Cine a recomandat Asociaţia Culturală Craiova pentru sponsorizarea de 600 de milioane de lei vechi?

0
127

Pornind investigaţiile de la anunţul senatorului PSD, Lia Olguţa Vasilescu, din data de 7 august a.c., că în grădiniţele din judeţul Dolj, se distribuie cu titlu de obligativitate o revistă OSCAR, editată de Asociaţia Culturală Craiova, am ajuns să descoperim o afacere, pe bani publici, foarte bine pusă la punct. Implicaţi în această afacere, Cristian Nedelcu, directorul executiv al Asociaţiei Culturale Craiova şi Compania de Apă „Oltenia”, al cărui acţionar principal este Primăria Craiova. La mijloc, un contract de 600 de milioane lei, venit din partea Companiei pentru Asociaţia Culturală Craiova.

Marţi, 9 august a.c., a apărut în cotidianul nostru primele informaţii despre un contract de sponsorizare al Companiei de Apă „Oltenia” către Asociaţia Culturală Craiova, de 600 de milioane de lei vechi „pentru sărbătorile de iarnă” din Craiova. Sponsorizarea a fost confirmată de directorul Companiei de Apă „Oltenia”, Doru Buruiană, şi de directorul  economic, Marcel Morcov. Unele aspecte, din prima discuţie cu Marcel Morcov, se bat cap în cap cu documentele Consiliului de Administraţie. Marcel Morcov afirma, luni, 8 august a.c., că sponsorizarea, de 600 de milioane de lei vechi, a fost votată de Consiliul de Administraţie, la data de 2 decembrie 2010, şi a făcut şi un efort în plus citindu-ne, la telefon, punctul 9 din decizie: „60 de mii de lei votat de Consiliul de Administraţie la data de 02.12.2010. (…) Vă citesc, la punctul 9, din decizia Consiliului de Administraţie: „aprobă sponsorizarea Asociaţiei Culturale Craiova pentru sărbătorile de iarnă cu suma de”. Ordinea de zi a Consiliului de Administraţie şi procesul verbal încheiat la şedinţa din data de 2 decembrie 2010, nu a avut decât cinci puncte, şi nici unul cu privire la contract de sponsorizare de 600 de milioane de lei vechi. Vineri, 12 august a.c., Compania de Apă „Oltenia” ne-a remis contractul de sponsorizare, însă acesta nu rezolvă problema votului Consiliului de Administraţie al Companiei de Apă „Oltenia”, iar suspiciunea că acest vot nu a fost acordat, va plana asupra instituţiei până la proba contrarie.

„60.000,0 lei pentru evenimentul cultural-artistic”

Conform contractului, din data de 3 decembrie 2010, Compania de Apă „Oltenia”, reprezentată prin Doru Buruiană, director general, a sponsorizat Asociaţia Culturală Craiova, al cărei director executiv este Cristian Nedelcu: „ (…) cu suma de 60.000,0 lei pentru evenimentul cultural-artistic (…). Evenimentul sponsorizat de către sponsor conform convenţiei părţilor se va desfăşura în perioada 1-31 DECEMBRIE 2010 conform condiţiilor şi desfăşurătorului aprobat”. Doru Buruiană, afirma luni, 8 august a.c., că nu ştie forte multe detalii despre acest contract de sponsorizare, şi spunea şi el că a fost votat de Consiliul de Administraţie. Contractul însă îl contrazice, pentru că îi poartă semnătura şi este greu de crezut că şi directorul unei asemenea instituţii semnează ca primarul.

„500 pachet, spectacole de revelion (scenotehnica, CRBL, artificii)”

Când directorul economic, Marcel Morcov, afirma, luni, 8 august a.c., că nu ştie ce au făcut în mod concret cei de la Asociaţia Culturală Craiova cu cei 600 de milioane de lei vechi, avea dreptate, pentru că mai mult decât  „pentru evenimentul cultural-artistic” nu se specifică în contract. O ultimă filă adăugat la contractul iniţial, ca fiind o anexă, specifică în mod clar pe ce s-au cheltuit cei 600 de milioane de lei vechi. Numai că undeva, ceva nu este în regulă, pentru că la o sponsorizare pentru perioada 1-31 decembrie 2010, apare şi anul 2011, ceea ce ne face să credem că din grabă, când au adăugat aceste amănunte la contract, cel care a redactat „documentul” s-a grăbit sau a fost neatent şi a greşit anul: „Spectacole de colinde la sediul Primăriei, în perioada 10-20 decembrie 2011 (500 pachet); spectacole de revelion (scenotehnica, CRBL, artificii)”.

Parteneriat Primărie – Asociaţia Culturală Craiova

Viceprimarul Mărinică Dincă, în calitate de primar interimar, anunţa în 2010 că un milion de euro, destinat festivităţilor edilitare, la rectificare au fost alocaţi Salubrităţii. Această rectificare bugetară îi făceau pe cei de la Primăria Craiova să regândească programul manifestărilor organizate la sfârşitul anului 2010. Pe acest fond se anunţau sărbători sărace, cu buget de criză. S-a făcut totuşi o mişcare. Primăria Craiova a încheiat un parteneriat cu Asociaţia Culturală Craiova, a lui Cristian Nedelcu, care s-a ocupat de organizarea de evenimente culturale, cu fonduri atrase de la sponsori. Astfel se explică şi prezenţa viceprimarului Mărinică Dincă alături de soţii Cristian şi Diana Nedelcu, la conferinţa de presă organizată de cei doi la Prefectura Dolj, la data de 9 august a.c.. Declaraţiile viceprimarului, fără de înţeles la acel moment, se văd astăzi într-o altă lumină. „Împreună cu Asociaţia Culturală Craiova am realizat un parteneriat. În 2010 Primăria Craiova nu a mai dat nici un ban pentru evenimente culturale, iar Asociaţia Culturală Craiova a fost cea care a atras sponsorizări pentru fiecare eveniment în parte. În situaţia de faţă, sumele pentru revelion, pentru colindători, scenă, artificii, artişti, au fost integral acoperite de către asociaţie din mai multe sponsorizări pe care le-a obţinut în mod absolut corect şi normal”, declara viceprimarul Mărinică Dincă.

Cristian Nedelcu un om cu recomandări bune

Este greu de crezut că dacă Asociaţia lui Cristian Nedelcu nu avea un parteneriat cu Primăria Craiova ar fi primit o sponsorizare de 600 de milioane de lei vechi de la Compania de Apă „Oltenia”. Dar cum Primăria Craiova este acţionar principal la această Companie, este evident că sponsorizarea a fost uşor făcută, Cristian Nedelcu având „recomandări” bune. Cât este de corectă sau normală această sponsorizare, rămâne de văzut, dar cu siguranţă nu este morală, ţinând cont că în 2010 Compania de Apă „Oltenia” avea pierderi de apă de 58,45% conform unei informări din luna ianuarie a.c. Contractul dintre Compania de Apă „Oltenia”, în calitate de sponsor, şi Asociaţia Culturală Craiova, beneficiar, prevede la punctul 2.1.8.: ”La prima solicitare a Sponsorului, Beneficiarul are obligaţia de a face, prin orice mijloc de probă, dovada realizării activităţilor evenimentelor organizate ce au beneficiat de sprijinul financiar material al Sponsorului, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data solicitării acestuia. Sponsorul poate solicita totodată o detaliere a modului de utilizare a contribuţiilor acordate, solicitând şi primind în acest sens documente contabile şi financiare cât şi orice alte documente justificative”. Aşteptăm ca cei de la Compania de Apă „Oltenia să facă toate aceste demersuri şi să facă publice aceste documente, sau şi mai uşor ar fi să facă acest gest Cristian Nedelcu, într-o conferinţă de presă, dar nu la Prefectura Dolj.