Publicitatea online este principalul vector de promovare a cazinourilor online

0
69

Extinderea ariei de acoperire a internetului , inmultirea si imbunatatirea dispozitivelor mobile si a aplicatiilor pentru acestea au dus la o dezvoltare impetuoasa a sectorului online al jocurilor de noroc. La aceasta au contribuit si avantajele evidente pe care le ofera jocurile de noroc pe internet: joci din confortul propriei locuinte, ai mai multe jocuri la dispozitie, jocurile au un payout ridicat, beneficiezi de multe promotii, etc.

In Romania, activitatea in acest domeniu este verificata de Oficiul National al Jocurilor de Noroc. Activitatea acestei institutii precum si cadrul legislativ rezultat in urma conlucrarii tuturor partilor implicate, au creat un mediu sigur si stabil, in care industria a prosperat. Acest lucru a atras noi operatori in piata, ultimul dintre acestia fiind Vlad Cazino, un brand al suedezilor Kindred Group, care si-a propus si a reusit sa creeze o platforma cu specific 100% romanesc.

Trendul cresterii este prezent in toate zonele lumii. Pentru a patrunde intr-o piata atat de competitiva este nevoie de mari investitii si de o promovare intensa. Conform site-ului businessnewspress.com,  care a preluat un raport Regulus Partners, companiile de jocuri de noroc online au cheltuit peste 1,5 miliarde de lire sterline in 2017 pentru promovare, cu 56% mai mult decat in 2014. Mare parte a activitatii de marketing a companiilor se concentreaza in mediul online, astfel ca si cheltuielile de publicitate online sunt de cinci ori mai mari decat cele pentru televiziune.

Raportul Regulus Partners isi bazeaza constatarile pe cifrele derivate din conturile auditate ale operatorilor cotati la bursa si alte date financiare disponibile pentru companii private si offshore, referitoare la cheltuielile din anul 2017. Din datele analizate, cheltuielile au fost distribuite astfel:

  • 747  milioane GBP (48% din totalul cheltuielilor) pentru marketing online.
  • 301 milioane GBP (19% din totalul cheltuielilor) pentru publicitate prin afiliati; acestea au crescut cu doar 2% fata de anul 2014.
  • 234 milioane GBP (13 % din cheltuielitotale de marketing) pentru publicitatea TV.
  • 149 milioane GBP (10% din cheltuieli) pentru publicitate social-media; acestea s-au triplat in ultimii 3 ani.
  • 60 milioane GBP pentru sponsorizari; dublu fata de 2014.

Conform aceleiasi surse, loteriile cheltuiesc peste 88 milioane GBP pentru publicitate, 50% din acestea revenind televiziunilor. Aceasta suma a scazut cu 3 milioane GBP fata de anul de referinta.

Regulus a ajuns la concluzia ca 80% din totalul cheltuielilor de marketing ale operatorilor de jocuri de noroc din Marea Britanie sunt bugetate pentru mediul online, in ciuda dezbaterilor aprinse legate de efectele publicitatii televizate. Compania atrage atentia ca detaliile cheltuielilor de marketing sunt frecvent considerate a fi confidentiale, iar obtinerea unor cifre exacte este dificila.