Studenții sunt în căutarea celor mai buni profesori din România

0
821

Studenții din România sunt invitați în perioada 17 februarie – 23 martie să își nominalizeze profesorii preferați la Gala Profesorului Bologna. Evenimentul se va desfășura anul acesta între 9 și 11 mai, la București, și este organizat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR). Nominalizările pot fi făcute accesând www.profitari.ro.

Sunt premiați ,,Marii profesori care ne inspiră”

Gala Profesorului Bologna, desfășurată sub sloganul „Marii profesori care ne inspiră” și ajunsă deja la cea de-a VII-a ediție, este singura inițiativă din România menită să omagieze și să răsplătească performanța didactică a profesorilor, punând în lumină acei profesori care reușesc să inspire și să stârnească interes prin metode de predare adaptate la nevoile și interesele studentului de azi, reprezentând modele de bună practică în ceea ce privește adaptarea la reformele aduse de Procesul Bologna.

Dincolo de activitatea de cercetare și rezultatele profesionale ale profesorilor, gala își propune a răsplăti calitatea de dascăl și îndrumător a profesorului universitar român, calitate care în general este uitată în acordarea distincțiilor și premiilor dedicate cadrelor didactice. Titlul de „Profesor Bologna” este cu atât mai semnificativ cu cât acesta vine exclusiv din partea studenților – cei care sunt cei mai îndreptățiți să recunoască și să aprecieze performanța didactică a profesorilor lor.

Scopul principal al Galei Profesorului Bologna este îmbunătățirea sistemului de învățământ superior din România prin premierea și promovarea acelor profesori care formează generații, reprezintă adevărate valori și sunt modele pentru studenți, iar baza activității lor o constituie „învățământul centrat pe student”.

Cine sunt „profii tari”?

Profesorul Bologna sau „Proful tare” este orice dascăl care depășește granițele disciplinei pe care o predă și găsește căi inedite pentru a se apropia de studenți. Este cel care le câștigă prezența, respectul și atenția prin creativitatea metodelor de predare, prin jovialitatea și ușurința cu care se lasă înțeles, prin darul oratoriei și răbdare. Mai presus de orice, „proful tare” conștientizează responsabilitatea pe care și-a asumat-o și inspiră încredere, motivând studenții să devină adevărați profesioniști în domeniul pe care îl aleg.

Pe parcursul tuturor edițiilor au fost premiate peste 350 de cadre didactice și s-a creat astfel o adevărată comunitate a profesorilor Bologna. Pentru această ediție, o parte a profesorilor din comunitate a scris editoriale despre învățământul centrat pe student ce pot fi accesate pe platforma proiectului.

Studenții pot face nominalizări în perioada 17 februarie – 23 martie, urmând ca până în data de 4 aprilie profesorii să fie evaluați de comisii alcătuite din studenți evaluatori special pregătiți în acest sens. Decernarea titlurilor de „Profesor Bologna” va avea loc în cadrul unei gale festive.

***

Ediția de anul acesta este organizată de ANOSR în parteneriat cu Asociația Studenților în Contabilitate și Informatică de Gestiune – București (ASCIG) și Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică – București (SiSC).

 

Cristi Popescu, vicepreședinte educațional ANOSR: «Dăm startul unui demers care nouă ni se pare mai mult decât necesar pentru societatea zilelor noastre: restabilirea scalei de valori promovate de mass-media și scoaterea la lumină a modelelor autentice de personalități care influențează în mod pozitiv tânăra generație. Gala Profesorului Bologna este singura inițiativă națională care îi premiază pe profesorii care au reușit să se adapteze reformelor sistemului de învățământ superior și au ținut pasul cu evoluția metodelor de predare. Acest demers dorește să creioneze în rândul comunității academice modelul de profesor pe care toți studenții îl caută și apreciază și spre care toate care toate cadrele didactice ar trebui să tindă. Drum adaptării complete a universităților din România la reformele Procesului Bologna este unul anevoios, însă modelele de bună practică trebuie încurajate și promovate, demersul nostru reprezentând încă o cărămidă pusă în construirea universității românești adaptată la contextul european și la nevoile studenților».