Primăria Craiova reia licitația la tramvai

1
686

În așteptarea tramvaielor noi, care urmează să vină printr-un proiect european, Primăria Craiova s-a văzut obligată să refacă și calea de reluare, pe porțiunile care au mai rămas distruse. Autoritățile s-au împotmolit, însă, la primul stadiu – proiectarea lucrării – drept pentru care este necesară acum reluarea licitației.

Calea de rulare a tramvaiului a fost refăcută, după cum se știe, în câteva rânduri, ultima dată pe un segment mai mare, prin intermediul unui proiect european. Dar au mai rămas încă porțiuni care arată destul de rău. Așa se întâmplă pe tronsonul către Cernele. Mai exact, este vorba de porțiunea cuprinsă între bulevardul „Dacia” și punctul de întoarcere Cernele de Sus – Izvorul Rece, cale dublă de tramvai. În urmă cu opt ani, carosabilul de acolo a fost refăcut, autoritățile însă la calea de rulare, care este una cu dublu sens, nu s-a efectuat nici măcar o intervenție. Cu toate acestea, linia tramvaiului a fost păstrată în continuare în circulație.

Proiectarea, la a doua licitație

Municipalitatea și-a propus să reabiliteze acum și acest segment al căii de rulare. Profitând de faptul că este deschisă încă vechea axa europeană, s-a mers pe o finanțare asigurată printr-un proiect european. S-a început cu serviciile de proiectare, care au fost scoase la licitație la începutul acestei veri. Licitația nu s-a putut adjudeca, firmele nefiind interesate de această lucrare. Prin urmare, prima tentativă a eșuat. Autoritățile nu au abandonat însă lucrarea și încearcă acum, din nou, să găsească o firmă de proiectare care să se ocupe de configurarea intervenției. Licitația a fost reluată, recent, municipalitatea sperând să primească mai multe oferte, de această dată. 

Intervenții și la partea aeriană

Ca și la prima încercare, se dorește să se reabiliteze complet tronsonul respectiv pe care circulă tramvaiul spre Cernele. Concret, se urmărește să se intervină la calea de rulare propriu-zisă. După cum s-a procedat și la celelalte intervenții făcute pe Calea Severinului, șina ar urma să fie înlocuită, iar terasamentul de susținere să fie consolidat. La pachet, autoritățile își propun și intervenții la partea aeriană. Rețeaua electrică de alimentare a tramvaielor și firul de contact au fost incluse în proiect, considerându-se că sunt părți componente la fel de importante pentru ca tramvaiul să circule, după mult timp, în niște condiții foarte bune.

O obligație în contractul de achiziție a tramvaielor

Pe lângă faptul că segmentul respectiv este afectat din cauza vechimii, autoritățile au și un alt motiv ca să îl remedieze, chiar destul de rapid. Municipalitatea s-a lansat într-un alt proiect european, prin care se urmărește achiziția unui număr de 17 tramvaie noi, cu care să se înnoiască parcul auto al SC RAT. Înainte de a primi banii, municipalității i s-a impus și o condiție strictă: ca să nu se deterioreze vagoanele, linia de transport trebuie să fie practicabilă, de la un capăt la altul. Ori această condiție nu este, deocamdată, îndeplinită, autoritățile făcând acum tot posibilul să reabiliteze și capătul dinspre Cernele. Cu fonduri proprii, conducerea RAT Craiova și-a propus să modernizeze și ea depoul de tramvaie. 

1 COMENTARIU

  1. multe piedici si incurcaturi … greu la treaba, varule … mai trebuie vreo patru creiere, sa urmareasca daca lucrurile merg oarecum bine …

Comments are closed.