Grup de lucru pentru identificarea produselor din domeniile agro-alimentar

0
334

Ieri s-a încheiat unul dintre proiectele de succes implementate de ARIES Oltenia, „AGRICONS – Piaţa virtuală pentru produsele agro-alimentare şi din construcţii, instrument modern de susţinere a dezvoltării comune a afacerilor în zona transfrontalieră România Bulgaria”,  proiect care s-a derulat în perioada aprilie 2013 – iunie 2014 şi care s-a desfăşurat într-un parteneriat cu Centrul Naţional pentru Servicii de Informare Pleven, Agenţia de Dezvoltare Regională şi Centrul de Afaceri 2000 Montana, Camera de Comerţ şi Industrie Vidin şi Asociaţia Patronatul Local al IMM-urilor Calafat, în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România – Bulgaria 2007 – 2013. 

„Proiectul a avut drept scop consolidarea dezvoltării economice a zonei transfrontaliere ce cuprinde judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven, în domeniile agro-alimentar şi construcţii, prin crearea de instrumente moderne pentru stimularea schimburilor comerciale şi a afacerilor comune şi creşterea competitivităţii prin instruire şi marketing”, a precizat ing. Gabriel Vlăduţ, preşedintele ARIES Oltenia, ieri, în cadrul conferinţei de presă prilejuite de încheierea proiectului. Grupurile-ţintă vizate de proiect au fost agenţi economici din domeniile agro-alimentar şi construcţii care îşi desfăşoară activitatea în zona transfrontalieră ce cuprinde judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven. Proiectul a vizat mai multe etape, prima constând în înfiinţarea unui grup de lucru pentru identificarea  produselor din domeniile agro-alimentar şi construcţii şi a oportunităţilor comune de afaceri  în vederea creerii pieţei virtuale Agricons. Grupul de lucru s-a constituit din câte 10 antreprenori /producători din domeniile vizate (agroalimentar şi construcţii) din România şi Bulgaria.

A fost creată Piaţa Virtuală Agricons

A doua etapă s-a ocupat de elaborarea Portalului AGRICONS. “A fost creată Piaţa Virtuală Agricons pentru promovarea produselor şi serviciilor din domeniile agroalimentar şi construcţii în aria ţintă a proiectului :judeţele Dolj, Olt şi districtele Montana, Vidin şi Pleven”, a mai consemat ing. Gabriel Vlăd. Pasul trei, promovarea pieţei virtuale  AGRICONS şi instruirea utilizatorilor, când au fost  organizate două întâlniri, una în fiecare ţară, pentru promovarea portalului şi instruirea viitorilor utilizatori ai acestuia. Al patrulea pas a fost derularea unei campanii transfrontaliere de promovare a AGRICONS (film şi spot de promovare), creată cu scopul de a populariza avantajele pieţei virtuale în rândul producătorilor şi comercianţilor români şi bulgari care îşi desfăşoară activitatea în domeniile agroalimentar şi construcţii. Filmul şi spotul au fost difuzate pe canale locale şi regionale de televiziune din România şi Bulgaria. Proiectul a continuat cu o campanie de sprijinire a afacerilor din domeniile agro-alimentar şi construcţii prin e-learning şi instruire. „A fost creată o platformă e-learning care cuprinde cursuri, noutăţi şi informaţii utile, cu scopul de a încuraja producătorii şi comercianţii din domeniile agroalimentar şi construcţii să introducă tehnici inovative de marketing şi promovare  a produselor”, a mai spus managerul de proiect.

“Marketingul şi promovarea produselor din construcţii”

În acest sens au fost organizate şi două seminarii, în fiecare ţară, având ca teme “Marketingul şi promovarea produselor din construcţii”, “Marketingul şi promovarea produselor agro-alimentare”. Au avut loc şi câteva expoziţii comune în domeniile agroalimentar şi construcţii . Adică, au fost organizate două manifestări expoziţionale în România (una pentru domeniul agroalimentar şi una pentru domeniul construcţii) cu produse din ambele ţări, având ca temă „Promovarea produselor locale prin marile reţele de aprovizionare şi hypermarketuri”. Evenimentele au avut drept scop stimularea colaborării între producătorii din ambele ţări şi iniţierea de contacte între producători şi marii retaileri.  „Prin implementarea proiectului ne-am propus să creem o structură solidă şi o colaborare strînsă între producătorii şi comercianţii români şi bulgari care îşi desfăşoară activitatea în cele două domenii”, a conchis, Gabriel Vlăduţ, preşedintele ARIES Oltenia.