
În trei scenarii studiate de către Comisia Europeană, creșterea emisiilor de CO2 ajung până la 4,6% în sectorul transportului rutier de marfă.
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport din Parlamentul European, membru în Delegația EPP România cere instituțiilor UE să elimine din legislație întoarcerea obligatorie a camioanelor. ”Sper că Parlamentul European și Consiliul vor accepta realitatea și vor cere eliminarea din legislație a întoarcerii camioanelor. La 23 octombrie anul trecut, România a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru “anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I”. Aspectele care afectează activitatea transportatorilor din Europa de Est, inclusiv România, și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto”, explică deputatul european pe pagina sa de facebook.