Situaţia Hidroelectrica, a Poştei Române şi reforma sistemului ajutoarelor de stat, discutate la Comisia Europeană

1
344

Situaţia Hidroelectrica, a Poştei Române, modernizarea sistemului de verificare a acordării ajutoarelor de stat, dar şi comisioanele interbancare la tranzacţiile cu carduri au fost printre temele discutate la Bruxelles de preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Marius Chiriţoiu, şi conducerea Direcţiei de concurenţă a Comisiei Europene, prilej cu care au fost trecute în revistă cazurile pe care Comisia le are în lucru cu România, potrivit Agerpres. „Ne interesează să finalizăm, într-un termen cât mai scurt, investigaţia Comisiei privind contractele Hidroelectrica. Partea română a furnizat informaţiile solicitate de Comisie şi ne aşteptăm ca într-o perioadă relativ scurtă cazul să fie finalizat. Comisia investighează însă dacă este vorba de ajutor de stat în cazul acelor contracte. Noi mai avem pe legislaţia naţională, deci în România, o investigaţie privind durata acestora. Dacă Comisia constată că a fost vorba de ajutor de stat, sumele trebuie recuperate de la cei care au primit energia prea ieftin, dacă noi, la nivel naţional, vom constata că acele contracte încalcă legea concurenţei, vom impune amenzi către toţi participanţii, toate părţile la contractele respective”, a declarat presei române Bogdan Chiriţoiu. Despre Poşta Română, aflată într-o procedură de privatizare, acesta a arătat că partea în care intervine Comisia Europeană se referă la faptul că, în pregătirea privatizării, statul român vrea să elimine datoriile pe care instituţia le-a acumulat la bugetul de stat, pentru a face compania mai atractivă pentru privatizare. “Ce discutăm cu CE este să ne permită să facem această conversie. După experienţele neplăcute pe care le-au avut cu România în privinţa Oltchim şi CFR Marfă, ei insistă ca această conversie să fie numai temporară, să fie condiţionată de realizarea privatizării şi, în cazul în care nu se va realiza privatizarea, datoriile să fie repuse pe rol, deci să fie anulată conversia, iar aceasta să nu se mai facă la începutul procedurii de privatizării, cum am făcut la CFR Marfă, ci numai într-o fază foarte avansată, când suntem aproape siguri că avem un cumpărător interesat să preia compania”, a explicat oficialul român.

1 COMENTARIU

  1. stimati d-ni cuv .libertatii mie nu mise pare curios ca in acesti 24 ani toate privatizarile au facut pe multi actionari saraci si pe uni bogati v-as ruga sa a facut privatizarea lui electro putere 1 conducerea ; dezinteresata 2 decapitarea 3 decapitalizarea 4dezinformarea 5dezorganizarea si nimeni din conducerea latimpul 2001 nu a raspuns cu nimic=capital social 123 mild lei pierderi [2001259 mild lei ] datorii 20011030 mild lei sa zis ca se privatizeaza cu ; g eneral electric==general motors simens gca in final cu = al arab si a ajuns la fiare vechi dece fiinca fostul premier ROMAN in 1990 a spus ca ind. constructoare de masini este un mormande fiare vechi ==si sa realizt iar acum d-l roman este mare liberal iar cei ce au dus electro la disparitie ii doare in trei paispe am construit capitalismul primitiv ce face d, concurentei ‘batea apa ‘ paiin craiova avem taximetrie sipretul pe km e acelas latoate firmele 1,49 LEI NU LA GPL care este la 1/2 din pretula benzina ce face concurenta cu cine si cu ce

Comments are closed.