Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, prezent la conferința anuală privind siguranța în aviație

0
71
Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a participat în premieră la conferința anuală privind siguranța în aviație, unde a fost invitat pentru a vorbi despre controlul traficului aerian, subiect legat de Cerul Unic European. Cu această ocazie, deputatul european a observat din nou diferența între marea majoritate a celor prezenți, care susțin  Cerul Unic European și dezvoltarea tehnologică a sistemului de control al traficului aerian și cei care încă mai au mici reticențe. “Sprijinul pentru implementarea cât mai rapidă a noului sistem de control este foarte mare, pentru că în acest fel se reduc emisiile  cu aproximativ 10%, iar aviația primește timpul necesar pentru a dezvolta celelalte proiecte de reducere a emisiilor. Am avut ocazia să îi explic unui ambasador cât de simplu se ajunge la această reducere a emisiilor cu 10%: de exemplu, dacă reducem cu un sfert de oră durata unui zbor care în mod normal ar fi de 2 ore, ajungem la acest procent pentru că avem un consum mai mic de combustibil”, explic[ europarlamentarul PNL, într-o postare pe facebook.

Marinescu spune că nu înţelege opoziția statelor membre pentru că în acest moment un pilot poate alege ruta directă între două destinații sau poate folosi noile softuri care îi indică ruta cea mai puțin poluantă. “Acest sistem există deja în statele membre așa că nu înțeleg de ce se afirmă că  încalcă suveranitatea națională. Marea problemă este însă aspectul economic, mai exact este vorba despre taxa de survol pe care trebuie să o plătească pasagerii – pentru că ei sunt plătitorii reali, nu companiile aeriene-  când zboară deasupra unui stat. Conferința de la Köln mi-a confirmat că ceea ce susțin în acest dosar este ceea ce dorește majoritatea din industria aeronautică și o să depun în continuare eforturi pentru a ajunge la un acord pentru implementarea Cerului Unic European”, a mai spus eurodeputatul român..