Semaforizare şi giratoriu, gata în trei luni – Primăria Craiova, pusă la zid de Ford

1
463

Conducerea Ford a cerut Primăriei Craiova să decongestioneze cât mai repede traficul de la poarta fabricii. Primarul Lia Olguţa Vasilescu a promis că mult-aşteptatul sens giratoriu şi semaforizarea de pe strada “Henry Ford” vor fi gata în luna noiembrie.

Promisiunile au fost făcute conducerii Ford în prezenţa primului-ministru al României, Victor Ponta, cel care a convocat la discuţii autorităţile locale la începutul acestei săptămâni. “Fordul a venit cu o listă de cereri la Guvernul României. Primăria Craiova s-a angajat ca, până în luna noiembrie, inclusiv, să rezolve semaforizarea şi sensul giratoriu. Timp de trei ani nu ştiu ce s-a aşteptat de nu s-a rezolvat aceste lucruri. În momentul în care m-am instalat ca primar, am dat să se rezolve aceste lucruri şi eu zic că se vor rezolva la timp”, a declarat primarul Vasilescu. “Sper să nu avem contestaţii la licitaţie, ca să nu mai dureze mai mult şi să putem să respectăm termenele. Oricum, le-am spus celor de la Ford că, şi dacă se va întâmpla aşa, ne vom ţine de luna noiembrie să fie finalizată semaforizarea şi giratoriul. Dacă va trebui, se va lucra zi şi noapte”, a mai spus Olguţa Vasilescu.

O investiţie se licitează, alta abia se descifrează

Semaforizarea este cea mai avansată dintre lucrări, fiind scoasă la licitaţie pe 10 iulie, la o zi după vizita la Ford a preşedintelui Traian Băsescu. Potrivit caietului de sarcini, lucrarea presupune montarea unui grup de 11 semafoare cu leduri la intersecţia străzii “Henry Ford” – la intrarea în uzină. În proiect sunt incluse şi intervenţii la reţelele de electricitate şi la cele de canalizare, toate costând 6,8 miliarde de lei vechi. Lucrurile sunt însă un pic mai delicate în privinţa amenajării sensului giratoriu. Potrivit arhitectului-şef Mircea Diaconescu, giraţia de la intersecţia străzilor “Henry Ford” cu “Preciziei” trebuie să aibă un diametru destul de mare, de circa 30 de metri, pentru a le putea permite maşinilor de mare tonaj să execute virajele. Proiectată la această dimensiune, giratoriul risca să intre pe teritoriul administrativ a două comune învecinate, Cârcea şi Malu Mare. Specialiştii Primăriei au ajuns la concluzia că giratoriul poate să devieze puţin de la axul drumului pentru a evita aceste probleme.

Pe unde vor circula camioanele cu maşini

Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a declarat că Fordul a ridicat şi probleme legate de modul cum vor circula camioanele încărcate în judeţ şi în interiorul ţării, dat fiind faptul că, în perioada verii, au fost impuse restricţii de trafic maşinilor cu încărcătură. “Se pune problema că un număr foarte mare de autocamioane grele vor trebui să circule pe străzile României ca să ajungă la Craiova. Pe de altă parte, această vară, fiind foarte călduroasă, a pus probleme în sensul că maşinile grele şi cele agabaritice nu au mai avut voie să circule pe şoselele României. Ori aici se pune problema de producţie. Exact la momentul în care este nevoie de o anumită piesă sau de o componentă, maşinile trebuie să fie în fabrică. Pe de altă parte, acum vorbim despre Ford, dar vom vorbi şi de podul de la Calafat, care fac ca două oraşe mai ale ţării, Craiova şi Slatina, să fie sufocate de circulaţia care se va dubla”, a spus Prioteasa.

Dunărea suportă doar 200 de autovehicule

În opinia autorităţilor, o variantă ar fi să se creioneze un proiect de autostradă sau “măcar să se continuie drumul expres”. “Există până în acest moment foarte multe elemente realizate în privinţa drumului expres, până la indicatorii tehnico-financiari care au fost aprobaţi. Ministrul Transportului a preluat această problemă să o studieze şi să vadă dacă se pot găsi bani din altă parte”, a precizat preşedintele Prioteasa. Compania Ford ia în calcul şi posibilitatea de a-şi transporta marfa pe calea ferată, însă, în acest caz, se pune problema rezistenţei căii de rulare. “Este o chestiune care se va rezolva în mai mulţi ani şi tot pe fonduri europene”, a comentat preşedinte Consiliului Judeţean Dolj acest aspect. Cea de-a treia variantă – şi cea mai ieftină – este transportul pe Dunăre. Autorităţile susţin însă că nici această cale nu este posibilă întrucât, în dreptul porturilor Calafat şi Bechet, fluviul nu poate suporta decât barje încărcate cu 200 de maşini, puţin faţă de 500 de maşini cât solicită Fordul.

1 COMENTARIU

  1. FORD,cere multe ofera putine,cine dracu o cumpara batjocura aia de masina cu piese chinezasti,isi bat joc de romania ca si cu bechelul ala sa le faca aia susele

Comments are closed.