Derulând, acum, un proiect de 15.000 de euro / Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” intră în luptă pentru noi finanţări

0
780

scoalaDespre Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” putem spune că în ultima perioadă s-a cantonat cu ambiţie într-o competiţie acerbă cu alte instituţii de învăţământ pentru a accesa fonduri nerambursabile. Aşa a fost posibil să câştige 20.000 de euro în cadrul unei campanii Kaufland România. A urmat adjudecarea a altor 15.000 de euro în cadrul competiţiei „Idei în Ţara lui Andrei”, lansată de OMV PETROM, proiectul intitulat „Curtea Banului Mihai”, în care şcoala a propus amenajarea spaţiului verde din curtea instituţiei fiind câştigător. Şi conducerea unităţii nu se opreşte aici. S-a înscris şi la „Şcoala Zero Waste”, un concurs naţional de educaţie ecologică şi colectare selectivă adresat tuturor şcolilor din învăţământul primar şi gimnazial din România. Premiile puse în concurs cuprind table interactive, calculatoare, imprimante, videoproiectoare, biciclete, tablete şi o tabără de educaţie ecologică „Zero Waste Summer Camp” pentru cei mai activi elevi care promovează un stil de viaţă eco.

          Despre recenta reuşită a colectivului Şcolii Gimnaziale „Mihai Viteazul” din Craiova am relatat în cotidianul nostru, încă din decembrie trecut. La acea dată, instituţia de învăţământ câştigase 15.000 de euro, bani care se adaugă sumei din primăvară, când aceeaşi şcoală a câştigat 20.000 de euro în cadrul unei competiţii organizate de Kaufland România. Să mai punctăm că este singura şcoală din Dolj care a luat premiu. Prin intermediul fondurilor obţinute cu puţin timp în urmă, profesorii de aici şi-au asumat realizarea unui parc educativ în jurul şcolii, perimetru care formează, potrivit actelor cadastrale, cea mai mare curte şcolară din Craiova, cu circa 12.000 mp.

S-au înscris într-un nou concurs

          scoala 1Competiţia „Şcoala Zero Waste” se desfăşoară din 2013, propunându-şi o lume curată şi sănătoasă – O Lume cu Zero Deşeuri. Componenta educaţională este o soluţie evidentă, organizarea de sesiuni de training şi workshopuri de educaţie ecologică pentru elevi devenind o necesitate, iar pentru a face procesul de învăţare mai atractiv a fost introdusă competiţia. Desfăşurarea ei este simplă: şcoala care acumulează cele mai multe puncte este considerată câştigătoare. Punctele se obţin din organizarea a cât mai multor acţiuni educaţionale din lista oferită de organizatori şi din colectarea selectivă a cât mai multor deşeuri reciclabile: hârtie/carton, aluminiu şi plastic/pet.

          «Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova îşi doreşte să se implice activ în viaţa elevilor, atât în cadrul unităţii şcolare, cât şi în afara ei şi a considerat oportună înscrierea în această competiţie pentru a influenţa pozitiv parcursul vieţii elevilor noştri. Vrem ca prin acţiunile noastre să facem un mic pas spre a salva pădurile, să contribuim la eliminarea risipei şi la reducerea încălzirii globale şi, astfel, să protejam Planeta, pe care vor trăi copiii copiilor noştri», ne-a precizat prof. Alexandrina Maria Năstase, director general al Şcolii Gimnaziale „Mihai Viteazul” din Craiova.

Elevii vor deveni mai responsabili

         scoala 2 O comunitate implicată şi responsabilizată este propunerea şcolii spre dezvoltarea durabilă pe care cu toţii ne-o dorim. Viaţa stă în mâinile noastre, aerul pe care îl respiram, realitatea de zi cu zi, totul depinde de acţiunile noastre. „Culegem ce semănăm” spune un vechi proverb care exemplifică perfect combativitatea noastră contra poluării şi risipei. Educaţia ecologică poate fi luată în derizoriu în societatea actuală, însă este o etapa importantă pentru a deveni cetăţeni responsabili ai Craiovei, ai României şi ai Europei.

Dacă vrem ca lucrurile bune să se întâmple, trebuie ca fiecare dintre noi să ia atitudine şi să trăiască cu speranţa şi convingerea că fiecare acţiune pozitivă duce la inspirarea altora şi, într-un final, la o mai bună reconstrucţie a lumii. Aşteptând ca schimbarea să vină din afara noastră este cel mai nociv mod de a gândi, schimbarea nu va veni niciodată dacă aşteptăm ca alţii să ia mereu atitudine. Profesor cu profesor, elev cu elev, ne vom mobiliza cu toţii să învăţăm din propriile experienţe şi să ne construim singuri un viitor mai curat şi mai optimist. Risipa este o dovadă a lipsei de respect pentru munca altora, fie ei fermieri, muncitori în fabrică, angajaţi la edituri, tăietori de lemne sau orice altceva. Proiectele „learning by doing” responsabilizează elevii direcţionându-i spre descoperire, încercare şi eroare, perseverenţă şi o mai mare autonomie în luarea celor mai bune decizii pentru propria persoană, comunitatea din care fac parte şi mediu.

scoala 3„Suntem o şcoală cu un colectiv profesoral şi sute de elevi ambiţioşi care, prin muncă de echipă, am câştigat în anul 2016 suma de 20.000 euro în cadrul  competiţiei Olimpiadele Kcare a constat în peste o sută de proiecte de educaţie ecologică şi dezvoltare durabilă şi încă 15.000 euro de la OMV Petrom în cadrul competiţiei «Idei în Ţara lui Andrei» pentru a realiza Curtea Banului Mihai, un parc educativ în curtea şcolii cu livadă şi grădină urbană. Am luptat atunci şi acum vom fi şi mai puternici pentru că succesul nu ne-a făcut mai slabi sau mai mândri, ci ne-a demonstrat că prin muncă şi seriozitate putem realiza orice!”, a mai precizat prof. Alexandrina Maria Năstase.

Transformare uluitoare, în următoarele 45 de zile

Ieri, în curtea Şcolii Gimnaziale „Mihail Viteazul”, forfotă neobişnuită. Proiectul „Curtea Banului Mihai”, în care unitatea şcolară a propus amenajarea spaţiului verde din curtea sa, prin realizarea unui parc educativ destinat ca zonă de desfăşurare în aer liber a orelor la anumite discipline, a diverselor tipuri de activităţi educative şi extraşcolare a început să fie transpus în practică.

scoala 4„Amenajarea spaţiul verde va decurge conform planului asumat de comun acord cu unitatea şcolară. Astăzi am început cu defrişarea şi eliminarea vegetaţiei afectată de dăunători. Toaletăm şi fasonăm, în acelaşi timp, toţi arborii existenţi aici. Apoi vom monta instalaţia de irigat şi pregătim terenul pentru plantarea gazonului. La final, elevii vor beneficia de circa 2.800 mp de gazon natural. Instalaţia de irigat este performantă şi va porni conform programării făcute, aceasta ţinând cont de temperatură şi gradul de umiditate din sol. De specificat ar mai fi că gazonul trebuie tuns o dată pe săptămână, iar pomii fructiferi vor fi trataţi în perioada de vegetaţie, cel puţin o dată pe lună. Ansamblul de joacă pe care îl vom crea va avea în componenţă 8 băncuţe din ciment, 3 mese dintre care una va fi destinată şahului, 4 jardiniere pentru flori, 3 pubele pentru colectarea deşeurilor în sistem selectiv, alte 6 pubele mai mici, 1 tobogan cu leagăn şi un leagăn cu două posturi de joacă”, ne-a detaliat ing. Adrian Barbu, reprezentatul S.C. ADB Media S.R.L., societate care se ocupă de execuţia proiectului „Curtea Banului Mihai”. La lucrări mai participă şi S.C. E.B. Expert Plant S.R.L.

La finalul termenului de execuţie a lucrărilor de modernizare a spaţiilor elevii de aici vor avea prilejul să admire o livadă cu 30 de pomi, o miniseră cu două răsadniţe de câte 4 ml fiecare şi late de 1 m.

Nu vor lipsi din decorul mirific: arbuştii fructiferi, sălcii, trandafirul pe picior, lavanda, magnolia, ienupărul de Virginia, Thuja smaragd sau columna, mesteceni, gard de Buxus pe o lungime de 80 ml şi cu o înălţime de 30-40 cm.

***

Prof. Alexandrina Maria Năstase: „Gândul că există oameni în lume care nu au acces la o carte sau chiar nu au ce mânca este înfiorător! Suntem conştienţi că nu vom putea muta munţii din loc cu acţiunile noastre, dar putem urni măcar câţiva centimetri conştiinţa civică a comunităţii noastre. Elevii de azi, vlăstarul noii generaţii vor fi antreprenorii unei societăţi mai durabile! În acest fel vom construi o comunitate bazată pe valori puternice, precum patriotismul autentic, egalitatea şi diversitatea culturală, cooperarea, empatia, responsabilitatea socială şi dragostea faţă de mediu! Proiectul Zero Waste este un pas însemnat în derularea activităţilor noastre! Putem şi, deci, ne-am implicat!”.