Consiliul Judeţean Dolj a mai bifat o etapă importantă în strategia de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Craiova. Peste 25 de milioane de euro, fonduri europene, este valoarea contractului de finanţare semnat ieri, la Ministerul Transporturilor, pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului. Un succes care face ca de la anul, Aeroportul Craiova să fie al doilea aeroport din ţară şi să devină unul de rezervă pentru Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti.
Conducerea administraţiei judeţene a reuşit să ducă la bun sfârşit unul din cele mai importante proiecte ale zonei, am putea spune un proiect vital, început în urmă cu trei ani de zile, când nu i se dădea nicio şansă, pe motiv că este prea aproape de Aeroportul Otopeni şi doar la câteva sute de kilometri de cel de la Sofia, fără să mai fie pus la socoteală şi Aeroportul de la Timişoara. Cu toate acestea, echipa formată din Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, şi vicepreşedintele Cristinel Iovan, au dovedit că dacă vrei într-adevăr să laşi în urma ta lucruri consistente, dacă te interesează cu adevărat viitorul comunităţii pe care o reprezinţi, poţi să depăşeşti orice obstacol şi, cu foarte multă muncă, să construieşti ceva care în timp te şi caracterizează.
Pista de decolare-aterizare – reabilitată
Nu a fost uşor, dar până la urmă proiectul a prins contur şi ca să fie totul ca la carte, ieri, întregul efort depus de echipa Consiliului Judeţean Dolj a fost încununat cu succes şi apreciat aşa cum se cuvine. S-a semnat contractul de finanţare pentru proiectul ce vizează reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova, în vederea creşterii eficienţei şi atractivităţii pentru utilizatori, însoţită de mărirea capacităţii de operare, precum şi conectarea eficientă la punctele aeroportuare de trafic comunitare şi internaţionale. Este vorba de un contract de finanţare de peste 25 milioane de euro. Valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare este de 77.851.048 lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională – în proporţie de 85% din valoarea eligibilă a proiectului, este de 66.173.391 lei, contribuţia bugetului de stat – în proporţie de 13% din valoarea eligibilă a proiectului, este de 10.120.636 lei şi contribuţia bugetului de stat pentru acoperirea cheltuielilor cu taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor eligibile este de 18.338.885 lei. Până la anul, în luna mai, Aeroportul Craiova se va primeni cu o pistă de decolare-aterizare reabilitată – 2.500 m, se va repara calea de rulare existentă, se va construi o platformă nouă de îmbarcare-debarcare, se va realiza pe de o parte sistemul de canalizare pluvială, iar pe de altă parte instalaţiile electrice de balizaj. Tot prin intermediul proiectului semnat ieri urmează să se construiască un post de transformare de balizaj. Întreaga investiţie ce face obiectul proiectului se va realiza în actualul perimetru al Aeroportului Craiova, nefiind necesare suprafeţe de teren suplimentare. Proiectul are ca termen de finalizare mai 2015, moment în care Aeroportul din Craiova va deveni şi bază pentru operatorul Wizz Air.
Ramona Mănescu, ministru Transporturilor :
„V-aţi zbătut foarte mult !”
„Mă bucur foarte mult că am ajuns în acest moment, în care vom semna un contract foarte important pentru aeroport. Cele 107 milioane lei vor fi utilizate pentru reabilitarea pistei, pentru balizaj, pentru platformă, etc. Era vital pentru Craiova şi pentru Aeroportul din Craiova să facem aceste investiţii. Erau aşteptate de mult, de vreo trei ani. Sper că în august 2015 când va trebui să tăiaţi panglica, să o puteţi face, să nu existe întârziere. De treaba asta vă ocupaţi dumneavoastră. Vrem să vedem atunci noul Aeroport Craiova. Vă felicit domnule preşedinte! A fost un efort comun. V-aţi zbătut foarte mult pentru acest aeroport. Efortul pe care l-aţi făcut şi dumneavoastră, l-a făcut şi Ministerul, l-a făcut și Autoritatea de Management (AM), nu a fost în zadar. Până la urmă, AM-ul a deblocat acest proiect şi am reuşit să semnăm acest contract şi asta ca urmare a efortului colectiv, al muncii de echipă”.
Mircea Dumitru, directorul general al R.A Aeroportul Craiova :
„Investiţia ne va ajuta să avem un număr nelimitat de aterizări”
„Dat fiind traficul pe care-l avem acum, plus viitoarea bază pe care o vom avea de la anul pe Craiova, această investiţie ne va ajuta să avem un număr nelimitat de aterizări şi decolări pe zi. Altfel eram limitaţi la maxim două. Sperăm ca la inaugurare, în 2015, poate va fi mai devreme, să fiţi tot alături de noi”.
Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj :
„Acest proiect închide un cerc al strategiei pe care am avut-o pentru aeroport”
„Într-adevăr un moment destul de important pentru viaţa comunităţii, nu numai craiovene şi doljene, ci a întregii comunităţi din Oltenia. Aeroportul din Craiova este un real succes al Consiliul Judeţean Dolj. Acest proiect închide astăzi ( n.r ieri) un cerc al strategiei pe care am avut-o pentru aeroport, în care am investit peste 10 milioane de euro, bani ai Consiliului Judeţean Dolj, în care am realizat terminale noi, am făcut dotări şi ne lipsea această piesă deosebită în care să lărgim platforma, de la două avioane parcate la opt avioane, această pistă de 2,5 km, vom avea şi un balizaj nou. Ne doream iniţial să avem 10.000 de pasageri pe an şi acum am ajuns la 100.000 de pasageri pe an. Sunt lucruri extraordinare care se petrec – şi vine în completare şi Podul de la Calafat-Vidin, – constituie punctele tari ale regiunii”.
Nicuşor Buică, ministru secretar de stat :
„Echipa de la Dolj a dovedid că este profesionistă”
„Echipa de la Dolj a dovedid că este profesionistă. Ne-am luptat pentru acest proiect. Nu era o prioritate de investiţie. Era sub linie, dar ne-am luptat şi l-am promovat iar la final a devenit campionul listei. Noi privim în viitor şi prin reabilitarea acestei piste putem să dăm o şansă şi fabricii de Avioane de la Craiova, ca să putem aduce avioane mari la reparaţii. Ar fi păcat să nu avem la Craiova un aeroport mare, pentru că acest municipiu va deveni capitala zonei, suntem conştienţi de acest lucru. Am colaborat foarte bine. Am avut sentimentul că lucrez într-o adevărată echipă”
Cristinel Iovan, vicepreşedinte CJ Dolj :
„Aeroportul din Craiova poate fi dat ca un exemplu de bună practică”
„Întotdeauna am susţinut că cea mai bună formă de finanţare a unor proiecte este cea legată de atragerea fondurilor europene. Astăzi avem din nou acest principiu adus în faţă prin semnarea contractului de finanţare între Aeroportul din Craiova şi Ministerul Transporturilor, care prin intermediul POS alocă peste 25 milioane de euro. Este un lucru foarte bun care se întâmplă în această perioadă. Beneficiem din plin de modul în care s-au făcut câteva negocieri cu Comisia Europeană de către Guvernul României, iar acest Aeroport din Craiova poate fi dat ca un exemplu de bună practică, în sensul că aceşti bani vin pe exerciţiul financiar al UE, 2007-2013 al UE, regula N plus 2 de care s-a vorbit foarte des fiind aplicată Aeroportului din Craiova…”
Bravo la toata echipa ca au foarte multii , la acest proiect domnule dar parcarii cand avetiisa faceti Iin craiova ca de parcarea supterana nu se mai aude numai in campanie va laudatii ca facetii macar la 2 de cand sant de la alegerii nimic
Comments are closed.