Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj va discuta strategia de învăţământ

1
99

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice s-a arătat deschis, cel puţin faptic, pentru schimbarea modului de educaţie, punând în discuţie publică strategia naţională, cu priorităţi specifice. Sunt foarte multe de discutat, dar cele ţinând cont de teritoriu – vorbim de Inspectoratele Şcolare Judeţene – sunt cât se poate de actuale, iar Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj nu face excepţie.

Noul deţinător al portofoliului Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Adrian Curaj, şi-a făcut cunoscut planul de lucru, atât cât ţine mandatul său, şi a postat, prin serviciile aflate în subordine, strategia pe care o are în vedere, structurată pe mai multe paliere. Totul este structurat pe priorităţi, de la cele strategice până la cele interne, resurse financiare şi procese legislative, fiecare capitol cu ceea ce ţine de particularitatea sa. Pe strategie, putem vorbi despre Asigurarea Transparenţei în Educaţie şi Cercetare (crearea unui mecanism integrat de asigurare a transparenţei  în educaţie şi cercetare – lansare în ianuarie, scadenţă în octombrie 2016; clarificarea cadrului normativ şi instituţional în domeniul educaţiei şi cercetării etc.); Reglementarea şi implementarea la scară naţională a învăţământului dual (definirea contractului de formare profesională în sistem dual de MECS, în colaborare cu companiile care finanţează, acum, acest tip de şcoală profesională; asigurarea coordonării între mediul privat şi unităţile de învăţământ etc.). Pe ceea ce ţine de „interne”, Dezvoltarea şi integrarea sistemului informatic din Educaţie şi Cercetare (Operaţionalizarea Registrului Educaţional Integrat, prin corelarea platformelor existente de culegere şi analiză de date; implementarea unui sistem trasabilitate între sistemul educaţional şi piaţa muncii, prin interconectarea datelor din educaţie cu cele de pe piaţa muncii ş.a.m.d.).

„Va fi o perioadă intensă”

Sunt foarte multe reglementări care vor fi lansate în dezbatere publică, însă Inspectoratele Şcolare Judeţene au ieşit, deja, la rampă şi nu pot lăsa lucrurile la mâna destinului. «Sunt foarte multe lucruri de discutat. Se va merge la consfătuiri  cu toţi directorii de unităţi şcolare. Vom urmări o metodologie unică pentru gimnaziu şi, mai mult, va fi vorba despre o perioadă intensă, în timpul căreia se vor încerca multe soluţionări, toate în beneficiul elevilor şi cadrelor didactice. Este un calendar complet, dacă se poate spune aşa. În februarie, pe 22 şi 23, va avea loc simularea pentru evaluarea naţională a elevilor din clasa a VIII-a, iar în martie vor intra în „focuri” cei din ultima clasă de liceu, în pregătirea „Bacalaureatului”. Am primit strategia prezentată de minister şi vom ţine cont de ea. Ne interesează inclusiv metodologia alegerii părinţilor în Consilii şi ştim că, în această primăvară, vor avea loc şi concursuri pentru posturile de directori în unităţile de învăţământ. Pe toţi cei care lucrăm în procesul educaţional ne interesează ca elevii şi cadrele didactice să aibă parte de o instruire cât mai bună, în aşa fel încât să nu se mai poată vorbi despre un inconvenient în educaţie. Vom aplica tot ce ţine de legislaţie şi aşteptăm metodologiile», a precizat prof. Nicuşor Cotescu (foto), inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

1 COMENTARIU

  1. Ca de obicei, nu se intelege nimic din ce spune acest semianalfabet. Probabil sperand ca nu citeste nimeni din sistemul de invatamant ceea ce declara, foloseste termeni specifici, dar fara sa spuna de fapt nimic. Asta era si tehnica Lelioarei. V-o mai amintiti?
    Concret: ce inseamna „vom urmari o metodologie unica pentru gimnaziu”? Nu exista asa ceva! Metodologiile normeaza gestionarea unor aspecte specifice ale procesului(desfasurare de examene, acordare de premii, miscare de personal etc.). Dorind sa epateze, vorbeste fara sa spuna nimic.
    ”Pe toţi cei care lucrăm în procesul educaţional ne interesează ca elevii şi cadrele didactice să aibă parte de o instruire cât mai bună, în aşa fel încât să nu se mai poată vorbi despre un inconvenient în educaţie.” Cine gaseste sensul acestei fraze, cunoscand sistemul, este mult mai destept decat mine. Felicitari!

Comments are closed.