Zbor direct spre Valencia / Compania Ryanair a ales Aeroportul din Craiova

0
583

Ryanair este cel mai mare operator aerian din Europa care pune la dispoziţie servicii low-cost. Compania a anunţat ieri o nouă rută, din Craiova către Valencia (Spania), începând cu luna noiembrie a.c., şi va aduce peste 33.000 de clienţi pe an. Noua rută va fi operată cu o frecvenţă  de două zboruri săptămânale, în zilele de joi şi duminică. Conducerea Consiliului Judeţean Dolj împreună cu reprezentanţii companiei Ryanair – Denis Barabas şi Aoivean Brennan – au marcat cu această ocazie „începutul  unei lungi prietenii”. Directorul Aeroportului, Mircea Dumitru, a reamintit momentul de început al negocierii cu firma irlandeză, aducând mulţumiri publice europarlamentarului Marian Jean Marinescu, care a fost iniţiatorul demersului.

Ryanair este o companie irlandeză de tip low-cost, cu sediul în Irlanda iar bazele primare de operaţiuni sunt reprezentate de aeroporturile Dublin şi London Standsen. Compania foloseşte 300 de avioane tip Boeing 737-800, şi este în aşteptarea altor 300 de aeronave, activitatea firmei fiind caracterizată de un succes răsunător, datorat expansiunii rapide de după 1997 a segmentului  low-cost. Compania Ryanair a fost fondată în 1985 de către Christopher Ryan, Liam Lonergan-proprietarul agenţiei de turism Irish Club Travel-şi de omul de afaceri irlandez Tony Ryan, fondator al Guinness Peat Aviation. “Suntem cea mai mare companie din Europa. Anul trecut a împlinit 30 de ani de activitate. Bucureşti este cea de-a 81 bază. În continuare suntem cu mari aşteptări şi aici, în Craiova. În funcţie de tariful mediu practicat anul trecut, vorbim de 47 de euro per pasager, cu 104 euro mai puţin comparativ cu tariful mediu practicat de ceilalţi competitori. Dorim ca peste cinci ani să devenim cel mai important transportator din România. Avem asigurat carburantul pentru anul acesta, aşadar, ne putem aşteptam la o reducere a preţurilor biletelor de călătorie, cam de cel puţin 4 euro pentru fiecare pasager. Vom deschide anul acesta, noi baze, în ultima perioadă suntem foarte activi. Recent, am deschis o bază în Germania, de asemenea vrem să ne creştem şi capacitatea şi automat vom creşte şi numărul de rute”, a precizat  Denis Barabas, Sales & Marketing Romania and CEE.

„Pasagerii români ne preferă pentru tarifele noastre mici”

Reprezentantul Ryanair a anunţat cu această ocazie o nouă rută din Craiova către/din Valencia, începând cu luna Noiembrie, care este deja disponibilă pentru rezervări pe www.ryanair.com. „Noul serviciu va opera cu o frecvenţă de două zboruri săptămânale şi va aduce anual peste 33,000 de clienţi noi pe Aeroportul Craiova. Pasagerii români aleg în acest moment Ryanair pentru tarifele noastre mici, serviciu lider în ceea ce priveşte grija faţă de clienţi, dar şi gama variată de rute. Toţi clienţii Ryanair pot acum să-şi rezerve zborurile chiar şi mai devreme pe site-ul nostru web îmbunătăţit, să folosească aplicaţia pentru smartphone-uri ce oferă cartea de îmbarcare pe mobil, să transporte al doilea bagaj de mână gratis, să îşi rezerve locurile preferate în aeronavă şi să beneficieze de avantajele serviciilor Family Extra şi Business Plus. De asemenea, clienţii noştri se pot folosi de dispozitivele electronice personale pe întreaga durată a zborului, totul pentru că Ryanair continuă să ofere mult mai multe decât doar tarife reduse. Pentru a sărbători noua rută Craiova – Valencia, scoatem la vânzare locuri la preţ promoţional, începând de la 24.99 EUR, pentru călătorii în noiembrie, pentru rezervări până la miezul nopţii, miercuri, 24 februarie…”, a spus Denis Barabas, Sales & Marketing Romania and CEE.

Peste 10.000 de angajaţi

Ryanair este compania „super low-cost” care preconizează să transporte anul acesta peste 106 milioane de pasageri. În primii ani, Ryanair închiria aeronave şi piloţi de la compania românească Tarom. Primul zbor a fost efectuat între Waterford şi Aeroportul Gatwick, iar scopul iniţial al companiei a fost acela de a rupe monopolul pe zborurile Londra-Irlanda deţinut la acea vreme de British Airways şi Aer Lingus. În prezent, Ryanair deserveşte 28 de rute în Europa şi Maroc. Compania are la ora actuala peste 10.000 de angajati, dintre care 150 sunt română. Şi peste 1.500 de piloţi. Ryanair a intrat pe piaţa din România în 2008 cu zboruri de pe aeroportul din Constanţa spre Pisa (Italia) şi de pe aeroportul din Arad spre Bergamo, a ocolit mai mulţi ani Capi­tala şi  a rămas cu o prezenţă marginal pe piaţă. La începutul anului 2013, compania irlandeză anunţa că va opera zboruri în orarul de vară de pe Aeroportul Internaţional „Transilvania“ din Târgu Mureş spre Bruxelles şi Pisa, în urma unui par­teneriat strategic pe cinci ani.  Ulterior, transportatorul a întrerupt cursele cu plecare din Târgu Mureş spre Bruxelles. La finalul anului 2013, după negocieri care au durat un an şi jumătate, Ryanair a anunţat că va intra pe aeroportul Otopeni din Bucureşti cu două curse: spre Londra şi Dublin. Primele zboruri spre Londra şi Dublin au fost efectuate în aprilie anul trecut. După lansarea cursei spre Londra, compania irlandeză a introdus şi zboruri spre Dublin, iar ulterior a adăugat Bruxelles şi Madrid pe listă. Compania aeriană low-cost mai operează zboruri din Bucureşti spre Bologna, Milano şi Roma (Italia). În Polonia de exemplu, se operează pe 12 aeroporturi şi sunt patru baze. Şi în România, compania urmăreşte să aibă cam aceeaşi activitate.

Îmbarcare rapidă…

Anul trecut, compania Ryanair a reuşit să depăşească pentru prima oară pragul de 100 de milioane de pasageri pe an. Anul trecut numărul de pasageri a crescut cu 17%, ajungând la 101,4 milioane în 2015, faţă de 86,4 milioane în 2014.  Creşterea spectaculoasă a Ryanair s-a datorat ofertelor de călătorie pentru sărbătorile de iarnă şi promovării ”agresive” a ofertelor de la sfârşitul verii, către Europa de Nord şi către Mediteraneană. Anul trecut Ryanair a mai câştigat popularitate şi prin adăugarea unor opţiuni precum îmbarcarea rapidă pentru pasagerii de la clasa business, care a crescut şi vânzarea de bilete ”premium”. Ryanair operează peste 1.800 de zboruri zilnice de pe cele 81 de baze, conectând 200 de destinaţii din 31 de ţări cu o flotă de peste 300 de aeronave noi Boeing 737-800. Ryanair a anunţat recent semnarea unui contract pentru livrarea altor 300 de aeronave noi Boeing 737, ce vor aduce pentru clienţii Ryanair tarife mai reduse şi o creştere a traficului de pasageri până la 180 de milioane în 2024.

Promoţia face parte dintr-o campanie mai extinsă

Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, are în această perioadă la vânzare bilete din Bucureşti către destinaţiile din Europa la preţuri începând de la 4,99 euro/segment, conform datelor afişate pe site-ul companiei. Astfel, un bilet dus către Milano sau Bologna costă 4,99 euro, unul către Bruxelles costă de la 7,99 euro, în timp o călătorie către Roma are un preţ de 9,99 euro. Ofertele sunt valabile pentru luna februarie. Pe de altă parte, pentru luna martie compania aeriană a scos la vânzare bilete către Atena de la 19,99 euro/segment, spre Madrid (de la 24,99 euro), Londra (de la 28,99 euro) şi Dublin (de la 31,99 euro). Promoţia Ryanair face parte dintr-o campanie mai extinsă, în care sunt include destinaţii şi din alte ţări. De exemplu, compania a pus în vânzare bilete cu plecare de pe unele aeroporturi din Polonia cu un preţ de 0,99 euro/segment.  Din noiembrie, compania aeriană va lansa zboruri şi de pe aeroportul din Timişoara către Berlin, Bruxelles, Düssel­dorf, Frank­furt, Londra şi Milano. Strategia Ryanair este să aibă mereu un grad de ocupare de 90% în aeronave, fiind dispusă să facă oferte de preţuri pentru a atinge targetul. Compania urmăreşte să fie prezentă pe zboruri unde poate opera tot anul şi să aibă curse aproape zilnice.

Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj: «Este o zi deosebită pentru Dolj, pentru Oltenia, o zi istorică aş putea să spun. O sosit o nouă companie care să opereze de pe Aeroportul din Craiova. Este un lucru pe care ni l-am dorit foarte, este un lucru pe care l-am şlefuit de foarte mult timp, de aproape opt ani de zile, dar cu intensitate mai mare la finele anului trecut şi la începutul acestui an. Astăzi, putem să venim în faţa dumneavoastră şi să spunem, da, am câştigat, adică am câştigat cea mai importantă companie aeriană din Europa, Ryanair. Suntem bucuroşi pentru că bătălia s-a dat între toate Aeroporturile din România, care şi-au dorit ca această companie să opereze de pe Aeroporturile fiecăreia. Au reuşit trei oraşe: Bucureşti, cum era şi normal. Timişoara care avea un istoric şi o dezvoltare şi Craiova, care este la un început de drum. Noi vă spunem că din acest moment vom avea o altă dezvoltare pe Aeroportul din Craiova. Aşa cum vă spuneam şi altă dată, Craiova rămâne pe harta aeroporturilor şi nu o mai dă jos nimeni. Vom începe cu o destinaţie – Valencia, dar asta nu este totul. Este un început de cunoaştere reciprocă între noi – Aeroportul din Craiova şi firma Ryanair, care vrea să vadă cum se desfăşoară activitatea aici».

Mircea Dumitru, directorul Aeroportului Internaţional Craiova: «Pentru  mine şi pentru toată echipa de la Aeroport, astăzi, este împlinirea unui vis. Lipseşte din această echipă cu care am început acum opt ani şi trebuie să-i mulţumim şi domniei sale, domnul europarlamentar Marian Jean Marinescu, care împreună cu care am făcut primii paşii. Spun că este un vis împlinit pentru că mi-am dorit întotdeauna Ryanair la Craiova. După cum vedeţi, Consiliul Judeţean Dolj a tot făcut investiţii, aşadar, abia acum avem ce să-i oferim unui operator şi cred că este începutul unei lungi prietenii. Este convingerea mea şi cred că până la finele anului ne vom mai întâlni în această formulă. Mulţumesc celor din media pentru modul în care au reflectat tot ceea ce s-a realizat la Aeroportul din Craiova».

 

Aoivean Brennan, Route Development Manager în cadrul Ryanair: «Suntem încântaţi să fim la Craiova pentru a anunţa deschiderea rutei spre Valencia şi ne bucurăm de această primire călduroasă din partea autorităţilor din Dolj. Craiova este cel de-al treilea aeroport din România pe care operează Ryanair. Credem cu adevărat în această zonă, în potenţialul ei de creştere şi în potenţialul pentru zboruri. Pot oferi exemplul Bucureştiului, unde am început cu o singură cursă, iar acum am ajuns la zece destinaţii pe care le operăm acolo».

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dolj Cristinel Iovan: «Dacă nu ar fi fost eforturile făcute de CJ Dolj de-a lungul anilor, dacă nu ar fi existat această echipă care să susţină în mod consecvent existenţa aeroportului şi, ulterior, dezvoltarea sa, atunci cu siguranţă că nu am fi vorbit astăzi despre atragerea uneia dintre cele mai mari companii low-cost din Europa. Consider că venirea Ryanair la Craiova şi alegerea oraşului nostru pentru dezvoltarea operaţiunilor în această zonă reprezintă şi o apreciere a managementului de la aeroport, a tot ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani acolo. Din întâlnirile pe care le-am avut, am stabilit cu toţii că această destinaţie, Valencia, este doar un început şi, cu siguranţă, oltenii se pot aştepta ca, în viitor, să apară şi alte rute, astfel încât să le facilităm accesul către cât mai multe oraşe din Europa. Consiliul Judeţean Dolj şi Aeroportul Internaţional Craiova vor rămâne partenerii care îşi respectă cu fidelitate angajamentele pe care şi le-au asumat».

INTERVIU 

„Odată cu lansarea acestei noi rute susţinem 25 de noi locuri de muncă”

Denis Barabas

Denis Barabas, Sales & Marketing Romania and CEE a vorbit într-un scurt interviu acordat cotidianului Cuvântul Libertăţii, despre strategia de abordarea a clienţilor, despre planul de afaceri  şi despre parteneriatul strategic cu Aeroportul din Craiova.

R. Sunteţi compania cu cea mai interesantă strategie de abordare a clienţilor. Ce ne puteţi spune despre relaţia dintre Ryanair şi clienţii săi.

D.B. Am făcut schimbări semnificative în ceea ce priveşte bagajul de mână, adică un al doilea bagaj de mână gratis, am analizat politica de îmbarcare, am rezolvat şi cu sistemul de rezerve a locurile preferate în aeronavă. Clienţii noştri beneficieze de avantajele serviciilor Family Extra şi Business Plus adică, am înţeles cam ce şi-ar dori clientul şi am schimbat în avantajul lui. Cu toate aceste schimbări am reuşit să câştigăm simpatia clienţilor. Dacă până acum doi, trei ani eram o companie care nu dădea foarte multă atenţie doleanţelor clienţilor, astăzi, suntem foarte atenţi la ce-şi doresc şi am început să câştigăm mult mai bine şi avem din ce în ce mai mulţi clienţi mulţumiţi la bord.

R. În revistele de specialitate sunteţi prezentaţi nu ca o companie de low-cost, ci ca una de „super low-cost” tocmai prin campaniile ofensive de marketing…

D.B. De fapt aceasta este şi noua politică, să facem călătoria clienţilor cât mai plăcută. Nu ne dori, să o facem extraordinară, pentru că suntem o companie low-cost care percem tarife foarte mici. Nu vom oferi mâncare la bord,  nu vom oferi un spaţiu mai mare la picioare, dacă nu vei plăti pentru acest serviciu în plus şi practic ne dorim să creăm o experienţă neutru. Important este că te-ai urcat în avion, ai plătit puţin şi ai ajuns la timp.

R. Astăzi (n.r. ieri) sunteţi la Craiova şi anunţaţi o nouă rută. Putem să vorbim pe viitor de un parteneriat strategic între Ryanair şi acest Aeroport?

D.B. Anul acesta vom primi alte 50 noi aeronave, urmând ca în următorii ani să primim noi tranşe de aeronave, în funcţie de discuţiile pe care vom avem cu Aeroporturile din Europa Centrală şi de Est pentru că aici ne vom axa în această perioadă şi în special în România, dar şi în funcţie de negocierile pe care le vom avea cu Aeroportul din Craiova, posibil să facem o nouă bază. Odată cu lansarea acestei noi rute susţinem automat 25 de noi locuri de muncă, dar dorim să continuăm acest proiect.

 R. Se vorbea de un proiect extrem de îndrăzneţ cu zboruri transatlantice… la preţurile cu care i-aţi obişnuit pe clienţii dumneavoastră. Mai este de actualitate, v-aţi revizuit planul de afaceri?

D.B. Legat de zborurile transatlantice este că în acest moment nu ne permitem să cumpărăm aeronave pentru cursă lungă pentru că alte mari companii din Golf care au comandat deja şi sunt disponibile să plătească foarte mult pentru acele aeronave iar compania noastră nu vrea să plătească sume mari pentru astfel de aeronave, ceea ce înseamnă că pentru următorii cinci ani nu suntem interesaţi de aceste zboruri.