Feribotul scufundat în Coreea de Sud era condus de un subaltern, nu de căpitan

0
357


Feribotul care a naufragiat miercuri în largul Coreei de Sud cu sute de persoane la bord, din care marea majoritate liceeni, era condus de un ofiţer subaltern şi nu de căpitan, în momentul accidentului, a anunţat ieri justiţia. „Cel de-al treilea locotenent era la cârmă în momentul producerii accidentului”, a declarat procurorul general, Park Jae-Eok, în cadrul unei conferinţe de presă. „Căpitanul nu era la cârmă”, a adăugat el. Căpitanul Lee Joon-Seok, criticat dur de rudele celor dispăruţi pentru că a părăsit nava în timp ce sute de pasageri erau blocaţi, se afla „în spate”, a explicat procurorul, fără alte detalii. Cauzele accidentului nu sunt cunoscute. Numeroşi pasageri susţin că au auzit un zgomot puternic după care feribotul s-a oprit brusc, ceea ce ar putea însemna că nava s-a lovit de un obiect imens. Experţii vorbesc, de asemenea, de posibilitatea ca încărcătura feribotului, care transporta 150 de vehicule, să se fi deplasat, dezechilibrând imediat nava. Căpitanul a afirmat că nu s-a lovit de o stâncă. Înconjurat de echipe de televiziune în birourile pazei de coastă, el şi-a prezentat scuze joi. Justiția sud-coreeană a emis ieri mandate de arestare pe numele căpitanului și a doi membri ai echipajului feribotului, a anunțat un responsabil al gărzilor de coastă, citat de AFP. Căpitanul și majoritatea celor 28 de membri ai echipajului au reușit să părăsească nava înainte ca aceasta să se scufunde și au fost criticați dur pentru că au abandonat-o în condițiile în care majoritatea pasagerilor erau captivi pe feribot. Până în prezent au fost găsite 25 de cadavre, potrivit bilanţului oferit în cursul nopţii de paza de coastă. Dintre cele 475 de persoane care se aflau la bord, din care peste 300 de liceeni, 179 au fost salvate. Sunt dispărute 271 de persoane. Circa 500 de scafandri au fost mobilizaţi la faţa locului, dar curenţii puternici şi vizibilitatea redusă împiedică eforturile de a pătrunde în nava cu mai multe punţi. Este vorba despre încercarea de a găsi eventuali supravieţuitori care s-ar fi putut refugia în buzunarele de aer, o ipoteză care pare din ce în ce mai puţin credibilă, pe măsură ce trece timpul.