Se face ordine, şi la reclamaţii, în Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj

0
1450

Mulţi, foarte mulţi sunt nemulţimiţi de procesul de învăţământ. Reclamaţiile curg pe bandă rulantă, unele „mai bune ca altele”, de la „fumează copiii în curtea şcolii” şi până la „a dispărut caietul copilului meu de pe bancă” . Departanentul care se ocupă cu aceste sesizări, din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, poate arăta opiniei publice o statistică de acest fel, rezultatele fiind cât se poate de edificatoare: mai puţin de 10% au fost rezolvate, în beneficiul reclamantului, ceea ce dovedeşte că procesul educaţional, în Dolj, merge pe un drum bun.

Alexandru Dragnea

Până în 2012, pe adresa Inspectorataului Şcolar Judeţean Dolj, reclamaţiile veneau pe bandă rulantă. Rezolvarea se lăsa aşteptată, iar procentul de soluţionare era mult sub limita acceptabilă.  Din acel an, multe s-au schimbat la nivelul managementului Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.  „Numai în perioada 1 ianuarie 2013 – 31 decembrie 2014, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj au ajuns 44 de sesizări la adresa cadrelor didactice. Anumite probleme sunt  aduse de către părinţi, altele ale unor cadre didactice, iar o altă parte este îndreptată, din partea elevilor, către profesori. Speţele de reclamaţii, la adresa conducerii instituţiilor de învăţământ,  sunt multiple: o parte a cadrelor didactice contestă neacordarea unor comisii metodice; neretribuirea orelor de dirigenţie, ca să nu mai vorbim de aspecte ale vieţilor personale ale cadrelor didactice , etc. Pot spune, din fericire, altceva: dacă, până în 2012, erau multe sesizări, cu soluţionări puţine, acum putem vorbi de un procent mai mic de 10% favorabil reclamantului, semn că ISJ Dolj, prin inspectorii săi, şi-a făcut datoria  ”, a precizat prof. Alexandru Dragnea, inspector şcolar pentru Managementul Instituţional şi, în acelaşi timp, responsabil pentru petiţii în cadrul ISJ Dolj.

Pe perioada ultimilior doi ani, ISJ Dolj a întregistrat unui număr ridicat de petiţii, cele mai multe provenind din instituţiile şcolare aflate în Calafat, Băileşti, Moţăţei şi Almăj. De asemenea,  o parte dintre reclamaţii ajung direct la Departamentul Juridic al ISJ Dolj, restul mergând la Serviciile de specialitate, unii reclamanţi mergând direct la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, instituţia direcţionând, apoi, dosarele către ISJ Dolj. Se cunosc, în prezent, 70 de sesizări trimise la MECŞ.