Sprijinul pentru gestionarea tranziției digitale se află în centrul Agendei europene pentru competențe

0
80

Ieri, 13 iulie, Comisia a lansat noi orientări pentru a sprijini cadrele didactice, angajatorii și agenții de recrutare în misiunea acestora de a se asigura că europenii dispun de competențele digitale necesare pentru a reuși în lumea muncii de după COVID-19. Raportul DigComp în acţiune şi orientările privind punerea sa în aplicare includ măsuri concrete, acțiuni-cheie, sfaturi și resurse online pentru a utiliza în mod optim cadrul european al competențelor digitale (DigComp) de-a lungul „parcursului de inserție profesională” — de la educație, la ocuparea durabilă a forței de muncă  și la antreprenoriatul durabil.

Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, a adăugat: „În utlimele luni, distanțarea socială a transformat modul în care relaționăm, cercetăm și inovăm la locul de muncă — și trebuie să le oferim cetățenilor competențele digitale adecvate pentru a continua să lucreze astfel.”

Sprijinul pentru gestionarea tranziției digitale se află în centrul Agendei europene pentru competențe. Comisia va continua acest demers în toamnă, când va prezenta un plan de acţiune actualizat pentru educaţia digitală, alături de o comunicare privind crearea Spațiului european al educației. DigComp va contribui la sprijinirea activității țărilor, întreprinderilor și  partenerilor sociali pentru a susține dezvoltarea competențelor digitale. Studiile de caz din raport ilustrează exemple concrete de dezvoltare a competențelor digitale, iar ghidul de punere în aplicare oferă orientări specifice, exemple și resurse utile pentru utilizarea DigComp. Mai multe informații disponibile pe Platforma ştiinţifică a Centrului Comun de Cercetare.