Prof.dr. Daniel Alexandru Ion, inspector – general al învăţământului doljean: “Tot ceea ce face ISJ Dolj este în beneficiul elevilor şi al cadrelor didactice”

0
394

Astăzi, inspectorul – general al învăţământului doljean, prof. dr. Daniel Alexandru Ion, a susţinut o conferinţă de presă, în care s-au făcut referinţe la situaţia actuală a învăţământului din teritoriu. A fost un briefing bine callibrat, tema principală fiind rezultatele obţinute de elevii doljeni la simulările judeţene pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat,  examene naţionale care vor avea loc în această vară. Mai mult, şeful învăţământului doljean a vorbit şi despre ceea ce trebuie făcut în caz de urgenţă, dacă au loc seisme, incendii, etc. Practic, tot  ceea ce întreprinde ISJ Dolj este în beneficiul elevilor şi al cadrelor didactice.

Inspectoratul  Școlar Județean Dolj a organizat în perioada 06 – 08 februarie 2023 simularea județeană a examenului de Evaluare Națională pentru elevii de clasa a VIII-a și a  examenului Național de Bacalaureat pentru elevii din clasele terminale. În urma comunicării rezultatelor s-au obținut următoarele rezultate:

Simularea județeană a examenului de Evaluare Națională:

  • 4.967total elevi
  • 4.216 elevi prezenți
  • doi elevi eliminați
  • 84,88% – procent de prezență
  • 59,61% – procent medii peste 5.00
  • 20 note de 10 (zece) – (două – Limba și literatura română, 18 – Matematică)

 

Simularea județeană a examenului național de Bacalaureat

 

  • 3.776 total elevi înscriși (învățământ zi)
  • 852 absenți
  • doi elevi eliminați
  • 77,43% – procent de prezență
  • 35,91% – procent medii peste 6
  • 50 note de 10 (zece) – (4 – Limba și literatura română; 15 – Istorie, 5- Matematică, 26 –Biologie, 5 – Logică și Argumentare, 2 – Chimie, 2 – Informatică, 1 – Geografie). Sunt date statistice care arată, la momentul actual, starea învăţământului judeţean.

“Simularea județeană a examenelor naționale a avut ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile examenului, cu regulile de organizare și desfășurare, cu atmosfera de examen, cu încadrarea în timpul propus, cu redactarea subiectului pe foi standard sau tip broșură. De asemenea, prin organizarea simulărilor județene s-a urmărit optimizarea rezultatelor obținute de către elevii din învățământul preuniversitar doljean la finalul studiilor gimnaziale/liceale, dar și conștientizarea acestora privind pregătirea temeinică și importanța accesării unui traseu profesional de succes. Rezultatele elevilor nu vor fi trecute în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevilor, notele obținute la simulările județene pot fi trecute în catalog.   Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi la simularea probelor scrise ale examenului naţional de bacalaureat sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat aceste simulări, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare”, a precizat prof.dr. Daniel Alexandru Ion, inspector – general al învăţământului preuniversitar din Dolj.

Analize structurale

Sigur, au fost şi rezultate mai puţin mulţumitoare, care vor face obiectul unor analize structurale, fiind prezenţi reprezentanţii trinomului cadre didactice – elevi – părinţi. “Rezultatele acestea trebuie îmbunătăţite, dar sunt convins că, până în vară, când se vor desfăşura Examenele Naţionale, situaţia poate fi schimbată în bine. Până pe 6 martie, unităţile de învăţământ trebuie să trimită o situaţie referitoare la diferenţa între nota obţinută la clasă şi cea de la simulare, inclusiv din anii precedenţi. Nu doresc să vorbesc despre procente de promovabilitate, minimum 5 la Evaluarea Naţională, cel puţin 6 la Bacalaureat,  cu o situaţie comparativă între unităţile de învăţământ. Sunt, ca să dăm un exemplu, şcoli care au avut unul sau doi elevi, la Evaluarea Naţională, au promovat, astfel că procentul este total. Dar, în acelaşi timp, sunt unităţi unde procentul de promovabilitate este mai mic, însă şi numărul celor înscrişi este mai mare. Oricum, în perioada imediat următoare, vor fi desfăşurate ore, în cadrul şcolilor, pentru îmbunătăţirea situaţiei.  Vor fi şi ore remediale, dar, în acest sens, trebuie o conlucrare totală între profesori – copii – părinţi “, a mai menţionat Daniel Alexandru Ion.

Măsuri în caz de cataclisme

Cum, în ultimele zile, în Oltenia s-a văzut o activitate seismică ridicată, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a luat, deja, măsuri în acest sens. “Până pe 19 februarie, instituţiile de învăţământ din Dolj trebuie să trimită planul de măsuri, în ceea ce priveşte efectuarea unor exerciţii de urgenţă, care pot apărea în timpul unor seisme, incendii, inundaţii, etc. Conform legislaţiei, acestea trebuie desfăşurate de cel puţin patru ori, în timpul anului şcolar. Deja, în judeţ, directorii au aplicat acest plan. În primul rând, trebuie eliminată panica. În ceea ce priveşte clădirile cu risc seismic ridicat, aceste sunt încadrate în mai multe clase de risc, conform unor expertize, care sunt foarte costisitoare. Dar, ne dorim ca toţi managerii instituţiilor de învăţământ din teritoriu să aibă o situaţie clară a acestor imobile. Fiecare caz este tratat punctual, şi, dacă va fi ceva ieşit din comun, se vor lua măsurile corespunzătoare, inclusiv suspendarea temporară a cursurilor. Oricum, aşa cum spune legislaţia, totul trebuie introdus în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR)”, a mai spus Daniel Alexandru Ion.