Primăria Craiova cumpără peste 500 de indicatoare rutiere

0
136

Semnele de circulaţie trebuie să conţină microfibre de sticlă pentru un efect sporit de vizibilitate şi  să reziste cel puţin şapte ani.  Comanda trebuie să fie onorată în termen de o lună, după această perioadă indicatoarele urmând să fie montate pe străzile din Craiova, acolo unde nu există şi se impun, precum şi acolo unde semnele de circulaţie sunt deteriorate.

Mai exact, este vorba de 515 indicatoare rutiere, de mai multe tipuri şi mai multe clase de calitate. Între acestea, autorităţile au comandat 210 bucăţi cu figura “trecere de pietoni”, 105 bucăţi cu “oprire”, câte 30 de bucăţi cu “cedează trecerea” şi “copii”, 20 de bucăţi cu “parcare”, 15 bucăţi cu “intersecţie cu sens giratoriu”, câte 10 bucăţi cu semnele “ocolire”, “drum cu prioritate” şi “sens unic”. Cele mai multe dintre aceste indicatoare rutiere trebuie să fie încadrate în clasa I de calitate – fiind garantate pe o perioadă de 7 ani, şi numai 20 dintre ele trebuie să corespundă clasei a II-a de calitate – fiind garantate pe o perioadă de 10 ani.

Cu efect de reflexie, fără efect de oglindă

Autorităţile locale cer, prin intermediul caietului de sarcini, ca panourile să fie confecţionate din tablă de oţel sau din tablă de aluminiu, cu o grosime de minimum 2 mm. Indicatorul trebuie să fie vopsit pe spate în culoarea gri deschis, mată sau semimată. Pentru a evita efectul de oglindă, autorităţile cer şi ca vopseaua să fie “pasivizată chimic”. În ceea ce priveşte feţele semnelor de circulaţie, municipalitatea solicită ca acestea să fie confecţionate din folii reflectorizante. Pentru a avea un efect sporit de reflexie, aceste folii pot avea în componenţă “microfibre de sticlă sau microprisme”. Semnele rutiere mai trebuie să aibă şi accesorii specifice pentru a fi montate cu uşurinţă.

Ofertantul trebui să garanteze şi în scris

Cele mai multe măsuri de siguranţă se cer în privinţa garanţiei acestor semne rutiere, cunoscut fiind faptul că se deteriorează foarte repede. De această dată, autorităţile cer ca pe spatele fiecărui indicator să fie lipită câte o etichetă “greu distructibilă”, care să prezinte numele producătorului sau al furnizorului, anul de fabricaţie, precum şi cuvintele “indicator garantat”. În acelaşi scop, autorităţile solicită şi ca ofertantul care va onora comanda trebuie să prezinte perioada de garanţie pe care o acordă acestor semne de circulaţie. În caietul de sarcini se prevede şi ca durata de exploatare a unui indicator, indiferent de tipul său, să nu fie mai mică de 7 ani.

Indicatoarele dubioase, duse în laborator

De altfel, potrivit documentaţiei de licitaţie, fiecare lot de indicatoare va fi livrat însoţit de un certificat de garanţie şi calitate. “Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a verifica respectarea caracteristicilor foliei reflectorizante utilizate, urmând ca, în condiţiile în care se constată comportări necorespunzătoare ale foliei sau indicatoarelor rutiere, să solicite efectuarea, pe cheltuiala furnizorului, de verificări şi încercări specifice ale caracteristicilor acestora”, se arată în caietul de sarcini pus la dispoziţia ofertanţilor. Şi în acest caz special, când se solicită verificări suplimentare, autorităţile menţionează că indicatoarele cu probleme vor fi testate într-un “laborator acreditat”.