Intensificarea eforturilor de implementare a sistemului eCall în România, discutată în PE

0
70

Tragedia produsă în munţii Apuseni a readus în discuţie o temă de care depinde viaţa şi siguranţa cetăţenilor, anume intervenţia rapidă prin intermediul serviciul unic de urgenţă 112. Accidentul aviatic a arătat, din păcate, cât de importantă este îmbunătăţirea sistemului de localizare a apelantului prin serviciul 112. De aceea, Partidul Naţional Liberal susţine intensificarea eforturilor de implementare a sistemului eCall în România, conform iniţiativei europarlamentarului liberal Adina Vălean la nivelul Parlamentului European.

În acest sens, eurodeputatul Adina Vălean a întocmit un raport cu privire la implementarea sistemului eCall în Europa, document care a fost adoptat pe 27 Noiembrie 2013 de către Comisia de Industrie a Parlamentului European. Prin inițiativa sa, Adina Vălean a propus un salt tehnologic în privinţa localizării persoanelor implicate în accidente, prin introducerea obligativităţii pentru serviciile de urgenţă de a localiza toate apelurile de ugenţă prin coordonatele GPS ale telefoanelor mobile de generaţie nouă. Astfel, se vor salva vieţi prin reducerea drastică a timpului de intervenţie şi vor scădea costurile intervenţiei cu până la 4 miliarde de euro anual la nivel European.

Rata de utilizare a smartphone-urilor în România este  în acest moment de 27%

Introducerea acestui sistem nou de localizare previne exact situaţiile în care viaţa unor oameni este pierdută din cauza intervenţiei lente a serviciilor de urgenţă. Conform estimărilor, rata de utilizare a smartphone-urilor în România este  în acest moment de 27% şi va ajunge la 52% în 2017. Se estimează că la nivel european se pierd anual 3.200.000 de minute din cauza incapacităţii de a localiza cu exactitate victimele ce apelează numărul de urgenţă. Costurile de 4 miliarde de euro ale acestor intervenţii ineficiente aproape că pălesc în faţa unei realităţi cutremurătoare: mii de vieţi depind de rapiditatea cu care este acordat serviciul de urgenţă. România trebuie să continue să-şi modernizeze infrastructura de telecomunicaţii speciale, dezvoltând-o pentru toate sistemele de navigaţie, astfel încât implementarea sistemului eCall să aibă loc chiar înainte de 1 octombrie 2015, termenul avansat de către instituţiile europene drept obligativitate pentru statele membre UE. Introducerea acestei prevederi în proiectul serviciului unic european trebuie să fie susţinută şi promovată la nivel politic de către toţi actorii implicaţi, astfel încât timpul de implementare a acestui sistem să fie cât mai scurt posibil