Începe nebunia şi pe strada Brestei!

0
755

Gropile din asfalt, lipsa bordurilor şi trotuarele năpădite de vegetaţie fac parte dintr-un peisaj cu care craiovenii nu se vor mai întâlni pe strada Brestei. Începând de astăzi, artera cu pricina intră în reparaţii capitale, care presupun, vrând-nevrând, şi restricţii rutiere pe dura celor trei luni de şantier.

După bulevardele Olteniei şi Tineretului, din cartierul Craioviţa Nouă, autorităţile locale deschid şi cel de-al doilea şantier pe partea de afaltare. Începând de astăzi, strada Brestei intră în reparaţii capitale, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu bulevardul “Râului” şi strada “Pelendava”.  “În consecinţă, pentru o perioadă de aproximativ trei luni de zile, circulaţia rutieră pe strada Brestei – sectorul de drum cuprins între intersecţia cu strada Râului şi intersecţia cu strada Pelendava – se va desfăşura cu unele restricţii şi devieri locale”, se anunţă într-un comunicat al Primăriei Craiova. Potrivit autorităţilor, în prima etapă, lucrările se vor desfăşura sub trafic, fiind afectate în special zonele în care se va supralărgi partea carosabilă. În etapa a doua a lucrărilor însă, tronsonul cu pricina va fi închis maşinilor, inclusiv autobuzelor care circulă pe traseul 2 al RAT Craiova.

SC Domarcons a aranjat cărţile

Prima firmă care a lucrat la această stradă a fost SC Domarcons din Craiova. În 2009, autorităţile îşi plănuiseră să reabiliteze strada pe bani proprii şi a organizat o licitaţie pentru expertiză şi găsirea unei soluţii de lucru. SC Domarcons a câştigat atunci o sumă de 13.000 de lei, de la bugetul local, şi a venit cu un studiu în care a enumerat neregulile găsite pe strada Brestei: “zone cu denivelări mari”, “tasări ale îmbrăcăminţii rutiere”, “gropi în carosabil”, “trotuare neamenajate” şi “borduri deteriorate”, recomandând o reabilitare în întregime a tronsonului cuprins între strada Pelendava şi Podul Cernele. Consilierii municipali şi-au însuşit documentaţia, iar reprezentanţii firmei îşi frecau   palmele aşteptând lucrarea. Numai că autorităţile au ajuns la concluzia că nu au suficient de mulţi bani pentru a o suporta din surse proprii. Ajuns în acest punct, proiectul a fost depus la sertar.

SC Delta ACM Bucureşti a suflat lucrarea

În 2011, municipalitatea a reuşit să prindă o finanţare externă pentru reabilitarea a şase străzi, între care şi strada Brestei, contribuţia Primăriei Craiova fiind de numai 2%. Cererea de finanţare, depusă în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) a fost semnată în vara trecută, după care reabilitarea infrastructurii a fost scoasă la licitaţie. Suma – una destul de mare, fiind vorba de 64 milioane de lei – a iscat rapid scandal. La scurt timp de la lansarea licitaţiei, unul dintre ofertanţi – SC Erpia Craiova – a contestat caietul de sarcini şi fişa de date a achiziţiei. Societatea i-a reproşat Primăriei Craiova că a pretins un număr prea mare de utilaje, fapt care ar fi dus la excluderea din cărţi a mai multor societăţi interesate. Lucrurile au ajuns în instanţă, timp în care licitaţia a fost oprită. În ciuda acestui parcurs cu suspans, firma Delta ACM ’93 Bucureşti a reuşit să-şi treacă în palmares şi această licitaţie.

Cât ne costă un kilometru de asfalt

SC Delta ACM ’93 Bucureşti lucrează, aşadar, şi pe strada Brestei, mergând în paralel cu lucrările de pe Olteniei şi Tineretului. Conform documentaţiei de proiectare, societatea încasează de pe urma acestui şantier o sumă de 6,87 milioane de lei şi trebuie să reabiliteze o lungime de 2,63 de kilometri. La un calcul simplu, rezultă un cost de 2.606 lei pe kilometru. Conform proiectului, firma trebuie să aplice două straturi de asfalt. Pe porţiunile unde strada se lărgeşte, trebuie să vină şi cu o fundaţie. Delta ACM ’93 Bucureşti este obligată, tot prin contract, să înlocuiască bordurile, să modernizeze staţiile de autobuz şi să amenajeze spaţiile verzi. La intersecţia străzilor, trotuarele vor fi prevăzute cu rampe de urcare şi coborâre a pietonilor cu dizabilităţi. Colac peste pupăză, asfaltul turnat de Delta ACM ’93  trebuie să garanteze că poate să suporte un trafic mediu pe parcursul a 10 ani.