Copiii din familii cu venituri modeste pot pleca în tabere

0
522

S-a încheiat anul şcolar, se intră în vacanţă şi copiii, împreună cu cadrele didactice, trebuie să se relaxeze. Pentru adolescenţii proveniţi din familii cu venituri modeste, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj, are alocate 126 de locuri pentrtu tabere la munte sau la mare, în perioada de vacanţă.

taberePână pe 30 iunie, la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj pot fi depuse dosarele pentru cele 126 de locuri disponibile în taberele cu caracter social, organizate de către Ministerul Tineretului şi Sportului, prin Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj. Dosarele vor fi înaintate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj cu adresă şi cu tabel centralizator al elevilor , documente semnate şi ştampilate de către directorul unităţii de învăţământ, conform metodologiei, unde venitul minim pe membru de familie trebuie bine structurat. Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj suportă integral costurile pentru cazarea, masa şi transportul în tabere . Conform celor prezentate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, dosarul trebuie să conţină mai multe acte: cerere „tip”; documente care atestă faptul că elevul provine din  familii  defavorizate. „Trebuie ca actele să dea dovadă că elevul  provine din familii al căror venit mediu lunar, pe membru de familie, este maximum 50%  din  salariul brut pe economie . Trebuie să vină cu o adeverinţă cu venitul tatălui, semnată şi ştampilată de unitatea care eliberează actul, şi cu un act similar pe numele mamei. De asemenea, este necesar un act doveditor prin care este atestată calitatea de elev  în învăţământul de stat şi media la învăţătură din ultimul an şcolar. Pentru participarea la tabăra socială este obligatorie media 10,00 la „purtare” sau, acolo unde este cazul, calificativul „foarte bine”. Este nevoie şi de o copie după certficatul de naştere sau după cartea de identitate a elevului, iar, unde este nevoie, după o copie a certificatului de deces al unui dfintre părinţi”, a precizat prof. Simona Chiriţă, inspe ctor şcolar pentru activităţi extra-curriculare, în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Locaţiile, comunicate în timp util

tabere1Cel puţin pe acest segment, este foarte binevenită acţiunea de trimitere în tabere a copiilor. „Nu vorbim doar de aceste tabere cu caracter social, ci vreau să vă spun că avem, pentru copii, şi alte distracţii, dar cred că este o discuţie mai amplă. V-aţi referit la cei din mediul social defavorizat, şi, da, aşa este, avem un număr de 126 de elevi pe care îi vom trimite în tabere.  Deocamdată, nu ştim toate locaţiile, dar le vom comunica în timp util, oricum vor fi şi la mare şi la munte. Copiii, prin părinţi,  trebuie să completeze cererile şi să le depună la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj ”, a menţionat  Alina Ionescu, manager al Direcţiei de Sport şi Tineret Dolj.