Zborul Malaysia Airline: Recuperarea cutiilor negre şi a resturilor avionului va fi foarte dificilă

0
47

Vicepreşedintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliţi ale cărui date au permis, luni, să se tragă concluzia că avionul Boieng 777 al companiei Malaysia Airline s-a prăbuşit în sudul Oceanului Indian, a explicat cum este localizată aeronava. Pe de altă parte, căutările aeriene şi maritime ale avionului au fost suspendate ieri, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, a anunţat Autoritatea australiană pentru Securitate Maritimă (AMSA), citată de AFP. Inmarsat şi Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviaţie (AAIB) „au ajuns la concluzia că MH370 a zburat în coridorul sudic şi că ultima sa poziţie s-a aflat în mijlocul Oceanului Indian”, a anunţat luni Malaysia Airlines. Pentru a trage aceste concluzii, „am luat în considerare viteza pilotului automat — aproximativ 350 de noduri — şi ceea ce ştim în termeni de combustibil şi autonomie a aeronavei, pentru a ajunge până la o serie de semnale sonore pe care le primim”, a explicat la Sky News vicepreşedintele Inmarsat. Deşi sistemele de comunicaţii ale zborului MH370 au fost oprite, sateliţii Inmarsat au continuat să capteze „beep”-uri provenind de la avion. „Aceste beep-uri sunt trimise de la o staţie terestră la satelit şi apoi la avion, care retrimite în mod automat un «beep» în sens invers. Inmarsat a măsurat timpul necesar acestor semnale sonore să ajungă la avion şi satelit”, a explicat el, adăugând că „am observat efectul Doppler, adică schimbarea frecvenţei din cauza mişcării satelitului pe orbita sa”. „Acesta ne-a dat o traiectorie posibilă pentru coridorul de nord şi alta pentru coridorul de sud. (…) Am adunat datele de la Boeing-ul 777 al Malaysia Airlines, apoi le-am comparat cu datele de la coridorul de sud şi coridorul de nord. Am descoperit că anume coridorul de sud a fost fără îndoială folosit de navă”, a declarat vicepreşedintele pentru postul de televiziune BBC. De asemenea, el a apreciat că în prezent este „posibil din punct de vedere tehnic” să se evite acest tip de dispariţie a aeronavelor, dacă avioanele ar trimite la fiecare 15 minute, fapt ce ar costa „un dolar pe oră”, „mesaje de tip SMS cu ora, viteza, distanţa şi poziţia”. Anunţul dramatic privind prăbuşirea Boeingului 777 în Oceanul Indian şi moartea tuturor pasagerilor încheie 17 zile de aşteptare pentru familiile celor 239 de persoane de la bordul avionului, dintre care 153 de chinezi şi 4 francezi. Aeronava a decolat pe 8 martie de la Kuala Lumpur către Beijing şi a dispărut de pe radar la o oră după ce s-a ridicat de la sol.