligă transportatorii de marfă să se întoarcă la centrul operațional în termen de 8 săptămâni de la plecare, din Pachetul Mobilitate I, ar putea produce până la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de dioxid de carbon (CO2) în 2023.
În trei scenarii studiate de către Comisia Europeană, creșterea emisiilor de CO2 ajung până la 4,6% în sectorul transportului rutier de marfă.
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport din Parlamentul European, membru în Delegația EPP România cere instituțiilor UE să elimine din legislație întoarcerea obligatorie a camioanelor. ”Sper că Parlamentul European și Consiliul vor accepta realitatea și vor cere eliminarea din legislație a întoarcerii camioanelor. La 23 octombrie anul trecut, România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru “anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”. Aspectele care afectează activitatea transportatorilor din Europa de Est, inclusiv România, și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto”, explică deputatul european pe pagina sa de facebook.