Iarna îşi intră în drepturi. Cum se pregătesc autorităţile doljene?

0
46

Pentru a preveni apariţia unor situaţii de criză în perioada sezonului rece, la Prefectura Dolj a fost convocată, ieri, o şedinţă lărgită a Colegiului Prefectural. Cu această ocazie, reprezentantul Guvernului în teritoriu, Sorin Răducan, i-a atenţionat atât pe primari, cât şi pe şefii instituţiilor şi societăţilor cu atribuţii în Comandamentul de iarnă că trebuie să ia toate măsurile ce se impun pentru a trece cu bine de iarnă.

Prefectul de Dolj a avertizat că pentru a evita problemele trebuie asigurat stoc de material antiderapant, dar şi utilajele necesare deszăpezirii. „Pentru că au trecut peste noi mai multe ierni în care am acţionat corespunzător, este necesar să privim cu toată responsabilitatea sarcinile ce ne revin. Aş aminti doar câteva: asigurarea stocului de material antiderapant, asigurarea utilajelor necesare pentru deszăpezire, asigurarea permanenţei la sediul Primăriei, informarea cetăţenilor cu privire la condiţiile de drum, asigurarea unor spaţii încălzite pentru cei blocaţi în trafic, asigurarea de ceaiuri calde, apă, gustări, asigurarea de căldură în unităţile de învăţământ. De asemenea, vă rog să verificaţi dacă există cazuri de persoane vârstnice izolate şi să fiţi atenţi la femeile gravide şi la persoanele care fac dializă”, a declarat prefectul Sorin Răducan.

Trei comune nu au utilaje de deszăpezire

Potrivit unei informări a ISU Dolj, trei localităţi doljene nu deţin utilaje de deszăpezire. Este vorba de Botoşeşti-Paia, Gogoşu şi Secu. De asemenea, 22 de localităţi nu deţin materiale antiderapante, iar una – Almăj – a comunicat că nu are posibilitatea de cazare şi servire a hranei la nivelul comunei.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia” al judeţului Dolj a transmis deja Comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă principalele responsabilităţi care le revin. Printre acestea, asigurarea mijloacelor de intervenţie pentru deszăpezire – tractoare, pluguri – şi a cantităţilor de materiale antiderapante – sare, nisip. De asemenea, a trebuit identificate şi pregătite mijloacele de transport şi tractare pentru a acorda ajutor în situaţia în care vor fi participanţi la trafic, imobilizaţi din cauza condiţiilor meteo nefavorabile şi asigurarea uneltelor necesare pentru personalul serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă: lopeţi, cazmale şi târnăcoape.

Tot în responsabilitatea autorităţilor intră şi asigurarea spaţiilor necesare cazării (adăpostirii) persoanelor surprinse de viscol şi pregătirea acestora (golirea spaţiilor unde este cazul, asigurarea mijloacelor de încălzire şi verificarea acestor mijloace, asigurarea combustibililor pentru încălzire, paturi, pături, saltele, toalete). În situaţia în care se va instala iarna vor fi  monitorizate, în perioada manifestării fenomenelor meteorologice periculoase, prin reţeaua medicilor de familie, urgenţele cunoscute (femeile însărcinate aflate în evidenţă, bolnavi cronici, persoane care necesită dializă, cazuri cu risc).

Pregătiri pentru depozitarea şi distribuirea ajutoarelor alimentare

Tot în cadrul şedinţei de ieri, prefectul judeţului Dolj, Sorin Răducan, i-a înştiinţat pe primarii doljeni cu privire sarcinile ce le revin pentru pregătirea şi repartizarea ajutoarelor alimentare de la Uniunea Europeană pentru persoanele defavorizate.

„Vă revin responsabilităţi deosebite în ceea ce priveşte identificarea locaţiei care trebuie să corespundă din punctul de vedere al condiţiilor igienico-sanitare, locaţie destinată depozitării recepţiei ajutoarelor alimentare de la Uniunea Europeană pentru persoanele defavorizate. Atrag atenţia conducătorilor instituţiilor abilitate – DSP şi DSVSA – că trebuie să verifice locaţiile stabilite în fiecare din cele 111 localităţi ale judeţului Dolj. De asemenea, în cadrul programului de lucru vor fi desemnate persoane abilitate să semneze documentele de gestiune şi cele care vor ţine legătura în relaţia cu Ministerul Fondurilor Europene şi Instituţia Prefectului judeţului Dolj. Totodată, veţi întocmi liste suplimentare care cuprind persoane ce pot beneficia de ajutoare între data constituirii actualizării bazei de date şi data distribuirii alimentelor”, a explicat prefectul de Dolj.