Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, un jucător activ pe piaţa financiar-bancară din România a sărbătorit ieri zece ani de activitate. În această perioadă trendul ascendent de dezvoltare a fost susţinut de adaptarea flexibilă a capacităţii de garantare la nivelul unor cerinţe diversificate, de optimizarea structurii interne şi extinderea reţelei teritoriale, dar şi de o bună conlucrare cu instituţiile guvernamentale. Cu această ocazie, conducerea executivă a FNGCIMM a organizat la Hotel Europeca o conferinţă de presă, cu tema, “De 10 ani ……peste 20.000 de IMM-uri există şi se dezvoltă pentru că au beneficiat de garanţia noastră” la care a participat Aurel Şaramet – preşedintele FNGCIMM SA IFN, Gheorghe Pană – director executiv coordonator FNGCIMM SA IFN şi Gheorghe Lăpădat – director feneral Fondul Local de Garantare Craiova Filiala FNGCIMM IFN SA. Activitatea Fondului a acţionat permanent în vederea creării condiţiilor de acces la finanţare pentru un număr crescut de IMM-uri, precum şi pentru beneficiarii programelor guvernamentale prioritare. „Fondul a urmărit permanent să asigure dezvoltarea şi diversificarea, în condiţii de risc controlat, a activităţii sale principale, oferind instrumente moderne de garantare, pe care a dorit să le facă înţelese şi accesibile principalilor săi beneficiari : bănci, instituţii financiare nebancare şi IMM-uri” a declarat Aurel Şaramet, preşedintele-director general al FNGCIMM.
Garanţii de 350 milioane de euro
Anul acesta, FNGCIMM a lansat şi implementat un nou mecanism de colaborare cu partenerii săi. A generat o serie de avnataje majore, adică, corespondenţă on-line între finanţator şi Fond; implementarea unui nivel de garantare de maxim 80%, indiferent de durata şi destinaţia creditului, comisioane reduse, dar şi timp foarte scurt de aprobare, trei zile lucrătoare. În zona Olteniei s-au acordat garanţii în valoare de peste 350 milioane euro, din care numai în Dolj, 26%. „Au trecut 10 ani în care am învăţat să ne adaptăm permanent cerinţelor partenerilor noştri şi să le răspundem din ce în ce mai bine, astfel ca nota pe care ne-o acordă să fie cât mai apropiată de calificativul maxim”, a mai spus Aurel Şaramet.