Doljul este lider naţional în descentralizarea Serviciilor de Evidenţă a Persoanelor

0
444

Cel de-al 50-lea serviciu public de evidenţă a persoanelor din judeţ a fost inaugurat ieri, în comuna Ghidici, în cadrul unui eveniment la care preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a participat împreună cu deputatul Eliza Ştefănescu şi cu primarul localităţii, Constantin Tache. Momentul a fost marcat totodată şi printr-o conferinţă de presă susţinută de către directorul executiv al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, Marin Stănică, care a subliniat faptul că prin deschiderea acestui serviciu de evidenţă a persoanelor pe de o parte, este facilitat  accesul cetăţenilor din comuna Ghidici la obţinerea unui nou act de identitate, iar pe de altă parte, se diminuează cheltuielile şi timpul de aşteptare necesar eliberării actului de identitate.

În acest context, Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a reiterat susţinerea pe care instituţia o acordă în sensul continuării procesului de extindere a reţelei judeţene de structuri pentru eliberarea actelor de identitate, precum şi în vederea completării serviciilor pe care acestea le oferă cu activităţi care includ emiterea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare sau a paşapoartelor. „Astăzi (n.r ieri), în comuna dumneavoastră începe să funcţioneze cea de-a 50-a structură de evidenţă a persoanelor din Dolj, ceea ce pentru judeţul nostru înseamnă o reconfirmare şi o consolidare a poziţiei de lider la nivel naţional în privinţa descentralizării acestor servicii. Este o zi importantă pentru comunitatea din Ghidici, cu aproape 2.500 de doljeni care, începând din acest moment, îşi vor putea obţine sau înnoi cărţile de identitate mult mai simplu, într-un timp mai scurt şi fără costuri suplimentare, deoarece nu va mai fi nevoie să se deplaseze la Calafat…“, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

15 localităţi, pe lista de aşteptare

În judeţul Dolj, în 2005, funcţionau 9 servicii de evidenţă, iar acum, în 2018, se deschide serviciul cu numărul 50. Dinamica acestor servicii va continua, fiind vorba de alte 15 localităţi care se pregătesc pentru momentul inaugurării. Totodată trei comune sunt la nivel de intenţie, conducerile administrative exprimându-şi dorinţa de a găzdui şi ele un astfel de serviciu. „Creşterea numărului de servicii publice comunitare de evidenţă a persoanelor care funcţionează în judeţul Dolj, este rezultatul interesului pe care autorităţile locale împreună cu Consiliul Judeţean Dolj-reprezentat prin Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor, îl acordă în mod constant procesului de descentralizare a serviciilor publice, pentru apropierea acestora de cetăţean. În multe situaţii oamenii sunt nevoiţi să meargă în altă localitate pentru eliberarea  unei cărţi de identitate. Un cetăţean de la Ghidici trebuia să meargă la Calafat şi avea nevoie de o săptămână până îşi primea actul. Acum, cetăţeanul din Ghidici poate solicita documentul chiar la el în comună, şi va constata că în maximum 30 de minute îl va şi obţine. Este adevărat, e vorba de cartea provizorie de identitate, cu valabilitate de un an, dar persoana respectivă dacă are o urgenţă îşi poate rezolva imediat problema. Aceste Servicii Publice de Evidenţa Persoanelor mai aduc beneficii şi în ceea ce priveşte eliberarea paşapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare. Ele au funcţionat cu aceste competenţe şi înainte de 2005, dar şi după 2005 până când a fost pus în circulaţie paşaportul electronic din motive de dotare şi din lipsă de interes s-a ajuns ca aceste Servicii să nu mai practice aceste competenţe”, a precizat Marin Stănică, directorul executiv al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj.

Simplificarea aglomeraţiei

În scurt timp actul de identitate se va putea elibera la orice serviciu din ţară. „La momentul acesta noi nu putem să primim alt act de identitate decât de la serviciu ce arondează localitatea de domiciliu. Dacă suntem pe litoral, pentru că este sezonul estival şi pierdem actul de identitate, în mod normal ar trebui să întrerupem sejurul ca să obţinem un alt act de identitate. Dacă se va trece la generalizarea eliberării actului de către oricare serviciu, cum se întâmplă cu eliberarea paşaportului, atunci s-ar simplifica foarte mult aglomeraţia de la reşedinţele de judeţ, fiind cele mai aglomerate”, a mai spusa Marin Stănică, ieri, în cadrul conferinţei de presă.

 

Primarul comunei Ghidici, Constantin Tache:

 „Suntem onoraţi să vă avem alături la evenimentul ocazionat de inaugurarea serviciului de evidenţă a persoanelor în localitatea noastră. Este un obiectiv deosebit, pe care ni l-am dorit foarte mult şi pe care astăzi putem spune că l-am îndeplinit. Avem bucuria să fie împreună cu noi oameni care ne-au susţinut şi în acest demers, dar şi în tot ceea ce s-a realizat în comuna Ghidici, oameni care ne-au promovat şi reprezentat interesele..”