Proiect finalizat, tineri mai sănătoşi pentru comunitate!

0
374

La sfârşitul lunii ianuarie, s-a încheiat proiectul ”Stai drept!”, în care tineri români şi bulgari au învăţat reguli de viaţă sănătoasă şi de prevenire a deficienţelor de postură.

Cele 2 institutii partenere au transmis informatii instituţiilor de profil educativ si medical, institutiilor de tineret, scolilor, liceelor, facultatilor, din Craiova si Vidin; au impartit in cele 2 comunitati afise, fly-ere, pliante, cu informatii despre proiect, cu imagini din timpul celor 2 activitati. Au facut cunoscute rezultatele proiectului, cu fotografii, in intalniri de discuţii cu tineri din cele 2 orase partenere; au organizat si sustinut 2 conferinte de diseminare, in Craiova si Vidin; au transmis pentru publicare comunicatele cu rezultatele obtinute, în presa scrisă, audio-tv, online si pe site-urile partenerilor; au elaborat si distribuit ghidul pentru promovarea vietii sanatoase si a a prevenirii deficientelor de postura in cele 2 comunitati. De asemenea, cei 30 de tineri au participat la emisiuni radio-tv de tineret cultural-educative şi la dezbateri pe tema reeducarii posturale si a prevenirii deficientelor de postura in cele 2 zone si a incurajarii adoptarii unei vieti sanatoase de catre copii, tineri, adulti, indiferent de dificultatile acestora. Tinerii au realizat si distribuit DVD-uri cu fotografii si filmari din proiect, au sustinut cele 2 sesiuni de diseminare din Craiova si Vidin si au sprijinit alti tineri sa le urmeze exemplul si sa se implice in proiecte de formare si dezvoltare personala. Cei 2 parteneri  au incurajat si alte organizatii de tineret din Craiova si Vidin sa deruleze proiecte de promovare a tinerilor, utilizand proiectul ca model de bune practici. Cei 2 parteneri au realizat o analiza SWOT pentru identificarea de nevoi şi noi oportunităţi in randul tinerilor si au organizat intalniri cu specialisti, comunitate si potentiali beneficiari, pe tema importantei promovarii vietii sanatoase in toate paturile societatii, a incurajarii respectarii unui program de miscare i scoli, dar si in familie, a adresarii catre specialisti in cazurile medicale si a nevoii de formare, instruire si sustinere in dezvoltarea personala a tinerilor.

Rezultatele au fost multiplicate si exploatate comunicand continuu cu partenerii si alte institutii colaboratoare, promovand voluntariatul în rândul tinerilor de către cei 30 de participanti la proiect si organizand activitati de follow-up care sa promoveze proiectul si rezultatele sale – dezbateri, intalniri pe tema promovarii vietii sanatoase si a dezvoltarii personale a tinerilor. In acest fel, rezultatele proiectului au un efect pozitiv si dupa incheierea lui, atat asupra celro 2 parteneri, cat, mai ales, asupra tinerilor si celor 2 comunitati din Craiova si Vidin. Prin planificarea unor astfel de activitati de continuare (follow-up), cele 2 institutii partenere si-au crescut calitatea muncii, au incurajat alti tineri sa se implice in proiecte de mobilitati si voluntariat, contribuind activ la impactul pozitiv general al Programului Erasmus+ in comunitate.

Plan de diseminare

Au avut loc 2 campanii de diseminare, una in Craiova si una in Vidin. La cele 2 intalniri au participat tinerii din cele 2 gruprui, tineri din comuntati, institutii de tineret, invatamant, de recuperare medicala, presa, alte ONG-uri. Acestora li s-a facut prezentarea proiectului, cu rezultatele sale si li s-au distribuit materiale informative. In cadrul fiecarei campanii, au fost prezentate activitatile din cele 2 mobilitati, cu fotografii surprinse in cadrul acestora.

Cele 2 organzatii partenere au organizat, spre finalul proiectului, si alte activitati suplimentare de diseminare: au finalizat realizarea materialelor promotionale si a ghidului – editare, tiparire, au multiplicat DVD-uri cu prezentarea activitatilor de schimb, au alcatuit listele de participanti la cele doua conferinte de finalizare a proiectului, pe baza confirmarilor la invitatii, au transmis comunicate in presa din Craiova si Vidin, au sustinut cele 2 conferinte. Pentru realizarea diseminarii, mijloacele folosite au fost mapele de prezentare, pliantele, galeria foto, inregistrarile video. Grupurile tinta pentru activitatile de diseminare au fost tinerii din cele 2 grupuri, tinerii din cele doua comunitati, organizatiile de tineret si institutiile de invatamant, medicale, cele 2 comunitati din Craiova si Vidin.

Atat in campaniile de diseminare, cat si la scoala sau in cadrul altor intalniri, tinerii – din Craiova si Vidin – le-au povestit colegilor despre participarea in proiect. Le-au povestit despre cunostintele acumulate in activitatile din cele 2 orase, in intalnirile cu specialistii romani si bulgari, in gradinite, scoli, licee, institutii sportive, intalniri cu sportivi renumiti care le-au povestit realizarile lor personale si profesionale urmand o viata sanatoasa si un program de miscare constant, in atelirele practice sub indrumarea specialistilor, unde au invatat exercitii si masuri de prevenire a deficientelor de postura, despre bagajul considerabil de cunostinte cu care au plecat din acest proiect, privind importanta constientizarii adoptarii vietii sanatoase, despre importanta centrelor si programelor de prevenire si reeducare carora se pot adresa indiferent de varsta si conditie sociala, despre importanta frecventarii orelor de sport din programa scolara si a urmarii unui program de miscare cu membrii familiei, despre respectarea unor reguli de postura atat la scoala, cat si pe strada, in excursie, in timpul studiului, odihnei sau treburilor casnice, care sa ii fereasca de instalarea unor deficiente de postura ce pot afecta intregul organism. Avand ghidurile si materialele de promovare, caietele de notite din timpul activitatilor, dar mai ales fotografiile, au putut sa impartaseasca prietenilor si colegilor experientele si informatiile noi, atat privind tema proiectului, cat si metodele nonformale insusite, jocurile educative, lucrul in echipa, dezbaterile si materialele pana atunci neintalnite de invatare: prezentarea de filme documentare, prezentarea in powerpoint, folosirea flippchart-ului, lucurul pe echipe pentru elaborarea ghidurilor, dezbaterea prin prezentari paralele, jocurile de rol, desfasurarea activitatilor in spatii adecvate, comunicarea cu actori-cheie, organziarea unor evenimente publice – conferintele de diseminare.