Peste 11.000 de intervenții ale cadrelor ISU Dolj, anul trecut

0
440

În prezența Secretarului de Stat în Ministerul Afacerilor Interne din România, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, doctor Raed Arafat, a președintelui Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, dar și a altor reprezentanți ai administrației publice locale și comandanți ai structurilor partenere din cadrul MAI, pompierii doljeni și-au prezentat bilanțul activităților desfășurate pe parcursul anului 2017.

Comandantul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Oltenia” al județului Dolj, col. Constantin Florea, a prezentat, joi, în fața oaspeților și a colegilor, o sinteză a activităților desfășurate de cadrele unității pe parcursul anului trecut. Obiectivul întregii activităţi desfăşurate la nivelul instituţiei, a vizat eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă şi asigurarea stării de normalitate a vieţii comunităţilor din zona de competenţă.

O medie de 30 de solicitări pe zi

Astfel, în anul 2017 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia” al Judeţului Dolj a gestionat 11.116 acţiuni de intervenţie şi a răspuns la solicitările cetăţenilor, în medie 30 pe zi, comparativ cu anul 2016 numărul acestora fiind cu 7 % mai mare. Cele mai numeroase au fost intervențiile SMURD, 9395 la număr, urmate de 569 incendii; 36 intervenţii pentru asistenţa persoanelor; 78 intervenţii pentru protecţia protecția comunităților; 221 alte  situații de urgență (inundații, misiuni pirotehnice, fenomene meteo periculoase, evenimente publice). Cu toate eforturile depuse, în urma incendiilor produse în județ au decedat 8 persoane, iar alte 8 au suferit diferite traume. Raportat la anul 2016, a scăzut atât numărul persoanelor decedate (6 în anul 2016), cât și numărul persoanelor rănite (6 în anul 2016). În schimb, pe timpul intervenţiilor au fost salvate 62 persoane (50 adulţi şi 12 copii).

Pregătirea continuă a personalului un obiectiv și în 2018

Una dintre principalele activităţi pe linia pregătirii personalului a fost desfăşurarea Exerciţiului Naţional OLTENIA 2017 – care a avut ca temă Accident tehnologic produs la Centrala Nucleară Electrică Kozloduy, exerciţiu organizat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă ce a angrenat forţele şi mijloacele structurilor cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă din regiunea Olteniei, cu accent pe misiuni desfăşurate în zona de competenţă a ISU Dolj, respectiv localităţile Craiova – Rojişte – Valea Stanciului – Bechet.

Pregătirea personalului serviciilor publice voluntare şi serviciilor private pentru situaţii de urgenţă s-a realizat și centralizat, prin convocări semestriale, cu şefii serviciilor, precum şi la nivelul fiecărui serviciu, cu personalul încadrat în aceste structuri. La convocările semestriale au participat 119 şefi de serviciu din cei 146 încadraţi, rezultând un procent de prezenţă de 81,51%. Pentru pregătirea şi antrenarea personalului care face parte din serviciile voluntare, în anul 2017 au fost efectuate 106 de exerciţii de alarmare în cazul producerii unui incendiu pe raza unităţii administrativ teritoriale, la care au participat 2.565 voluntari.

În anul 2017, cadrele Inspecției de Prevenire au efectuat 840 de controale de prevenire a situaţiilor de urgenţă, fiind constatate 1.908 deficienţe, din care 371 (19,44%) au fost remediate până la finalizarea activităţii de control, iar în 1.258 de cazuri (65,95%) au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, respectiv 458 amenzi, în cuantum de 863.200 lei şi 802 avertismente.

„Între obiectivele avute în vedere pentru anul în curs sunt implicarea şi responsabilizarea comunităţilor în gestionarea situaţiilor de urgenţă; dezvoltarea şi modernizarea structurilor unității; îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat în judeţul Dolj; conlucrarea cu toţi partenerii, în analiza şi evaluarea celor mai semnificative riscuri; dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii şi informaţii în situaţii de urgenţă şi asigurarea interoperabilităţii tuturor stucturilor cu responsabilităţi în domeniu, dar și creşterea capacităţii de reacţie a Serviciilor voluntare pentru situații de urgență”, după cu a precizat, în încheiere, col. Constantin Florea, care a mulțumit și partenerilor pentru buna colaborare la activitățile desfășurate anul trecut.