Caravana Atelierelor CRED ajunge la Craiova

0
460

Caravana Atelierelor CRED , dedicată bunelor practici în educație , ajunge la Craiova . Astfel, în 19 mai 2022, în intervalul orar (0900 – 1700), la Inspectoratul Școlar Județean Dolj are loc atelierul ” Dimensiunea socio-psiho-emotională a procesului educațional în dezvoltarea unei personalități adaptabile. De la reflecție, la strategii de eficientizare. ”

 Evenimentul marchează organizarea celei de-a doua serii de workshop-uri din sub-activitatea A4.3 a CRED, „Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea Curriculumului Național” din proiectul ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, continuând astfel seria de evenimente naționale „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România. În perioada mai – iunie 2021, proiectul CRED a organizat prima serie de 45 de astfel de workshopuri, din totalul celor 90 vizate și asumate în cadrul proiectului a se desfășura pe parcursul a doi ani școlari. În intervalul martie – mai 2022, sunt programate 45 de workshop-uri, desfășurate la nivel național, evenimentele fiind găzduite în fiecare județ al țării și în București. La nivel național, în cadrul celor 90 de workshop-uri, este vizată participarea unui număr de 4.500 persoane, din următoarele categorii: personal didactic din învățământul preuniversitar primar și gimnazial – dezvoltatori de curriculum (inclusiv în format digital), autori de manuale școlare sau de alte materiale didactice (inclusiv în format digital), reprezentanți ai partenerilor sociali etc. Fiecare eveniment are caracter interactiv, fiind urmărită valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie. De asemenea, formatul facilitează reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare. „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc și vizează învățământul primar și cel gimnazial. CRED este, totodată, parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, se implementează la nivel național și are 12 parteneri (instituții publice): Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei Inspectorate școlare, a precizat prof . Mihaela Jianu, director CCD Dolj, expert local de coordonare şi formare fiind prof. Ştefan Vasile.