Expoziţie de sculptură şi grafică a artistului Mircea Roman

0
273

Câştigător, în 1992, al celui mai important premiu pentru sculptură din lume, Marele Premiu al Trienalei de la Osaka, şi al altor premii cu rezonanţă internaţională, Mircea Roman este invitatul Muzeului de Artă din Craiova în perioada 15 aprilie – 26 mai. Pe simezele acestuia, artistul îşi prezintă expoziţia cu titlul „Trama rama Drama”, al cărei vernisaj are loc astăzi, ora 18.00. Potrivit organizatorilor, „expoziţia se doreşte o modalitate de a face cunoştinţă cu una dintre paradigmele a sculpturii româneşti de valoare care, aflându-se în descendenţa lui Constantin Brâncuşi şi Paul Neagu, este, în aceeaşi măsură, contemporană şi atemporală”.

Născut la 24 iunie 1958, la Băiuţ, judeţul Maramureş, Mircea Roman a studiat la Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca, secţia sculptură, în perioada1980-1984. În anul 1993 a primit Premiul Delfina Studio  şi a plecat în Marea Britanie, unde a lucrat vreme de 14 ani. A revenit în România în 2007, stabilindu-se la Bucureşti. Lucrările sale sunt prezente în colecţii muzeale şi private din toată lumea. În ultimii ani, cota artistului s-a consolidat în urma unor tranzacţii-record pe piaţa de artă din România, care, în acelaşi an 2007, l-au situat într-un Top 10 al celor mai bine vânduţi artişti români, alături de Grigorescu, Tonitza, Aman şi Petraşcu.

Expoziţia „Trama rama Drama”, care se deschide astăzi la Muzeul de Artă Craiova, „spune povestea unor personaje plămădite din bucăţele de lemn, fiecare dintre ele reprezentând un fel de hartă (uneori) antropomorfă a micilor şi marilor lupte, suferinţe, încercări şi îndoieli care, în viziunea lui Mircea Roman, străbat ca o reţea hidrografică sufletul uman, reconstruindu-l din petice, cusute cu aţă roşie”, se menţionează într-un comunicat de presă al organizatorilor.

„Titlul expoziţiei surprinde, în consonanţă cu opera sculptorului, posibilele etape ale perceperii acesteia: un teatru de luptă, un fir călăuzitor al evenimentelor – un cadru ce singularizează şi potenţează mesajul estetic – precum şi sentimentul ce străbate toate cele trei instanţe prezente în operă – autorul – obiectul privit şi privitorul”, se mai precizează în comunicat.

Expoziţia este însoţită de un catalog care, fără a limita posibilităţile de interpretare ale creaţiei sculptorului, oferă vizitatorilor muzeului posibilitatea de a face cunoştinţă cu artistul însuşi şi cu opera sa, punctându-i temele importante.