Ford a anunţat recent că revine în una din cele mai prestigioase curse din lume cu noul model de curse Ford GT, ce se bazează pe noul „supercar” de înaltăperformanță care va începe să fie vândutde anul viitor. Începând cu 2016, mașina de curse Ford GT va concura în cursa de 24 de ore de la Le Mans – denumită de mulți Grand Prix-ul Anduranței și al Eficienței. Lansat astăzi la faimosul circuit de la Le Mans, Franța, modelul Ford GT va concura în clasaLe Mans GT-Endurance,deschisă echipelor și piloților profesioniști.
Noua mașină de curse – care pune în evidență inovațiile Ford – este bazată pe noul „supercar”Ford GT prezentat publicului în ianuarie anul curent. Atât mașina de serie cât și mașina de curse vor sosi în 2016 pentru a marca a 50-a aniversare a mașinilor de curse Ford GT care s-au plasat pe primele trei locuri în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1966. Ford a mers mai departe și a câștigat la Le Mans în 1967, 1968 și 1969. “Când GT40 a concurat la Le Mans în anii 1960, Henry Ford II a dorit să demonstreze că Ford putea învinge producătorii legendari de mașini de anduranță. Suntem extrem de mândri că am câștigat această cursă legendară de 4 ori la rândși că acelaşi spirit de inovație care a stat la baza primului Ford GT ne motivează şi astăzi”, a declarat Bill Ford, Preşedinte Executiv, Ford Motor Company.
Noul Ford GT este cel mai avansat produs al Ford Performance
Ford GT va concura în calendarele complete ale FIA World Endurance Championship și TUDOR United SportsCar Championship, făcându-și debutul competițional în ianuarie 2016 la Rolex 24,în Daytona, Florida. De partea operațională a activității celor 2 echipe vor responsabili cei de laChip Ganassi Racing cu Felix Sabates (CGRFS).Ambele echipe intenționează să concureze cu patru mașini la Le Mans. Piloții vor fi anunțați ulterior. Noul Ford GT este cel mai avansat produs al Ford Performance, o divizie dedicată să ofere inovație prin performanță. Propunându-și să lanseze peste 12 vehicule de performanță până în 2020, Ford Performance își va valorifica eforturile și expertiza competițională pentru a accelera inovațiile pentru modelele de performanță dedicate și piesele de performanță pentru a dezvolta mai repede cele mai moderne tehnologii care în cele din urmă vor echipa întreaga gamă de vehicule Ford.
„Să oferim excelență prin produse construite cu pasiune”
Segmentul mașinilor de înaltăperformanță este în dezvoltare la Ford, iar compania recunoaște dorințele clienților săi pentru vehicule care oferă consum de combustibil excelent, tehnologii revoluționare și o experiență a condusului impecabilă. Gama Ford Performance include Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 și Shelby GT350R, Focus ST și Fiesta ST. “Compania Ford rămâne dedicată celor trei priorități globale și anume să accelerăm implementarea planului nostru One Ford, să oferim excelență prin produse construite cu pasiune și nu in ultimul rand, să aducem inovație în fiecare zonă de activitate a companiei noastre. Toate aceste principii au fost aplicate pentru a crea noul Ford GT. De asemenea, știm din tradiția noastră bogată în motorsport că participarea la competitii de înalt nivelne oferă posibilitatea accesării unui mediu ce funcționează ca incubator pentru stimularea inovației produselor”, a declarat Mark Fields, Președinte și CEO al Ford Motor Company.
Motorizare EcoBoost
Modelul de curse Ford GT este rezultatul mai multor inovații despre care Ford crede că nu numai că îl vor ajuta să fie competitiv în clasa LM GTE Pro,dar și că ii vor oferi în cele din urmă beneficii fiecărui vehicul din gama Ford. Acestea includ aerodinamica de ultimă generație care oferă niveluri excepționale de portanță pentru o stabilitate îmbunătățită cu rezistență la înaintare minimă, materiale compozite ușoare si avansate din fibră de carbon, în avantajul unuișasiu excepțional de rigid, dar ușor totodată, precum și puterea și eficiența motorului EcoBoost. “Pe măsură ce dezvoltam Ford GT, ne era evident că aceasta este o mașină care este capabilă să readucă Ford în lumea curselor GT. Considerăm că inovațiile tehnologice ale Ford GT în aerodinamică, materiale ușoare și motorizare EcoBoost vor face ca această mașinăimpresionantă de curse să concureze din nou la cel mai înalt nivel”, a declarat Raj Nair,vicepreşedintele Grupului Ford, divizia Global Product Development.
„Am câștigat curse și campionate, dar nu am concurat niciodată la Le Mans”
Ford colaborează pentru acest proiect cu Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Bremboși CGRFS. Mașina a trecut prin numeroase modificări de design și teste riguroase la Ford și Multimatic, iar CGRFSa oferit consultanță în dezvoltare. Roush Yates sprijină dezvoltarea motorului EcoBoost de 3,5 litri- cel mai puternic motor EcoBoost construit vreodată. Motorul V6 EcoBoost de 3,5 litri și-a făcut debutul la TUDOR United SportsCar Championship în 2014. De atunci, Ford, împreună cu CGRFS, a obținut mai multe victorii în curse majore, inclusiv cursa de 12 ore Sebring și Rolex 24 la Daytona. Pe lângă marile victorii obținute cu mașinile sport, echipele de curse Ganassi au obținut victorii majore la Daytona 500, Brickyard 400 și Indianapolis 500. “Am câștigat curse și campionate, dar nu am concurat niciodată la Le Mans. Când ni s-a oferit oportunitatea de a concura cu noul Ford GT în cea mai importantă cursă de mașini sport din lume și la aniversarea de 50 de ani a uneia dintre cele mai cunoscute victorii din istoria curselor de mașini, nu am putut refuza. Va fi o provocare? Desigur, dar nu ne-am fi putut alege un partener mai bun decât Ford”, a declarat proprietarul echipei, Chip Ganassi.