Comisia Europeană: România ocupă ultimele locuri în privința politicii educaționale

0
49

Conform datelor din Monitorul educației și formării, ediția 2018, publicat de Comisia Europeană,  România ocupă ultimele locuri la majoritatea indicatorilor privind sistemul educațional.

La cele șase ținte, stabilite pentru 2020, la nivel european, România se situează astfel: are a  treia cea mai mare rată a abandonului școlar timpuriu din UE  – 18,1% (neschimbat comparativ cu 2014), față de o medie UE de 10,6%, apropiată de ținta de 10% pentru 2020; se află pe ultimul loc la ponderea absolvenților de studii superioare – 26,3% (+1,3% în perioada analizată), față de o medie europeană aproape de ținta de 40% pentru 2020 educația și îngrijirea preșcolarilor –  88,2% (+1,8%), comparativ cu o medie UE de 95,3%, peste ținta pentru 2020; tineri de 15 ani cu un nivel scăzut de cunoștințe (perioada 2012-2015): citire 38,7% (+1,5%), la o medie UE 19,7%; matematică 39,9% (-0,9%), medie UE de 22,2%; științe 38,5% (+1,2%), comparativ cu o medie UE de 20,6%; ținta UE pentru 2020 la acest capitol este de 15%; rata de angajare a noilor absolvenți (20-34 ani, perioada 2014-2017): general 76% (+9,8%), la o medie europeană de 80,2% (82% țintă 2020); studii superioare 87,4%, peste media UE de 84,9%. Cea mai slabă rată din UE se înregistrează la participarea adulților la procesul de învățare (25-64 ani, perioada 2014-2017): 1,1% (-0,4%), comparativ cu o medie UE de 10,9% (15% ținta pentru 2020).