Pentru anul 2015 / Plafonul alocat Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi a fost de 350 de milioane de lei

0
367

Ministerul Finanţelor Publice a publicat la începutul acestei săptămâni proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru completarea Normelor de aplicare a OUG privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi. Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi prevede că persoanele fizice pot achiziţiona un singur autoturism nou al cărui preţ de achiziţie să nu depăşească suma de 50.000 de lei. Prin

Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, se încurajează achiziţia de autovehicule situate în palierele joase de preţ sau maşinile puţin poluante cu litraj mic şi consum redus de combustibil. Pentru anul 2015, plafonul alocat Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi a fost de 350 de milioane de lei. „Propunerea pentru anul 2016, în ceea ce priveşte plafonul garanţiilor care pot fi emise, este suma de 100 de milioane de lei din diferenţa neutilizată din plafonul alocat pentru anul 2015. Pentru nivelul plafonului, s-au luat în considerare evoluţia Programului şi aspectele relevate de implementarea acestuia, precum şi a gradului redus de utilizare a plafonului în cursul anului 2015”, se precizează într-un comunicat de presă remis de MFP.

187 de garanţii în valoare totală de 3,125 milioane de lei

Din cauza timpului mai îndelungat de care au avut nevoie finanţatorii parteneri pentru a-şi definitiva şi aproba normele interne de creditare, precum şi a perioadei scurte avută la dispoziţie pentru promovarea facilităţilor oferite prin Program în rândul potenţialilor beneficiari, a fost înregistrată o întârziere în demararea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, implicit o utilizare în proporţie foarte redusă a plafonului aprobat pentru anul 2015, condiţiile de creditare ale acestuia fiind foarte apropiate de cele ale pieţei financiare. Astfel, până la data de 30.11.2015, au fost acordate 187 de garanţii în valoare totală de 3,125 milioane de lei. Prin legislaţia aferentă s-a avut în vedere şi minimizarea costurilor la beneficiar, prin stabilirea unui nivel maximal al dobânzii aferente creditelor acordate în cadrul Programului (ROBOR la 6 luni, plus o marjă de maximum 3% pe an). „În ceea ce priveşte creşterea atractivităţii Programului, se propune cumularea beneficiilor oferite în cadrul Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi cu cele din Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, în sensul acceptării primei de casare acordate în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, pentru justificarea achitării avansului minim obligatoriu de 5% din preţul de achiziţie prevăzut prin legislaţia aferentă Programului Prima Maşină”, se mai precizează în comunicat.