Creative Est, festivalul est-european dedicat industriilor creative

0
373

Începând de mâine şi până duminică, 18 octombrie,  creativitatea românească va fi pusă în valoare de cei mai influenţi lideri ai industriilor creative din România şi Europa de Est. Aceştia îşi dau întâlnire cu antreprenorii inovatori  la prima ediţie „Creative Est”. Industriile creative sunt domenii care generează dezvoltare economică şi bunăstare prin valorificarea talentului şi creativităţii. Ele includ artele vizuale, designul, arhitectura, artele performative sau meşteşugurile. Industriile creative sunt unele dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, cu o rată de creştere peste medie, creează locuri de muncă înalt calificate, au potenţial antreprenorial şi de inovare.

Gândit ca platformă de educare pentru bresle creative, dar şi ca spaţiu de descoperire pentru publicul larg, festivalul inaugurează o experienţă-maraton care prinde viaţă în nouă spaţii inedite, între care: Hala de la Industria Bumbacului, mansarda fostei fabrici de încălţăminte Flaros, Hanul Gabroveni, Biblioteca Naţională. Angela Filote, reprezentanta Comisiei Europene în România; Răzvan Crişan, director Asociaţia ORICUM şi reprezentanţi ai Băncii Transilvania deschid festivalul cu o conferinţă pe tema contribuţiei industriilor creative la dezvoltarea regională. Despre cum susţinem business-urile bazate pe talent şi cum le integrăm în circuitul economic dezbat  Marko Radenković, președinte Nova Iskra, hub creativ din Serbia; Paulina Mitrea, director de inovare la Cluj IT, cel mai influent cluster creativ din ţară şi Zoltan Acs, director de incubare al agenţiei de industrii creative Design Terminal din Ungaria. „Înscrierile sunt deschise publicului larg, în limita locurilor disponibile, prin completarea unui formular disponibil online. Pe parcursul festivalului, stundenii și tinerii se pot înscrie la seminarii şi workshopuri de marketing şi management în muzică, design, new media şi artă, susţinute de Google România, Festivalul Internaţional de Teatru Caleido şi Banca Transilvania. Participarea se face în baza formularului de înscriere disponibil pe site-ul www.creativeest.ro.”, se precizează pe site-ul Comisiei Europene, reprezentanţa din România.

Talentul și creativitatea autohtonă pot deveni landmark-uri puternice

Cei care au deja o idee de afacere în industrii creative și tehnologie pot participa la Get in The Ring, eveniment de pitching organizat în parteneriat cu GEA Strategy & Consulting. Două premii cu valoare totală de 4000 de Euro, oferite de Banca Transilvania, vor ajunge la antreprenorii care reușesc să creeze produse și servicii inovatoare. Creative Est îşi propune să demonstreze că talentul și creativitatea autohtonă pot deveni landmark-uri puternice pentru București și România. În weekendul 17-18 octombrie, publicul larg este invitat la cel mai mare market dedicat antreprenorilor creativi, cu peste 50 de standuri din fashion, design, muzică, tehnologie şi gastronomie. „Banca Transilvania crede în potenţialul de creştere al industriilor creative. În laboratorul ei de idei, BT pregăteşte un proiect frumos pentru cei care au atât calităţi de artist, cât şi de antreprenor” declară Sergiu Mircea, Director de Marketing, Comunicare, Servicii/Produse Retail,  Banca Transilvania.

În România, industriile creative reprezintă un important sector economic, căci contribuie cu aproape 6% din PIB şi peste 140.000 locuri de muncă. Cea mai bună modalitate de a aduce la un loc antreprenori creativi, sectorul public şi sectorul privat şi de a atrage interesul publicului este printr-un festival: Creative Est, festivalul est-european dedicat industriilor creative.