Care va fi impactul social al atingerii obiectivului de reducere cu 55 % a gazelor cu efect de seră până în 2030 ?

0
206

     Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a solicitat Comisiei Europene să explice care va fi impactul social al atingerii obiectivului de reducere cu 55 % a gazelor cu efect de seră până în 2030, în condițiile în care evaluarea impactului realizată de Comisie preconizează pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă, dintre care: până la 4,1 % în transportul maritim, 3,8 % în transportul aerian și 0,7 % în transportul terestru.

       Deputatul european, Marian Jean Marinescu susţine că în răspunsul primit de la vicepreședintele Comisiei europene, Frans Timmermans, se spune, printre altele, că procentele menționate de europarlamentarul român „corespund unei configurații „pesimiste” (în ceea ce privește ocuparea forței de muncă în aceste sectoare)”. Marinescu spune că de fapt, cifrele menţionate de el în întrebare sunt preluate din studiul de impact al Comisiei. “Vicepreşedintele Timmermans mai arată în răspunsul său că „pot fi preconizate efecte pozitive cu privire la toate modurile de transport atunci când sunt însoțite de măsuri de renunțare la impozitarea veniturilor salariale. Comisia preconizează „o creștere netă, în 2030, de aproximativ 15 000 de locuri de muncă în sectorul transporturilor.”, explică deputatul european Marian Jean Marinescu, într-o postare pe facebook.

Europarlamentarul PPE spune că locurile de muncă înseamnă oameni şi familii, iar orice răspuns superficial pe marginea acestui subiect dă naştere la mari controverse. “Este regretabil că răspunsul comisarului Timmermans la întrebările mele precise este global și aproximativ. Locurile de muncă înseamnă oameni, familii, și așa cum avem grijă de atingerea țintelor de decarbonizare, trebuie să  găsim soluții pentru ca cei din domeniile afectate să poată trăi decent în continuare”, a mai spus Marian Jean Marinescu.

  1. Să indice câte dintre aceste pierderi de locuri de muncă sunt preconizate în domeniul transporturilor și să le enumere în funcție de modul de transport;
  2. Să precizeze dacă estimează, de asemenea, aceste creșteri nete ale locurilor de muncă pentru transport luate separat sau dacă estimează că această compensație va avea loc în principal în alte sectoare, transportul suferind pierderi nete chiar în cadrul acestui scenariu optimist;
  3. Să arate câte dintre aceste locuri de muncă pierdute sunt preconizate să reapară în afara UE din cauza obiectivelor climatice mai puțin ambițioase ale țărilor terțe și măsura în care acest lucru subminează efectele pozitive avute în vedere la scară mondială (și anume relocarea emisiilor de dioxid de carbon);