Strategia de Turism a județului Dolj, lansată din inima Centrului Cultural Brâncuși

0
407

 

În urmă cu un an de zile, Consiliul Județean (CJ) Dolj anunța în cadrul unei conferințe de presă că este în căutarea unei firme care să elaboreze o strategie de turism a județului pentru perioada 2021-2027. Chiar mai mult, în 2019, Consiliul Județean a lansat aplicaţia mobilă „Discover Dolj“, care cuprinde sute de pagini cu obiectivele turistice și punctele de interes din județ. Aplicația a fost concepută în așa fel încât turiștii să descopere cât mai în detaliu patrimoniul județului Dolj.

Astăzi, într-o atmosferă caldă, prietenoasă, la Centrul Cultural Brâncuși din Craiova, s-a lansat Strategia de turism a județului Dolj, în prezența oficialităților locale, a mediului de business, a mediului universitar, cultural și sportiv. Firma care a câștigat licitația pentru proiectul „Dezvoltare strategică şi eficienţă administrativă – Judeţul Dolj“, pentru care Consiliul Județean a obținut finanțare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA), este firma CIVITA. Compania a încearcat pe parcursul acestor luni să descopere ce personalitate marcantă sau ce bun al Doljului se identifică cel mai mult cu județul.

De altfel, în anunțul de participare la licitație s-a subliniat faptul că strategia de turism a Doljului reprezintă un document strategic şi implică „acţiuni cu un grad mare de complexitate – inventarul actorilor locali, descrierea cadrului strategic, analize diagnostic pentru cunoaşterea detaliată a situaţiei din teritoriu, planificare strategică, prezentarea unei viziuni care să traseze direcţia de dezvoltare“.

Județul Dolj are, în premieră, o viziune strategică pentru dezvoltarea turismului și pentru promovare în acest domeniu, un document programatic care acoperă un orizont de timp întins până în anul 2027 și care a fost elaborat în cadrul unui proiect cu finanțare europeană, implementat de Consiliul Județean (CJ).

Moderatorul evenimentului a fost Constantin Crăițoiu, socialog și cadru universitar.

“Transformarea județului Dolj și a Craiovei nu a început ieri, a început deja de ani buni, iar rezultatele se văd în numărul evenimentelor culturale, artistice și de petrecere a timpului liber”

Cosmin Vasile, președintele Consiliului Județean Dolj, a vorbit despre strategie și fonduri europene. A explicat în dertaliu cum s-a ajuns la o strategie de turism, ce inițiative are CJ Dolj pentru promovarea regiunii și cum vor fi atrași turiștii.

„Participăm astăzi la o premieră – lansarea Strategiei de Turism a Județului Dolj, un document pe care l-am realizat cu ajutorul fondurilor europene. Avem locuri frumoase, avem un municipiu în care putem întâlni lucruri spectaculoase – de la clădirile somptuoase și Centrul Istoric la viața culturală a Craiovei sau la fenomenul sportiv. Ne putem lăuda că, în sudul județului, Dunărea străbate Doljul pe o lungime de 150 de kilometri, iar în nord avem culele, pe care le-am refăcut tot prin intermediul finanțării nerambursabile.

Mă bucur că la această lansare participă reprezentanți ai industriei ospitalității, ai cluburilor sportive, ai agențiilor de turism și ai instituțiilor de cultură din județ, deoarece toți trebuie să conlucrăm pentru a aduce în lumină tot ce avem mai frumos“, a declarat președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.

Daiana Ghintuiala, reprezentanta companiei Civitta, firmă care a realizat Strategia de turism a explicat criteriile care au stat la bază, grupul țință și modul în care se va derula această strategie

Parcul Nicolae Romanescu, Grădina Botanică, Muzeul de Artă Craiova, Centrul istoric al Craiovei, Piața „Frații Buzești“, Piața „Mihai Viteazul“, Muzeul Olteniei – Secția de Științele Naturii, Muzeul Olteniei – Secția de Istorie – Arheologie, Biserica „Madona Dudu“, Catedrala Mitropolitană „Sf. Dumitru“, Muzeul Olteniei – Secția de Etnografie, , Grădina Zoologică, Culele de la Brabova și de la Cernătești, Domeniul Coroanei Segarcea, Palatul Marincu – Muzeul de Artă și Etnografie din Calafat, Mănăstirea Maglavit, Portul Cultural Cetate, Rezervația de Bujori sălbatici de la Plenița sunt doar câteva din obiectivele turistice ce se regăsesc în strategie și care vor fi vizitate într-o rezonanță deplină cu un regal gastronomic sau cultural-artistic.

Denisa Căldăraru, de la aceeași companie, a explicat cum s-a ales brand-ul județului, ce considerente au stat la bază și ce impact va avea el. “More than you imagine” a rezultat ca urmare a concluziilor la care au ajuns turiștii după ce au vizitat Oltenia.

Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, a prezentat strategia într-un sistem integrat, într-o viziune a viitorului și anume în viziunea regionalizării. Este foarte clar că nu mai putem vorbi despre un turism doar la nivelul județului. Oltenia este o regiune ofertantă din punct de vedere turistic iar Doljul vine și completează acest tablou cu obiective turistice, culturale inedite.

Sorin Manda, directorul Aeroportului Internațional Craiova, a prezentat numărul de pasageri care au zburat după acest aeroport, despre cursele externe și despre planurile de viitor ale acestei porți de intrare în Oltenia.

La rândul său, Vlad Drăgulescu, directorul artistic al Teatrului Național Marin Sorescu a vorbit despre turismul cultural, despre modul în care actorii promovează Craiova și cum acest oraș a devenit unul reper la nivel european.

Printre principalele sale rezultate, Strategia de Turism a Județului Dolj a condus la conturarea unui portofoliu cu peste 200 de proiecte și acțiuni care vor susține dezvoltarea acestui sector în toate zonele tematice esențiale: de la turismul istoric și cultural la natură și aventură (ecoturism, turism rural, cicloturism), gastronomie și enologie, turismul de afaceri și evenimente, precum și turismul sportiv. De asemenea, tot în cadrul acestui demers, a fost definită identitatea vizuală a Doljului ca destinație turistică și a fost stabilită politica de promovare.

Strategia de turism https://we.tl/t-aMXQDJByza a fost elaborată în cadrul proiectului „Dezvoltare strategică și eficiență administrativă – Județul Dolj”, cu o valoare totală de 1,7 milioane de lei, implementat de Consiliul Județean cu fonduri europene obținute prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020. Tot ca parte a acestui demers, a fost realizată Strategia de Dezvoltare a Județului Dolj pentru perioada 2021 – 2027 și a fost extinsă platforma online cu o nouă secțiune, astfel încât în prezent sunt oferite, în această manieră mai simplă și mai eficientă, toate serviciile de urbanism pe care un consiliu județean le poate pune la dispoziția persoanelor fizice și juridice.