Stadionul din Craiova a intrat pe consum de la 10 noiembrie, anul trecut, chiar de la primul meci, iar acum se aşteaptă, cu maxim interes, prima factura pentru plata utilităţilor. Autorităţile spun că, în felul acesta, vor şti la cât se ridică, efectiv, costurile de întreţinere a complexului sportiv. Între timp, autorităţile susţin că lucrează la nişte planuri de promovare a stadionului în rândul organizatorilor de mari evenimente şi concerte, gen Untold.
Întrebat de jurnalişti, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, la cât se ridică, per total, cheltuielile lunare ale noului stadion, primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a răspuns că nu se ştie, deocamdată, despre ce sumă este vorba, întrucât nu au sosit toate facturile la utilităţi – asta însemnând pentru consumul de energie electrică şi termică, apă şi canal. „Nu au sosit în totalitate facturile de la stadion. Deci, practic, ar trebui să vină facturile din noiembrie, dar nu au sosit în totalitate ca să vă pot spune un consum, o cheltuială efectivă acolo”, a spus primarul Craiovei.
Instalaţia de fotosinteză – un energofag
Dar autorităţile spun că au întreprins, în paralel, propriile verificări şi măsurători proprii, pentru a vedea care este cea mai costisitoare parte a stadionului. A rezultat, conform primarului, că cele mai mari cheltuieli vor proveni din consumul de energie electrică, îndeosebi de la instalaţia de fotosinteză. Cu toate că este aproape un energofag pentru stadion, primarul a recunoscut că nu se poate renunţa la acest sistem, folosirea lui fiind obligatorie pe perioada de garanţie a gazonului. „Am încercat să cer administratorului să ia măsuri de reducere a consumului, însă având în vedere că primul meci este pe 4 februarie, nimeni nu îşi permite să rişte să nu asigure condiţiile pe care eşti obligat să le asiguri pentru calitatea gazonului. Dacă nu ai respectat condiţiile din certificatul de garanţie, pe care ţi l-ai asumat, rişti să ţi-l pună în braţe constructorul şi să zică: schimbă-l tu, că nu ai respectat condiţiile din garanţie. Și atunci consider că suntem obligaţi să respectăm condiţiile de garanţie”, a explicat Genoiu.
1.700 de lei pe oră, numai nocturna
Și la noua instalaţie de nocturnă s-a făcut o verificare de către municipalitate, împreună cu angajaţi de la servicii publice din Craiova, şi a reieşit că funcţionează cu un consum foarte mic. „Este undeva în jur de 1.700 de lei pe oră, în condiţiile în care, când se pornea vechea instalaţie de nocturnă, cădea curentul în zona centrală. Deci această instalaţie cu proiectoare pe led este fantastic de economă”, a mai spus primarul Craiovei.
Strategia Primăriei pentru stadion
Costurile de întreţinere a stadionului sunt aşteptate, oricum, să fie ridicate. Între timp, Primăria şi-a făcut o mică strategie pentru a aduna cât mai mulţi bani ca să le poată acoperi. În afară din sumele ce se vor colecta din taxele pentru desfăşurarea meciurilor, o sursă de venit o reprezintă spaţiile comerciale din incintă – restaurantul şi hotelul. Sunt în procedură avansată şi urmează să fie scoase la licitaţie pentru închiriere. Însă grosul banilor trebuie să provină din găzduirea pe stadion a unor mari evenimente, gen Untold. Autorităţile se plâng însă că acest pas este complicat, deoarece primăria nu poate organiza un concert pe stadion şi să încaseze şi banii din bilete. „Ceea ce ne-am propus noi este ca să promovăm cât mai mult stadionul, şi a început departamentul Imagine să lucreze la acest lucru. Peste tot, sunt firme private care închiriază un stadion şi organizează evenimente. Deja sunt societăţi care au început să se intereseze şi la noi”, a transmis primarul Craiovei.