La Şcoala Gimnazială „Alexandru Macedonski” din Craiova, se află în derulare un „Jurnal de familie”

0
1990
În perioada septembrie – noiembrie 2019, la Şcoala Gimnazială „Alexandru Macedonski” din Craiova se desfăşoară un proiect, care are ca scop stimularea şi susţinerea tinerilor, privind integrarea şi adaptarea la schimbările sociale şi interne în viaţa de familie. Acesta se desfăşoară cu sprijinul unor parteneri economici şi este implementat de o asociaţie care îşi propune schimbarea societăţii civile.
Şcoala Gimnazială „Alexandru Macedonski” din Craiova desfăşoară, în perioada septembrie – noiembrie, proiectul „Jurnal de familie”, prin programul START ONG. „Este un program finanţat de „Kaufland România” şi implementat de „Act for tomorrow”, derulat prin Asociaţia „Schimbăm împreună Craiova”, iar scopul constă în stimularea şi susţinerea tinerei generaţii de elevi, privind integrarea şi adaptarea la schimbările sociale şi interne din viaţa de familie, precum şi integrarea elevilor proveniţi din familii defavorizate. Educaţia familiei poate aduce o contribuţie majoră la sprijinirea abordării schimbărilor socio – educaţionale, a provocărilor cheie cu care se confruntă tânăra generaţie şi pentru a sprijini dezvoltarea armonioasă a unei societăţi bazată pe echilibru şi adaptare”, a precizat prof.  Carmen Nicoli, director al Şcolii Gimnaziale „Alexandru Macedonski”.

Dezvoltarea încrederii în sine a celor mici
Preocuparea proiectului este de a identifica , informa, sprijini şi consilia tineri aflaţi în situaţii de risc, de orientare şi consiliere educaţională a elevilor. Acesta le oferă şi o experienţă de neuitat, alături de specialişti: traineri, consilieri sociali. Prin activităţile desfăşurate se urmăreşte să se creeze securitate emoţională elevilor, să se stimuleze motivaţia lor de integrare în societate, să le creascî încrederea în sine şi nevoia de alăturare la un grup, etc. „Până în prezent, s-au deuralt mai multe activităţi: informative cu privire la drepturile copilului, cu sprijinul voluntarilor; promovarea participării copiilor, cu sprijinul unui trainer – consilier social, privin emoţia ca rezultat al experienţei de viaţă şi privită ca un „Jurnal de familie”; activităţi cu o contribuţie asupra celor mici, pentru a fi capabili să-şi dezvolte încrederea în sine, cooperarea cu ceilalţi, comunicarea şi integrarea”, a menţionat prof.  Mihaela Stăncele, manager de proiect, unul care îl are ca trainer pe  Oana Camelia Mic.