Înfiinţarea consorţiilor şcolare, soluţia pentru dispariţia învăţării în trei schimburi?

0
220
Ligia Deca, ministrul Educaţiei, a fost întrebată, în prima sa conferință de presă în această funcție, ce soluții are pentru ca elevii să nu mai învețe în trei schimburi. Ea a răspuns că acest sistem de învățare sau micșorarea orelor nu duce “la o calitate în actul educațional”, conform edupedu.ro. Ministrul vede ca o soluţie organizarea şcolilor în consorţii.

Ligia Deca a spus că o soluție, pentru dispariţia învăţării în trei schimburi, ar fi ca școlile din vecinătate să se organizeze în consorții școlare. “Practica învățării în trei schimburi nu este una care să ducă la calitate în actul educațional, nici micșorarea orelor la 35 de minute sau la 40. Cred că trebuie să operaționalizăm prevederile legale pentru crearea unor consorții școlare cu școli din vecinătate în așa fel încât să nu mai avem școli care să învețe în trei schimburi”, a precizat ministrul Educației. Ligia Deca nu a dat mai multe explicații în acest sens.

Consorțiile școlare sunt reglementate printr-un ordin de ministru din 2011
Ordinul nr. 5488/2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare menționează la art. 5: “Consorţiile şcolare se înfiinţează între două sau mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, de stat ori particulare autorizate/acreditate, în baza unui contract de parteneriat, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament-cadru.” Iar la art. 10: “La constituirea consorţiului şcolar, unităţile de învăţământ preuniversitar vor avea în vedere posibilitatea de a derula activităţi comune ale elevilor şi cadrelor didactice. În acest sens vor fi analizate condiţiile de acces între unităţile de învăţământ preuniversitar, distanţa dintre unităţile de învăţământ, căile de acces, existenţa mijloacelor de transport în comun şi a transportului şcolar”.