Începând de anul viitor / Ford va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova

0
68

Ford investeşte până la 200 de milioane de euro pentru a construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport, la fabrica sa din Craiova.  Anunţul a fost făcut ieri, de conducerea Ford, în prezenţa ministrului Economiei, Costin Borc, a preşedintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a reprezentanţilor Ambasadei SUA la Bucureşti, precum şi a oficialităţilor locale şi centrale. Fabrica Ford de la Craiova va produce modelul EcoSport ce va fi comercializat în toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia. Producţia modelului EcoSport va începe la Craiova în toamna anului 2017. Vânzările EcoSport la nivel european au crescut anul acesta cu 30%. Segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni este asteptat să crească cu 35% până in 2017, ajungând la un total de 1.5 milioane de vehicule.

         Conducerea companiei, prin reprezentnaţii ei, Jim Farley – preşedinte Ford Europa şi John Oldham – preşedinte Ford România, au confirmat ieri, că Ford  Motor urmează să investească până la 200 de milioane de euro pentru a produce SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica sa din Craiova, începând cu toamnalui 2017.  Modelul EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent Europa, cu excepţia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica Ford din Chennai va continua să construiască modelul Ecosport pentru piaţa locală indiană, dar şi pentru alte pieţe la nivel global. “Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% şi ţinând cont de previziunile legate de creşterea vânzărilor din segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producţia de EcoSport în Europa şi să beneficiem astfel de forţă de muncă excelentă şi de fabrica noastră de la Craiova. Acest model va fi mai arătos decât actualul model. Îl vom îmbunătăţi la multe capitole. (…) Anul viitor este potrivit pentru a muta producţia lui EcoSport din India în România a zis Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford Europa.

Ford se aşteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an

         Vânzările de maşini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la întreaga industrie care a crescut cu 10%.  Segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni din care face parte şi modelul EcoSport a crescut cu 44% în 2015. Ford se aşteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an, până în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de 35% faţă de 2015. Anunţul de azi ( n.r ieri) vine ca urmare a discuţiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv şi care să ajute compania Ford în perioada de tranziţie de la actuala sa investiţie la această nouă oportunitate, pentru a putea menţine competitivitatea la nivel global a fabricii de producţie de la Craiova. „Când am cumpărat uzina din Craiova şi am anunţat planurile iniţiale nu aveam nicio idee că ne vom cufunda în cea mai mare criză economică din toate timpurile. O criză care a dus doi dintre cei trei mari producatori auto ai Americii – nu Ford –  în pragul falimentului”, a spus Jim Farley, la Craiova, in fata angajatilor.

“Motorul Internaţional al Anului”

De la preluareauzinei de la Craiova în 2008 şi pânăîn prezent, Ford a investit în România peste1 miliard de euro pentru a susţine operaţiunile sale de producţie. Ford produce în acest moment la Craiova monovolumul de mici dimensiuni B-MAX şi motorul Ford de 1.0 l EcoBoost – singurul motor din lume care a primit distincţia de “Motorul Internaţional al Anului” pentru trei ani consecutiv.  Totodată Ford a mai transmis astăzi că în continuare se caută oportunităţi de a construi noi produse la fabrica sa din Craiova pentru a folosi în întregime capacitatea de producţie şi tehnologia existentă. “Fabrica de la Craiova are un viitor puternic dacă va continua să-şi îmbunătăţească competitivitatea şi flexibilitatea la nivel operaţional. Un pas pozitiv în această direcţie a reprezentat-o şi încheierea cu succes a noului contract de muncă valabil pentru următorii doi ani. Trebuie să continuăm să lucrăm împreună cu Guvernul României şi cu autorităţile locale pentru a îmbunătăţi infrastructura şi sistemul logistic”, ”, a precizat Farley.  .

Ford B-MAX va fi produs in continuare in Craiova, EcoSport fiind cel de-al doilea model

Anunţul de azi vine ca urmarea angajamentului pe care Ford şi l-a asumat pentru a lansa noi cinci vehicule din gama SUV şi “Crossover” în Europa în următorii trei ani, începând cu noul Ford Edge, ce urmează a fi lansat în al doilea trimestru al lui 2016. Pentru prima dată, Ford se aşteaptă să depăşească în 2016 pragul de 200,000 SUV-uri vândute în Europa – ceea ce reprezintă o creştere de 30% faţă de 2015. „Noi vom produce B-MAX atât cat e nevoie, atâta timp cât va fi cerere pentru el. E drept că vorbim de volume mici, dar nu renunţăm la acest model. Dacă va exista o a doua generatie a lui B-MAX, nu comentăm despre planuri şi produse viitoare. Pentru producţia lui EcoSport în Craiova numărul de angajaţi va rămâne acelaşi ca acum (n.r 2.650 angajaţi), cel puţin pentru următorii doi ani. În funcţie de evoluţia pe piata, de cerere, suntem flexibili şi putem angaja dacă este nevoie. Ford EcoSport pentru piaţă europeană va fi fabricat in Romania, iar in India va fi produs in continuare acest model pentru piata de acolo si pentru alte piete din regiune, a declarat Ana-Maria Timiş, directorul de comunicare al Ford. Suma de 200 milioane euro investită pentru aducerea producţiei lui Ford B-MAX în Europa va fi împărţită între mai multe centre Ford – unele se ocupă cu designul, altele cu ingineria, iar Craiova cu producţia. Cu alte cuvinte, suma de 200 milioane euro nu va fi investită exclusiv în România.

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu :

„EcoSport are o linie foarte modernă. Nu am mers cu această maşină, dar din ceea ce mă pricep şi cred că mă pricep, pot să spun că este un autoturism cu dimensiuni exterioare reduse, comparativ cu spaţiul disponibil la interior. Este o maşină polivalentă, care poate fi utilizată pentru gospodărie sau pentru vacanţă.  Dar ceea ce este cel mai important şi îmi place la maşina asta, este că va fi produsă aici. In felul acesta se adaugă un nou produs la modelul deja existent, B-Max.”

***

Ovidiu Cioroianu, lider de sindicat al angajaţilor de la la Ford Craiova:

„Construirea acestui model la Craiova înseamnă încă trei-patru ani de linişte, ani în care vom avea ce să lucrăm. Vom avea siguranţă în aceşti ani, în ceea ce înseamnă păstrarea locului de muncă. Avem nevoie de acest model şi de un alt model de motor. Acest lucru nu poate fi anunţat decât în timp şi sperăm ca pe viitor să producem şi un alt model Ford pe lângă acesta, ca să putem să lucrăm din nou în dou sau trei schimburi. Se vor produce în jur de 500-600 de autoturisme EcoSport pe zi. În prezent scoatem câte 280 de auturisme pe zi. Astăzi ( n.r ieri) suntem toţi angajaţii la servici. Şi mâine…dar de poimâine nu mai cred. În perioada următoare ne vom mai confrunta cu şomajul tehnic…cred că până anul viitor”