Ford a organizat o dezbatere pe teme de infrastructură / Licitaţia pentru autostrada Piteşti-Craiova va fi lansată pe 1 noiembrie

0
341

ford 1Ford România împreună cu Asociaţia Constructorilor de Automobile din România, au găzduit ieri în incinta fabricii Ford de la Craiova o masă rotundă cu tema „Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto”. Vicepremierul României – Costin Grigore Borc, Ministrul Transporturilor – Sorin Buşe, Anca Dana Dragu – Ministrul Finanţelor Publice precum şi Ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, Excelenţa Sa, Hans Klemm, alături de autorităţile locale, dar şi de alţi jucători importanţi ai industriei auto au participat la acest eveniment. Obiectivul acestei mese rotunde a fost de a identifica soluţii pentru provocările generate de infrastructura de transport deficitară din zona de sud a ţării printr-un dialog constructiv între industrie şi autorităţi. Industria auto din România oferă peste 200.000 de locuri de muncă şi generează o cifră de afaceri de aproximativ 20 de miliarde de euro.

          Ford România împreună cu înalţi reprezentanţi ai Guvernului României şi cu sprijinul Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), au găzduit ieri în fabrica din Craiova o masă rotundă cu tema : „Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto”. Vicepremierul României,  Costin Borc, Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, Ministrul Finanţelor Publice, Anca Dana Dragu precum şi Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Excelenţa Sa, Hans Klemm, au fost de asemenea prezenţi la acest eveniment. Întâlnirea organizată de compania americană a venit şi ca urmare a anunţului făcut de Ford în luna martie a acestui an, potrivit căruia va face o investiţie suplimentară de până la 200 de milioane de euro la uzina sa din Craiova, pentru lansarea producţiei modelului Ford EcoSport, programată în toamna anului viitor.ford

Costin Borc: „România are astăzi o industrie auto puternică

Obiectivul dezbaterii de la Craiova a fost acela de a discuta cu părţile interesate cele mai importante proiecte de interes pentru regiune, respectiv îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi feroviare, dar şi stabilirea unui grup de lucru la nivel guvernamental responsabil cu livrarea acestor proiecte prioritar.

„Această întâlnire este rezultatul unei discuţii pe care am avut-o în urmă cu câteva luni, atunci când s-a anunţat începerea construcţiei unui nou model şi continuare producţiei în fabrica Ford. Atunci ne-am pus problema cum se poate face un ecosistem în jurul acestei uzine, cum putem să ajutăm furnizorii locali, cum putem favoriza Uzina Ford astfel încât ea să-şi atingă capacitatea şi investiţia care se face acum să nu fie ultima, ci ea să fie urmată de creşteri de investiţii în această regiune. După cum ştiţi România are astăzi o industrie auto puternică, ne-am întâlnit astăzi, aici cu producătorii de la Ford şi de la Dacia. Ei au nevoie de infrastructură serioasă, ei au nevoie de furnizori locali pentru că industria nu poate să supravieţuiască decât cu furnizori locali, decât cu inovaţie pentru că vorbim astăzi de maşini, vorbim despre maşinile viitorului, despre maşini autonome şi asta înseamnă o legătură pe care România o poate realiza între industria IT şi industria auto şi atunci când punem toate aceste lucruri împreună trebuie să ne gândim la o dezvoltare comună în jurul acestei regiuni, în jurul industriei auto, legate de furnizori locali, legate de centre universitare”, a precizat vicepremierul Costin Borc.ford 2

Autostrada ar urma să fie inaugurată în 2020

Potrivit datelor oferite de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, 90% din intrările de transport marfă din ţara noastră se fac prin intermediul şoselelor, însă numai 64 km de autostrăzi au fost deschise traficului în România în 2015, însumând astfel un total de 711 km de autostradă. Aceasta reprezintă o creştere cu 9,4% faţă de anul precedent, dar chiar şi aşa, austostrăzile reprezintă doar 4,2% din drumurile naţionale din România. Ministrul Transporturilor, Petru Sorin Buşe, a declarat, în cadrul întâlnirii că, la 1 noiembrie a.c., vor fi lansate licitaţiile pentru autostrada Craiova – Piteşti, Centura ocolitoare a Balşului şi cea a Slatinei. De la preluarea mandatului, am lucrat la o aliniere a nevoilor Ford şi a priorităţilor şi, astăzi (n.r ieri), am venit cu nişte răspunsuri concrete nu numai pentru Ford, ci şi pentru Craiova, pentru Oltenia, întreaga regiuneÎmi face plăcere să vă confirm, astăzi, că licitaţia pentru Autostrada Piteşti-Craiova va fi lansată pe 1 noiembrie şi prevedem ca această autostradă să fie finalizată, conform Masteplanului, în anul 2020. De asemenea, răspunzând nevoilor Ford, o să anticipăm lucrările la centurile ocolitoare Balş-Slatina, care o să facă parte din porţiuni din autostradă. La Centura Balş, din nou, licitaţia va începe pe 1 noiembrie. CNANDR şi-a asumat această lucrare în regie proprie ”şi de aceea va fi terminată într-un timp record de 2 aniCentura Slatina este puţin mai complicată din cauza podului peste Olt. Licitaţia va începe tot la 1 noiembrie, lucrarea va fi finalizată în 2019”, a menţionat  Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.ford 3

40% din industria auto activează în sudul ţării

Industria auto joacă un rol cheie în economia românească, oferind peste 200.000 de locuri de muncă şi generând o cifră de afaceri de circa 20 de miliarde de euro. Aproximativ 40% din această forţă de muncă activează în zona de sud a ţării, iar îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi feroviare ar putea atrage şi mai mulţi investitori în regiune. „Tema principală pentru care ne-am întâlnit astăzi la Craiova a reprezentat-o necesitatea unei infrastructuri fiabile, moderne, necesare pentru industria auto. Acum încerc să fac câteva precizări. În primul rând, importanţa pe care a acordat-o Guvernul României prin participarea celor trei miniştri, a mai multor secretari de stat şi directori cu responsabilităţi. Asta ne arată că lumea a început să acorde o atenţie cu totul şi cu totul deosebită comparativ cu ceea ce a fost până acum. A doua precizare. Toată admiraţia pentru iniţiativa Ford de a organiza la Craiova un astfel de eveniment. Pe parcursul lucrărilor, mă simt nevoit să scot în evidenţă, coincidenţă sau nu, validarea Masterplanului General de Transporturi care a avut loc ieri şi care vine să betoneze direcţiile de acţiune şi să nu mai dea posibilitatea celor care o să mai vină la putere să mai facă alte schimbări de direcţie. Cu alte cuvinte, de această dată avem un drum sigur şi am înţeles că nu mai e nevoie să mai meargă la lege. Eu sunt destul de pretenţios, în felul meu, dar de data asta, m-au satisfăcut răspunsurile. S-au pus probleme delicate, grele şi pornind de la stadiul respectiv, care în unele zone este foarte slab, termenele care s-au dat astăzi şi modul în care au fost gândite, personal, mi-au dat speranţe şi doresc să le respecte şi nu uit că în scurt timp vom avea alegeri dar sper ca următorii care vor veni la conducere să asigure o continuitate pentru că asta este una din marile pacoste ale poporului român…lipsa de continuitate”, a subliniat directorul Dacia Piteşti.Klemm

Infrastructura şi logistica, două teme majore pentru activitatea Ford la Craiova

De la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 şi până în prezent, Ford a investit în România peste 1 miliard de euro pentru a susţine operaţiunile sale de producţie de vehicule şi motoare. John Oldham, Preşedintele Ford România şi directorul uzinei din Craiova a declarat că infrastructura şi logistica sunt două teme importante pentru Ford. „Infrastructura şi logistica sunt două teme majore pentru activitatea Ford la Craiova şi am subliniat acest aspect încă de la începutul acestui an, când am anunţat noi investiţii la uzina noastră din România. Este esenţial să menţinem un dialog cât mai constructiv cu autorităţile române, dar şi cu ceilalţi jucători din industrie, pentru a găsi soluţii în rezolvarea acestor provocări….”, a adăugat John Oldham.

Ambasadorul SUA în România, Excelenţa Sa, Hans Klemm :

„Pentru companiile americane mari, precum Ford, care este cel mai mare investitor american în România, transportul reprezintă un obstacol  important în calea unei posibile creşteri a operaţiunilor de la Craiova pe care o ia în considerare. Felicit guvernul pentru adoptarea  Masterplanului de Transport care va contribui la creşterea competitivităţii şi atractivităţii României pentru investitorii americani”

Vicepremierul Costin Borc :

„Pentru a putea atrage mai mulţi investitori este necesară inclusiv îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi feroviare. În dezvoltarea regiunii Sud-Est Oltenia, Ford are o contribuţie importantă, atât prin cei peste 2600 de salariaţi care lucrează în cadrul companiei, cât şi prin reţeaua de furnizori de componente auto formată în jurul întreprinderii. Localizarea acesteia în România a contribuit la creşterea competitivităţii furnizorilor locali, dar şi la atragerea de noi furnizori străini care s-au integrat în lanţul de producţie al Ford. De asemenea, trebuie remarcat aportul pe care compania îl are asupra balanţei comerciale a României, producţia Ford fiind orientată aproape 100% către export”.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe :

„Mai există o listă întreagă de drumuri naţionale şi vor fi finalizate în cursul acestui an sau în anul viitor. De asemenea, am anunţat lucrări de ameliorare a infrastructurii feroviare, am studiat împreună cu Ford un punct multimodal. Studiem punctul de la Işaniţa cu partenrii noştri şi nişte măsuri concrete de fludizare a traficului începând de la Curtici până la Craiova. Unele fiind implementate într-un termen foarte scurt. Bineineţeles că sunt şi măsuri cu termen mediu sau măsuri cu termen lung care ţin de reabilitarea şi refacerea liniilor ferate”

Constantin Stroe, preşedintele ACAROM :

„ Din punctul de vedere ACAROM avem mari aşteptări privitor la validarea de către Guvern a Master Planului de Transport pentru a avea garanţia că atât puterea actuală cât şi cea care se va instala după alegeri, vor lucra pe acest important capitol fără a mai schimba ceva”

John Oldham, Preşedintele Ford România :

„Ne dorim să fim cât mai competitivi, astfel ca o reţea de autostrăzi este vitală pentru Craiova, iar obţinerea unui termen limită pentru acest proiect este absolut necesară pentru operaţiunile noastre din România. Ford are un angajament foarte puternic faţă de Craiova şi faţă de România şi acest lucru este susţinut prin investiţia noastră de peste 1 miliard de euro”.

MARGA BULUGEAN şi RADU ILICEANU

Borc

Buse

jony

stroe