Noul Ford Focus şi-a făcut debutul la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona

0
386

Americanii de la Ford au prezentat ieri, în capitala Cataluniei, noul Ford Focus, care va fi lansat săptămâna viitoare la Salonul Internaţional de la Geneva. Ford a creat un Focus mai sofisticat şi mai avansat printr-o redesenare care reflectă limbajul global de design One Ford, prezent şi la noul Mondeo şi noua Fiesta. Disponibil în două noi culori exterioare, Deep Impact Blue şi Glace Blue, noul Focus are o postură mai lată şi mai joasă, cu un nou design pentru capotă, partea frontală şi grilă. Pe langa noutăţile legate de design şi tehnologie, noul Focus oferă şi noi motorizări precum noul EcoBoost de 1.5 l, produs la uzina din Craiova .

 Făcându-şi debutul ieri la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona şi lansat săptămâna viitoare la Salonul Internaţional de la Geneva, caracterul sportiv şi atractivitatea noului Focus sunt puse în valoare de o grilă orizontală remarcabilă, de un interior de tip carlingă şi de padelele pentru schimbarea vitezelor. Noul Focus, care va fi disponibil comercial începând cu a doua jumătate a anului 2014, marchează de asemenea debutul european al SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, precum şi al noului motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri şi al motoarelor diesel TDCi. „Nu eram mulţumiţi cu locul 1; am vrut să uimim oamenii cu o extraordinară versiune nouă a lui Focus. Noul Focus îmbină un design modern, tehnologia avansată și un consum de top cu ADN-ul distractiv-de-condus pentru care Focus este pe bună dreptate aclamat” a declarat Stephen Odell, preşedinte Ford of Europe, Middle East and Africa.

Peste 300.000 de unităţi în China

Ford a lansat prima generaţie Focus în 1998 şi de atunci au fost vândute peste 12 milioane de unităţi în toată lumea, inclusiv 6,9 milioane de unităţi în Europa. Actuala generaţie Focus a fost confirmată luna trecută ca fiind cel mai bine vândut model din lume conform analizei efectuate de Ford asupra datelor cu privire la înmatriculări furnizate de Polk pentru primele nouă luni ale anului 2013. Ford estimează că vânzările Focus la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unităţi în 2013, incluzând peste 300.000 de unităţi în China, ceea ce înseamnă că este cel mai bine vândut automobil de pe piaţa de maşini noi cu cea mai rapidă creştere din lume. Capota este sculptată într-o formă dinamică de la montantul faţă la colţurile părţii superioare a grilei trapezoidale inverse pentru a asigura un aspect puternic, mândru. Farurile mai tăioase şi mai subţiri şi proiectoarele de ceaţă alungite şi mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontală mai îndrăzneaţă. Detaliile cromate subtile accentuează impresia de eleganţă, în timp ce spatele maşinii este şi el mai atractiv, datorită unei noi dispuneri a fasciei şi hayonului, precum şi lămpilor mai subţiri. „Viziunea noastră a fost de a conferi mai multă emoţie designului lui Focus. Noul Focus este mai armonios și mai atletic, cu un limbaj al suprafețelor mai rafinat, oferind o promisiune certă cu privire la experiența de conducere ce urmează”, a declarat Martin Smith, director executiv de design, Ford of Europe. .

Redesenarea sofisticată a conferit lui Focus un stil modern

Noul Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare hands-free care ajută şoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte maşini. Ford introduce de asemenea în Europa sistemul Autonomous Emergency Braking (frânare de urgenţă autonomă). Modelul va fi de asemenea echipat în premieră cu tehnologia Ford MyKey. Noul Focus va continua să ofere dotări inovative introduse anterior pe care şoferii au ajuns să le aprecieze şi să se bazeze, precum Door Edge Protector, care asigură împotriva unor avarieri accidentale scoţând un element rabatabil care acoperă muchiile portierei la o fracţiune de secundă după ce aceasta este deschisă. „Noul Focus oferă o mulţime de funcţii şi tehnologii noi şi de ultimă generaţie, dar în acelaşi timp această generaţie a fost rafinată şi simplificată. Redesenarea sofisticată a conferit lui Focus un stil modern, proaspăt şi nou atât la interior, cât şi la exterior, dar esenţa lui Focus este sentimentul distractiv-de-condus pe care îl ai atunci când eşti în spatele volanului şi nu am făcut compromisuri în această privinţă, chiar am îmbunătăţit-o”, a spus Sherif Marakby, director linie vehicule, Ford of Europe.

Funcţionare mai lină şi mai economic

Diesel sau pe benzină, noul Focus va oferi motoare care vor furniza o combinaţie atrăgătoare de motoare cu o eficienă semnificativ îmbunătăţită şi putere surprinzătoare, alături de opţiunea cu zero emisii asigurată de Focus Electric, versiunea noastră electrică. „Noul motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri va beneficia în mod direct de tehnologiile introduse de motorul EcoBoost de 1 litru, inclusiv un nou design al chiulasei cu răcire îmbunătăţită şi o galerie de evacuare integrată pentru cele mai bune posibil performanţe şi consum, precum şi reducerea greutăţii şi frecării componentelor interne şi accesoriilor, asigurând un motor cu turaţie mai liberă, cu funcţionare mai lină şi mai economic”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte, Product Development, Ford of Europe.

Pentru a satisface cererea în creştere pentru Focus, care este comercializat în mai mult de 140 de ţări, Ford a crescut capacitatea de producţie la nivel mondial, construind modelul în opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan şi Argentina au o capacitate totală de producţie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenţă de două unităţi pe minut. În Europa, Ford construieşte câte un nou Focus la fiecare 90 de secunde.

Ana Maria Timiş, Ford România :

“Suntem foarte mândri că motorul EcoBoost de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa următoarea generatie a celui mai bine vandut model din lume: Ford Focus. Productia motorului EcoBoost de 1,5 litri a început in aprilie 2013 la uzina noastra de la Craiova şi, până acum, am produs peste 90.000 de unităţi. Motorul EcoBoost de 1,5 litri a fost lansat mai întâi în China anul trecut, echipând noul Ford Mondeo, apoi Fusion sedan în America de Nord şi va fi de asemenea disponibil pe versiunea europeană a modelului Mondeo în cursul anului 2014. Primele unităţi ale motorului EcoBoost de 1,5 litri vor fi expediate de la Craiova la uzina de asamblare a modelului Focus de la Saarlouis, Germania, în a doua jumătate a acestui an.”