A 25-a aniversare a programului MEDIA

0
336

Pentru a sărbători cea de a 25-a aniversare a programului MEDIA, Comisia Europeană va lansa, la începutul anului 2017, un concurs adresat noii generaţii de amatori de filme şi de programe de televiziune. Câştigătorii concursului vor avea posibilitatea să asiste la Festivalul de film de la Cannes din 2017 şi să întâlnească profesionişti de prim-plan din lumea filmului şi a televiziunii. Concursul va consta în recunoaşterea  filmelor care au beneficiat de finanţare din cadrul MEDIA.

mediaSute de cineaşti renumiţi şi reprezentanţi ai industriei audiovizuale s-au întâlnit pentru două zile, în perioada 1-2 decembrie, la Bruxelles, pentru a analiza provocările şi oportunităţile cu care se confruntă sectorul audiovizual european şi să discute despre viitorul programului MEDIA al UE, care împlineşte 25 de ani.

De la lansarea sa, în 1991, acest program a generat investiţii de peste 2,4 miliarde euro în conţinuturile, creativitatea şi diversitatea culturală din Europa, a contribuit la apariţia a mii de filme, precum şi la promovarea acestora la nivel internaţional. După 25 de ani, industria audiovizuală europeană trebuie să răspundă acum mai multor provocări: cum să rămână inovatoare, cum să devină mai competitivă şi cum să atragă categorii noi de public pe piaţa unică digitală.

Măsuri de sprijin pentru tineri

Plecând de la aceste premise, evenimentul festiv a găzduit o serie dezbateri, seminare şi discuţii care vor contribui la conturarea viziunii şi a direcţiei strategice ale programului MEDIA după anul 2020. Discuţiile din cadrul acestui eveniment s-au concentrat pe mai multe subiecte. Investiţiile în capitalul uman: formarea şi măsurile de sprijin ale talentelor sunt esenţiale pentru dezvoltarea noii generaţii de creatori europeni. Cu toţii îndrăgim poveştile: cererea de poveşti cunoaşte o dezvoltare fără precedent, fenomen ce deschide calea către formate şi metode narative noi şi captivante pentru publicul tânăr. Căi noi de abordare: pentru ca operele europene să atragă noi categorii de public, mai ales pe tinerii născuţi în era digitală, ce reprezintă viitorul pieţelor audiovizuale, vor fi esenţiale noi strategii de distribuţie, care să combine platforme şi să folosească în mod inteligent noile date şi noile medii de comunicare.

Noi forme de finanţare: acestea sunt esenţiale pentru deblocarea investiţiilor de care are nevoie acest sector pentru a fi competitiv pe piaţa unică digitală. Pornind de la experienţa dobândită datorită Mecanismului de garantare pentru sectoarele cultural şi creativ , lansat anul acesta, Comisia urmăreşte să dezvolte în continuare instrumente de piaţă care vor completa sistemele de granturi disponibile în cadrul programului MEDIA.

 

AndrusAndrus Ansip, vicepreşedinte pentru piaţa unică digitală, a declarat: „Datorită programului MEDIA, filmele europene şi-au putut găsi noi spectatori dincolo de graniţe, în cinematografe, la festivaluri, în şcoli, dar şi pe internet. Trebuie să valorificăm acest succes şi să depunem în continuare eforturi pentru ca europenii, mai ales tinerii născuţi în era digitală, să aibă acces la o ofertă legală largă şi variată de conţinuturi audiovizuale. Aceste eforturi vin în completarea acţiunilor noastre de combatere a pirateriei”.