La sediul Asociaţiei Transfrontaliere E(Quilibrum) Environment (ATeE) din Craiova s-a desfăşurat, ieri, ultima conferinţă de presă prilejuită de închiderea proiectului “Strategia Regională Transfrontalieră pentru Inovare: povestea celor două regiuni, o singură strategie pentru a apropia industria de cercetare şi inovare” MIS-ETC 62”. Proiectul, a cărui valoare depăşeşte suma de 370.000 euro, s-a desfăşurat pe o perioadă de 15 luni şi a fost finanţat prin Programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, Axa prioritară 3: Dezvoltare economică si socială – Domeniul major de intervenţie 1: Sprijinirea cooperării transfrontaliere în mediul de afaceri şi promovarea unei imagini şi identităţi regionale.
Partenerul lider în cadrul acestui proiect este Asociaţia Română pentru Transfer Tehnologic şi Inovare (ARoTT), iar ceilalţi parteneri, în afară de Asociaţia Transfrontalieră E(Quilibrum) Environment din România, sunt Centrul Naţional pentru Servicii Informaţionale Pleven şi Administraţia Regională Pleven din Bulgaria. „Proiectul a urmărit sprijinirea cercetării şi inovării printr-o cooperare sporită, în scopul de a asigura dezvoltarea durabilă a zonei transfrontaliere Dolj-Pleven”, a precizat Mihaela Langa, expert în cadrul proiectului.
Creşterea competitivităţii industriei regionale
Principalele activităţi ale proiectului au constat în: elaborarea unui studiu şi a unui portal care conţin o bază de date din zona Dolj-Pleven, cu impact asupra cererii tot mai mari pentru cercetare la nivel local şi a produselor şi serviciilor inovative; o campanie strategică pentru promovarea beneficiilor inovaţiilor şi noilor tehnologii pentru întreprinderi, cu impact asupra creşterii competitivităţii industriei regionale şi agriculturii; un forum şi o expoziţie care să faciliteze întâlniri directe şi de cooperare ale antreprenorilor şi furnizorilor; misiuni economice şi un film documentar care prezintă oportunităţile de afaceri din zonă, contribuind la atragerea de investitori străini,
Grupul-ţintă a fost alcătuit din agenţi economici din zona transfrontalieră Dolj-Pleven, adică 200 beneficiari direcţi ai Campaniei Strategice – 100 bulgari; 80 de beneficiari ai misiunilor economice – 40 români şi 40 bulgari, minimum 1.000 de utilizatori ai portalului; peste 100 de vizitatori ai expoziţiei, cel puţin 3.000 de beneficiari ai filmului documentar. „Tot din grupul-ţintă au mai făcut parte entităţi de cercetare-dezvoltare, inovare şi transfer tehnologic, precum şi autorităţi locale din zona tranfrontalieră Dolj-Pleven”, a mai spus reprezentantul ATeE.