Dificultăţi la „Geometrie” şi „Algebră”, pentru elevii de la „Evaluarea Naţională”

0
87

Ieri s-a desfăşurat cea de-a doua probă scrisă, la Matematică, susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, cei care îşi doresc să urmeze cursurile liceale. Prezenţa a fost numeroasă, subiectele nu au fost foarte dificile, diferenţa fiind făcută, după cum spun elevii, la subiectele de „Geometrie” , fie ea „plană” sau în „spaţiu”, cele care le-au ridicat cele mai multe dificultăţi, nici „Algebra” nefiind foarte uşoară. Din fericire, nu a fost niciun incident nedorit şi toată lumea aşteaptă rezultatele finale.

Emoţiile au fost mari, atât pentru copii cât şi pentru părinţi, ieri, la susţinerea probei scrise la „Matematică”, în cadrul Evaluării Naţionale. Fiecare dintre partcipanţi a dorit să-şi arate valoarea, prin abordarea subiectelor, dar, cu toţii au considerat că a fost vorba despre o examinare la nivel „mediu”. Problemele cele mai mari au fost la „Geometrie” , însă nici „Algebra” nu a fost ferită de greutăţi. Am vorbit cu câţiva dintre cei care au trecut prin „focul” examenului, redând din ceea ce au simţit ei. „A fost ceva între şi între, mă aştept la o notă în jurul lui 8,00. La Limba şi literatură română am făcut mai bine şi acolo estimez că aş putea lua un 9,50. Dificultatea a fost la „Geometrie”, însă cred că am trecut peste această problemă” –  Rebeca Toma; „A fost destul de greu, iar la „Geometrie” cred că va fi făcută diferenţa. Mă aştept la o notă peste 9, la Limba română estimările mele fiind în apropierea unui 9,50” –  Patricia Şerban ; „Nu a fost nici greu, nici uşor, iar cine a învăţat va avea rezultate. Mie mi s-a părut dificil subiectul de la „Algebră”. Din ceea ce am scris, mă apropii de un 8,70, poate chiar mai mult” – Ianoş Dumitrescu.

Pregătirea elevului este primordială

Sigur, elevii sunt sub incidenţa emoţiilor, însă par cât se poate de realişti. O dificultate medie îi face să meargă spre note apropiate potenţialului lor. Nimeni nu mai vorbeşte la modul „am făcut tot şi iau 10,00”. Exerciţiile şi problemele care le-a fost prezentate spre rezolvare nu au fost din cale afară de uşoare sau de grele, iar cel care a sintetizat procesul a fost prof. Cristian Moanţă, inspector de Matematică , în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj: „Au fost subiecte de nivel mediu, diferenţa fiind făcută de pregătirea fiecărui elev. Unii au fost mai buni la „Algebră”, alţii la „Geometrie”, dar, repet, depinde de cum s-a pregătit elevul”.    

„Ne aşteptăm la rezultate foarte bune…”

La sfârşitul examenului, după centralizarea datelor venite din teritoriu, prof. Monica Leontina Sună prezentând situaţia: „Din cei 4.473 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat 4.122. În Craiova, prezenţă 100% a fost la Colegiile Naţionale „Fraţii Buzeşti”, „Carol I”, „Elena Cuza”, Colegiul Tehnic Energetic, Liceul „Henri Coandă”, Şcolile Gimnaziale „Mihai Viteazul”, „Gheorghe Ţiţeica”, „Mircea Eliade”, printre altele, iar din judeţ sunt de aminitit unităţile de învăţământ de la Melineşti, Călăraşi, Dăbuleni, Bîrca, lista fiind foarte lungă. Din ceea ce am înţeles, subiectele nu au fost foarte grele, astfel că ne aşteptăm la rezultate foarte bune, care vor fi făcute cunoscute pe 19 iunie. Astăzi (ieri – n.r.) nu am avut înregistrate evenimente nedorite, totul desfăşurându-se conform legislaţiei.”