În premieră la nivel naţional / Tren electric regional, fabricat la Craiova

1
141

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a vizitat, în cursul acestei săptămâni, uzina producătorului de locomotive Softronic din Craiova, ocazie cu care a discutat cu reprezentanţi din conducerea firmei despre proiectul care vizează fabricarea unui tren electric regional, în premieră la nivel naţional. În permanenţă preocupat de păstrarea locurilor de muncă, precum şi de înfiinţarea altora noi, şeful administraţiei doljene s-a arătat extrem de interesat de această companie, de ceea ce se fabrică acolo, dar mai ales de pieţele externe unde se exportă locomotivele. 

Liderul administraţiei doljene a punctat astfel faptul că la Craiova s-a reuşit continuarea unei tradiţii a industriei feroviare deschise în urmă cu mai mult de şase decenii. „Am vizitat uzina Softronic şi am văzut cum, în halele de la Craiova, prinde contur acest proiect extraordinar al trenului electric regional, un produs cum nu a mai fost fabricat vreodată în România. Este vorba despre o ramă electrică formată din patru vagoane, având peste 150 de locuri, un tren rapid şi modern, dotat cu echipamente de înaltă performanţă. Prototipul aflat acum pe linia de montaj este rezultatul a aproape doi ani de muncă şi se estimează că în această toamnă va fi gata pentru prima prezentare oficială. Pentru noi, ar fi o mare bucurie să vedem, într-o zi, acest tren născut la Craiova făcând legătura între marile oraşe ale regiunii Oltenia”, a spus preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa.

„Salutăm reuşita oricărui proiect care duce la dezvoltarea producţiei pe plan local”

Şeful administraţiei judeţene aprecieză orice efort făcut în direcţia păstrăzii locurilor de muncă, pentru că ştie că numai în felul acesta un judeţ poate să prospere. Totodată, este extrem de îngrijorător de faptul că Doljul se menţine în topul judeţelor cu cel mai mare şomaj, iar cifrele anunţate public la finele lunii trecute, adică, 26.000 de şomeri, sunt descurajatoare. „Salutăm reuşita oricărui proiect care duce la dezvoltarea producţiei pe plan local, pentru că acest lucru înseamnă, în primul rând, pentru sute de oameni din acest judeţ că au unde lucra şi îşi pot întreţine familiile. Şi nu cred că mai este nevoie să subliniez cât de multă nevoie are Doljul de locuri de muncă, în condiţiile în care aici se înregistrează cel mai mare număr de şomeri din ţară – aproape 26.000 la sfârşitul lunii trecute”, a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.

„S-a făcut un progres şi în ceea ce priveşte cercetarea şi inovarea”

            Ceea ce este de admirat în viziunea lui Ion Prioteasa este mediul universitar craiovean, care se pliază foarte bine pe acest gen de industrie. În ultima perioadă de timp s-a făcut un progres şi în ceea ce priveşte cercetarea şi inovarea. „De asemenea, constat cu plăcere faptul că la Craiova, centru universitar important, se conturează un însemnat pol în domeniul cercetării şi inovării. Avem aici specialişti capabili să ducă mai departe această bogată tradiţie a industriei feroviare, întinsă pe mai bine de 60 de ani, o emblemă pentru oraș, şi să aducă pe piață produse de înaltă tehnicitate şi complexitate, competitive la nivel european”, a menţionat Ion Prioteasa. Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj a mai spus că este de apreciat şi faptul că industria locală s-a orientat către fondurile europene pentru creşterea şi modernizarea capacității de producţie. „Este şi cazul trenului regional fabricat la Craiova, care face obiectul unui proiect contractat prin Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivităţii Economice. Noi am insistat mereu asupra importanţei acestor surse de finanţare şi cel mai bine cred că am făcut-o prin puterea exemplului, consiliul judeţean reuşind numai în ultimii câţiva ani să atragă circa 400 de milioane de euro“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.


Investiţie de peste 14 milioane de euro

Firma Softronic, din Craiova, are în derulare proiectul „Introducerea în fabricaţie a trenului electric regional“, contractat prin Programul Operațional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice, în valoare totală de peste 14 milioane de lei. Denumită „Hyperion“, rama electrică autopropulsată fabricată la Craiova va fi compusă din două vagoane motoare şi două vagoane purtătoare şi va avea o capacitate de 150-188 de scaune, putând atinge viteza maximă de 160 km/h. Compania Softronic produce în prezent două modele de locomotivă electrică: Phoenix, cu o putere nominală de 5.100 kW, şi Trans Montana (6.000 kW).

1 COMENTARIU

  1. 🙂 l-a tras cineva la raspundere pe mondea ca a distrus electroputere pentru a dezvolta aceasta firma,softronic?ca a furat pur si simplu proiectele acestor locomotive? nu,pentru ca face parte din mafia gulerelor albe,protejata in dolj…

Comments are closed.